FTP-problemer
Fra : Bentriloquist

Dato : 07-07-03 20:04

Hej,

jeg har fået nogle mystiske problemer med FTP på Windows XP. Jeg kan
sagtens logge ind på FTP-servere, men det er umuligt for mig at få en
filoversigt.

Jeg har prøvet nogle forskellige klienter, alle har problemet, så det er
nok ikke der problemet er. FYI bruger jeg nu seneste FileZilla.

Firewall i XP er nu slået fra, men det gav ingen forskel.

Jeg har prøvet at skifte mellem aktiv- og passiv-mode, men det hjælper
ikke.

Med aktiv ser det sådan ud:

Command: LIST
Response: 150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
Response: 426 Data connection closed, transfer aborted.
Error:    Could not retrieve directory listing

Med passiv ser det sådan ud:

Command: LIST
Error:    Transfer channel can't be opened. Reason: A connection attempt
failed because the connected party did not properly respond after a
period of time, or established connection failed because connected host
has failed to respond.
Error:    Could not retrieve directory listing

/Bent

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-07-03 20:11

"Bentriloquist" <bentriloquist@hotmail.com> wrote in message

>Firewall i XP er nu slået fra, men det gav ingen forskel.

Men hvad har du ellers foran ? Jeg kan ikke pinge dig.. SÅ du må have en
form for Firewall foran?

Du skal have åben for port 20-21 udaftil...

Mente nemlig bestemt der også skal være adgang via port 20... Jeg prøvede
lige selv i min egen router at filtere port 20. og så kan jeg heller ikke
hente filoversigt

Fra : Bentriloquist

Dato : 07-07-03 20:37

In article <3f09c5d0$0$83048$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk says...
> "Bentriloquist" <bentriloquist@hotmail.com> wrote in message

> Men hvad har du ellers foran ? Jeg kan ikke pinge dig.. SÅ du må have en
> form for Firewall foran?

Jeg havde slået fw til igen, men jeg havde åbnet for incoming echo
requests...

> [...]
> lige selv i min egen router at filtere port 20. og så kan jeg heller ikke

Okay, jeg har nu åbnet for begge porte, ingen forskel.

/Bent

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-07-03 20:48

"Bentriloquist" <bentriloquist@hotmail.com> wrote in message

gider du godt lige kigge på din newsreader settings... ?

Når man svarer på dit indlæk, sættes der ikke aftomatisk svarpile ind

>Jeg havde slået fw til igen, men jeg havde åbnet for incoming echo
>requests...

Jeg tror ikke du skal bekymre dig om XP?s firewalll

Det er helt sikkert det du har foran din maskine der har en firewall
funktion...

Hvis det er noget proaccess du har, så den medleverede router, blev vist
konfigureret i gamle dage til kun at have adgang til besteme services, både
ind og ud...

Nu mener jeg ikke der er spæret for udgående traffik på deres medfølgende
routere...

Prøv at høre TDC.. Det kan være din Computer skal have en bestemt lokal IP;
for at der er adgang til ftp

Nej, og du kan stadig ikke pinges

Fra : Bentriloquist

Dato : 07-07-03 21:42

In article <3f09ce68$0$83043$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> [...]
>
> gider du godt lige kigge på din newsreader settings... ?
>
> Når man svarer på dit indlæk, sættes der ikke aftomatisk svarpile ind

Hmm - hvad skal jeg kigge efter? Line wrap står til 73?

> Hvis det er noget proaccess du har, så den medleverede router, blev vist
> konfigureret i gamle dage til kun at have adgang til besteme services, både
> ind og ud...

Ja, det er ProAccess, men jeg kører uden om routeren. Det *har* virket.
Tidligere i dag havde jeg en anden PC sat til, og det virkede
upåklageligt med den - så det må være et eller andet på denne her PC der
skal pilles ved.

> Prøv at høre TDC.. Det kan være din Computer skal have en bestemt lokal IP;
> for at der er adgang til ftp

Ja. Jeg bruger den IP jeg fik oplyst fra dem.

> Nej, og du kan stadig ikke pinges

Og det er jo træls...

/Bent

Fra : Bentriloquist

Dato : 09-07-03 17:47

In article <MPG.1973e25c13b4272c98969f@news.tele.dk>,
bentriloquist@hotmail.com says...
> Hej,
>
> jeg har fået nogle mystiske problemer med FTP på Windows XP. Jeg kan
> sagtens logge ind på FTP-servere, men det er umuligt for mig at få en
> filoversigt.

Jeg løste problemet ved at gå tilbage til et gammelt system restore
checkpoint.

/Bent