Nu vi snakker dyremishandling... *suk*
Fra : thomas schreiber

Dato : 07-07-03 19:25

Hr Gall har linket til denne på et forum der beskæftiger sig med saltvand,
men "alm" akvarister kunne også få "glæde" af denne video...

http://www.yano7.com/fish/movies/tetra.wmv

SUK kan jeg kun sige...

/Thomas

Fra : André Høstrup

Dato : 07-07-03 23:23

> Hr Gall har linket til denne på et forum der beskæftiger sig med saltvand,
> men "alm" akvarister kunne også få "glæde" af denne video...
>
> SUK kan jeg kun sige...
> /Thomas

Ja trist at se, man kan bare håbe at den model ikke bliver brugt for ofte
herhjemme af diverse fiskepushere.

--
M.v.h. André Høstrup aka Flymann
Mobil: 26 844 911

Fra : Per Pedersen

Dato : 07-07-03 23:53

Hej
Jeg må nok indrømme at jeg ikke lige kan se hvad det har med dyremishandling
at gøre....
Det er om to damer der putter saltvands fisk i et akvarie hvad er
problemet...
Hilsen Per

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-07-03 00:49

Per Pedersen <Perronaldpedersen@msn.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f09f9b9$0$76086$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
dyremishandling
> at gøre....
> Det er om to damer der putter saltvands fisk i et akvarie hvad er

At fiskene over hovedet ikke passer ned i det lille akvarie, akvariet
er slet ikke modnet til at klare noget som helst.
Det der gør det hele lidt mere groteskt er at det er Tetra der står
bag.

At man ikke skal gøre det en eksakt videnskab at starte et
saltvandsakvarie er godt nok, men her kan folk få
opfattelsen af at sådan gør man bare, og inden for få dage er vandet
så forurenet at fiskene vil dø.
Den ene fisk en P. hepatus (paletkirug) skal have steder den kan
gemme sig, for ellers bliver den stresset.
Klovnfisken er lidt lettere og kræver ikke nogen anemone, men skal
dog også have et sted den kan søge i skjul.

Carsten

Fra : LH

Dato : 08-07-03 11:17

Måske også lidt misvisende at sige, at kundstige planter er en smule
nemmere end ægte??
Og hvad er det med amerikanere og deres flag?? Jeg er rent ud sagt
pissetræt af den flag-fetish.
Lars

Fra : Jesper Buch

Dato : 08-07-03 13:15

Hvis det er dyremishandling foregår der jo dyremishandling i samtlige
akvarie forretninger !!

Det må dem der har arbejdet i sådan nogle jo kunne tale med om.

Fra : Anja R. Lynggaard

Dato : 08-07-03 13:37

Typisk amerikansk reklame! Vuptisvupti - lidt fisk og lidt vand - så nemt er
det, og amerinkanerne drøner ud for at købe disse billige små akvarier,
propper dem med farvestrålende fisk. Se selv - en nem måde at få noget flot
og spændende i dit hjem. Du skal bare fodre og rense filteret en gang om
måneden. Sådan et må jeg da have...

Der var engang en som sagde at fisk ikke har følelser, så det betyder jo
ikke noget om de har det godt. Og hvis de dør kan man jo bare købe nogle
flere!

Det er da smart, hvis man er ligeglad med dyrenes tarv!

Jeg tror desværre det der med at tjene penge stiger nogle folk til hovedet!

Anja

Fra : LH

Dato : 08-07-03 14:02

Det er vist for kort tid siden blevet bevist at fisk sandsynligvis har
følelser. Jeg kan desværre ikke huske detaljerne.
Lars

Fra : Smølfen

Dato : 10-07-03 22:43

Jeg tror at Anja henviser til Curt Cobian
"It is OKAY to Eat Fish Corse they don't have any Feelings"

---

Fra : Maite

Dato : 10-07-03 22:45

Nå så det tror du? Ja, vi er jo også lige i "dengang Nirvana var til var det
hele fedt" alderen!

Anja

Fra : Rapper

Dato : 14-07-03 03:22

"thomas schreiber" <this-is-not-@-valid-mail-add.com> wrote in message
> Hr Gall har linket til denne på et forum der beskæftiger sig med saltvand,
> men "alm" akvarister kunne også få "glæde" af denne video...
>
> http://www.yano7.com/fish/movies/tetra.wmv
>
> SUK kan jeg kun sige...

Dumme kællinger. Der røg min respekt for Tetra. Skal for så vidt muligt
sørge for aldrig at købe deres produkter igen...

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619