FT-1840 nu på nettet.
Fra : Lars J. Helbo

Dato : 07-07-03 18:56

Opdagede lige at FT-1840 nu er blevet tilgængelig på
http://www.arkivalieronline.dk
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Jette Jørgensen

Dato : 07-07-03 20:38

Ja og det ser ud til at der er gjort lidt mere ved indscanningerne Hver
fil fylder ca. dobbelt op!

mvh Jette Jørgensen.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 07-07-03 20:54

"Lars J. Helbo" <lars@salldata.dk> skrev i en meddelelse
> Opdagede lige at FT-1840 nu er blevet tilgængelig på
http://www.arkivalieronline.dk
> Lars J. Helbo
******
Øhhhh - - - den fes ikke ind )
En søgning på Ft.1840 Helsingør købstad gav følgende :

"error '80020009'
Exception occurred.
/Folketaelling/folketalling.asp, line 260 "

trods det at jeg afleverede omtalte den 9. April år 2003.
Efter DDA 's opdatering skete der intet, - en forespørgsel gav at 'man havde
da modtaget protokollen, men disketten var pst væk'

Men måske er det mig der. . . .??

Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 07-07-03 21:40

On Mon, 7 Jul 2003 21:53:44 +0200, "Flemming Svendsen" <zeus1@mail.dk>
wrote:

> [...]
>Efter DDA 's opdatering skete der intet, - en forespørgsel gav at 'man havde
>da modtaget protokollen, men disketten var pst væk'

Ja

du skulle kigge på adressen http://www.arkivalieronline.dk

Det er statens arkiver scannede FT
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : aafe

Dato : 08-07-03 05:21

On Mon, 7 Jul 2003 21:53:44 +0200, "Flemming Svendsen" wrote:

>En søgning på Ft.1840 Helsingør købstad gav følgende :
>
>"error '80020009'
>Exception occurred.
>/Folketaelling/folketalling.asp, line 260 "

Hej Flemming - her i nat så det ud, som det kun er landzonerne, der er
lagt på. De købstæder jeg prøvede gav fejl.

>trods det at jeg afleverede omtalte den 9. April år 2003.
>Efter DDA 's opdatering skete der intet, - en forespørgsel gav at 'man havde
>da modtaget protokollen, men disketten var pst væk'

Jamen, det er vel KIP, og det vi snakker om her, er de scanninger der
lægges ud.

med venlig hilsen

Arne

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 08-07-03 06:39

> Jamen, det er vel KIP, og det vi snakker om her, er de scanninger der
> lægges ud.
> med venlig hilsen
> Arne
******
Hej Arne.
Ja, og undskyld, - - jeg var ude med riven det forkerte sted. - - men det
gav da lidt luft.

Jeg fokuserede på Helbo's:
"Opdagede lige at FT-1840 nu er blevet tilgængelig på
http://www.arkivalieronline.dk" så jeg troede der var sket et mirakel.

Tålmodighed er en dyd.
Flemming.

Fra : Ulla Pedersen

Dato : 08-07-03 09:57

"Flemming Svendsen" <zeus1@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> gav da lidt luft.
>
> Jeg fokuserede på Helbo's:
> "Opdagede lige at FT-1840 nu er blevet tilgængelig på

Hej Flemming!

Jeg har lige været inde på den indscannede 1840. Jeg prøvede også købsteder,
men kunne heller ikke få andet end en fejlmelding. Kun på København virkede
den.

Venlig hilsen
Ulla

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-07-03 15:21

"Ulla Pedersen" <ms.opal@post.tdcadsl.dk> wrote in message news:3f0a878d$0$13266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]

>< error '80020009'
Exception occurred.

/Folketaelling/folketalling.asp, line 260

yes the menu is in the wrong place

1860 works

Randers

1840 does not

heller skriv http://www.arkivalieronline.dk/email/default.htm

Hugh W

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 08-07-03 12:30

> [...]
> gav da lidt luft.
>
> Jeg fokuserede på Helbo's:
> "Opdagede lige at FT-1840 nu er blevet tilgængelig på

Flemming

mit gæt er, at alle kræfter hos DDA lige nu bruges på at lægge alle FT 1845
ind, så andre årgange kommer til at vente lidt!

Kjeld Jakobsen

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 09-07-03 01:12

Jeg håber at arkivalieronline's næste FT online bliver 1880 eller
nogen i den omkreds, da det er lige der jeg har hullet for at komme
tilbage til de andre FT. De fleste "døde" links i min familie er født
i de tidlige 1860ere...

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 09-07-03 12:11

"Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softhome.net> wrote in message news:d81ac143.0307081612.639afede@posting.google.com...
> [...]
> nogen i den omkreds, da det er lige der jeg har hullet for at komme
> tilbage til de andre FT. De fleste "døde" links i min familie er født

men hvis du har et sogn det er ikke så svær at læs et hel købstad i et par dag

Jeh læssede Randers FT i 3 årgang
circa 30 000 navn hver

men i Randers lokal arkivet de er et register
men jeg ver in Kjøbenhavn

<suk>

Hugh W

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-07-03 00:56

"Lars J. Helbo" <lars@salldata.dk> wrote in message news:c0djgvstmbqe1kfa7gifsfblk28pa3p1fs@4ax.com...
> Opdagede lige at FT-1840 nu er blevet tilgængelig på
> [...]

Great Lars

no need for a fiche reader

but why is BEDSTED still called BESTED ??

bad typo

an old typo http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1840/01919/01043.tif

saves at about 30 secs per image 373 K AOL broad band in Uk

this hand written page shows the correct spelling 555k a bad scan for a simple page

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1840/01919/01046.tif

typo

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1840/01919/01047.tif

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1840/01919/01048.tif

Fra : Brian Jensen

Dato : 10-07-03 11:40

In article <c0djgvstmbqe1kfa7gifsfblk28pa3p1fs@4ax.com>,
lars@salldata.dk says...
> Opdagede lige at FT-1840 nu er blevet tilgængelig på
> http://www.arkivalieronline.dk

Jeg har skrevet en fejlmelding til dem, da jeg ikke kunne finde min tip-
tip-oldefar, som jeg ellers havde fundet i den indtastede FT. Jeg
hentede alle grafikfilerne for sognet (Dalby sogn) og opdagede at side
42 og 43 mangler.

Blot til orientering hvis der er andre der ikke kan finde hvad de søger.

Mvh
Brian Jensen