USB Bluetooth
Fra : John K

Dato : 07-07-03 16:09

Hej

Jeg skal have købt en USB-Bluetooth adapter som jeg kan bruge i forbindelse
med min T610.

Er der noget specielt jeg skal gå efter/holde mig fra?

Mvh

John

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-07-03 17:58

Den vil jeg gerne koble mig på - Og lige tilføje spørgsmålet, om nogen ved
om det nødvendigvis skal være USB 1.0 eller 2.0 ?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 07-07-03 18:55

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> writes:
> Den vil jeg gerne koble mig på - Og lige tilføje spørgsmålet, om nogen ved
> om det nødvendigvis skal være USB 1.0 eller 2.0 ?

USB 1 er rigeligt hurtigt til den hastighed du kan klemme ud af en
mobiltelefon.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-07-03 19:10

Ja, det var nu mere om adapteren kræver det ene eller det andet?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 07-07-03 19:12

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> writes:
> Ja, det var nu mere om adapteren kræver det ene eller det andet?

USB1/USB2 er kompatibelt, så der er ikke nogen krav.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-07-03 20:01

Okay - har nemlig ikke flere USB 2.0 porte ledige :) Har et par ting der
kræver USB 2.0 for at virke. så hvis adapteren også........

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-07-03 17:57

John K skrev:

> Jeg skal have købt en USB-Bluetooth adapter som jeg kan bruge i forbindelse
> med min T610.
>
> Er der noget specielt jeg skal gå efter/holde mig fra?

Jeg har lige købt en MSI Dongle hos it-butikken.dk [1], og den fungerer
fint under både Linux og WinXP. Den er baseret på CSR chipset og jeg
bruger den mellem PC og en T68i tlf. Der er noget ok (ikke kønt at se
på) software til at kommunikere med flere typer telefoner.

[1] http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=25417

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-07-03 18:38

Tonni Aagesen skrev Mandag den 7. juli 2003 18:57 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Jeg har lige købt en MSI Dongle hos it-butikken.dk [1], og den
> fungerer fint under både Linux og WinXP. Den er baseret på CSR
> chipset og jeg bruger den mellem PC og en T68i tlf.

Hvad bruger du af kalender under Linux, og er det bare install, plug
and play, at få det op og køre, eller,,,

Ivar Madsen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 08-07-03 10:42

Ivar Madsen skrev:

> Hvad bruger du af kalender under Linux, og er det bare install, plug
> and play, at få det op og køre, eller,,,

Både og... Jeg prøvede lige multisync, men den cracher konstant. Har
hentet tsemgr, som skulle have nogle sjove features som f.eks. at man
kan styre XMMS via mobilen.

Problemet med de programmer, jeg har fundet, er, at de kun kan sync'e
med evolution. Så jeg er selv gået i gang med at lave et program,
baseret på JBluez - sender et indlæg når det er fædigt - både her og i
unix gruppen. Måske skulle jeg lave det til et SF projekt?

Når jeg skrev, at det virker med linux, hænger det sammen med at linux
bluetooth protocol stack (Bluez) og min Dongle kan finde hinanden. Havde
først lånt et par Dongles, før jeg købte min egen, og ingen af dem
virkede (producent: AllNet, chipset: BroadCom)

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-07-03 18:31

Tonni Aagesen skrev Tirsdag den 8. juli 2003 11:42 i
> [...]

> med evolution. Så jeg er selv gået i gang med at lave et program,
> baseret på JBluez - sender et indlæg når det er fædigt - både her og

Du må meget gerne maile mig også, da jeg ikke følger grupperne 100% og
kan risikere at misse det
Ikke for at jage, men hvornår forventer du at have det færidgt?

> Måske skulle jeg lave det til et SF projekt?

Ikke klarover hvad SF står for her?

> [...]
> hinanden. Havde først lånt et par Dongles, før jeg købte min egen, og
> ingen af dem virkede (producent: AllNet, chipset: BroadCom)

Man skal alså passe på med hvad man køber, men it-butikken tager 328,00
så jeg tror at jeg køber en, så når du meller tilbage at programmellet
virker så har jeg den

Ivar Madsen

Fra : BorreBoy

Dato : 07-07-03 19:03

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
forbindelse
> med min T610.
>
> Er der noget specielt jeg skal gå efter/holde mig fra?

Jeg er glad for min Trust BT120.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 09-07-03 23:03

Har en 'Billionton', købt ved T-Hansen.
http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=153778304&n=648665175&pn=648665847

Er baseret på et CSR chipset og fungerer problemfrit.
Er pt. forbundet via denne til en t39 og derfra videre via GPRS.

mvh Søren

Fra : souldude

Dato : 10-07-03 19:57

Har selv en Allnet , viker perfekt til min T610, se evt. hos
www.akonline.dk , de er de eneste jeg har kunne finde Allnet hos. Disse
Bluetooth skrives der også meget om hos MAC folket, her er den også
blevet et hit.

http://www.kandu.dk/