SMC Trådløst netværk
Fra : Per Jørgensen

Dato : 07-07-03 15:25

Jeg har Tdc bredbånd og har netop købt Smc Access Point + Pc card til den
bærbare og Usb adapter til den stationære. Mit problem er at den stationære
konstant mister forbindelsen. Har prøvet at skifte til alle tilgængelige
kanaler og installere den nyeste
driver, men inten hjælper. Nogen gange er den logget på i 5 minutter andre
gange mere,
og så virker det fint, men så ryger forbindelsen. Den skriver et eller flere
trådløse
netværk tilgængelige. Hvis man så lader den være logger den på igen efter et
stykke tid.

Vil meget gerne høre hvis der er andre som har haft lignende problemer.

Mvh
Per.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-07-03 16:31

"Per Jørgensen" <per.b.j@mail.dk> wrote in message
> [...]
> trådløse
> netværk tilgængelige. Hvis man så lader den være logger den på igen efter

SKer det samme hvis dit pc-card ikke er tilsluttet din bærbare? Det kan jo
være hvis driverne ikke er sat rigtigt op, til at snakke med accesspointet..
at så usb og pc-card´et prøver at snakke sammen.. istedet for at bare snakke
med accesspointet...

Men når vi den siger der findes flere netværk... Hvad skriver den så der er
tilgængeligt?

Prøv evt at ændre SSID til noget andet, og vælg på usb og pc kortet at den
skal vælge det istedet...

Fra : Holger

Dato : 07-07-03 16:36

Husk, du skal køre i "Infrastructure mode".

v.h.

Fra : Per Jørgensen

Dato : 08-07-03 09:03

> [...]
accesspointet..
> at så usb og pc-card´et prøver at snakke sammen.. istedet for at bare

Ja det samme sker også selvom kortet er taget ud af den bærbare.
Der er iøvrigt ingen problemer med at den bærbare mister forbindelsen.

> Men når vi den siger der findes flere netværk... Hvad skriver den så der
er
> tilgængeligt?

Den viser kun det samme netværk.

> Prøv evt at ændre SSID til noget andet, og vælg på usb og pc kortet at den
> skal vælge det istedet...

Har ændret navnet til "hjemme" i stedet for, og også ændret det på begge
computere,
og det har heller ikke rigtigt hjulpet.

Fra : Tom West

Dato : 11-07-03 10:07

Jeg har nøjagtigt det samme problem.
Men hvilket OS har du på dine maskiner?
For jeg syntes at det har noget med min XP at gøre.
Min stationære er en XP den kan køre mellem 5 minutter og 24 timer inden den
"taber" forbindelsen.
Mens den bærbare en ME bare virker hele tiden.

Efter SMC's udsagn så er de bekendte med problemet men hvis ikke en firmware
update af accesspointen virker så er de næsten ikke til at få fat i igen.

Fra : Per Jørgensen

Dato : 13-07-03 19:24

Vi har installeret XP på begge maskiner. Og det er umiddelbart kun den
stationære
som mister forbindelsen. Har faktisk prøvet at opgradere firmwaren,
men uden held. Det er som om softwaren går ned og jeg får også en underlig
fejlmeddelelse (tomt vindue hvor jeg bare kan trykke ok).

Kunne være sjovt at høre hvilken router du har og måske lidt om
dine instillinger i smc utility'en.

Mvh
Per.