TDC og falsk varebetegnelse?!
Fra : Jens Sørensen

Dato : 07-07-03 13:05

Hej!

Jeg har lige købt en Sony Ericsson T68i hos TDC, med den forestilling om at
jeg ville kunne bruge mit Telmore kortet i telefonen.
På æsken til telefonen står der at den ".. er låst til TDC Mobils net i 6
måneder. Ønsker du at ophæve låsen koster det 500 kr. indenfor de første 6
måneder."

Da Telmore netop kører på TDC's net burde der jo i princippet ikke være
problemer med et Telmore kort. Det viser sig dog at SonyEricsson telefoner
er låst til TDC simkort og ikke til selve nettet, hvilket gør at den afviser
kortet.
Mit spørgsmål til jer er om klistermærket på æsken, hvor der står at den er
låst til nettet, er falsk varedeklaration eller om det er ok.
Såfremt der er andre der har de samme problemer, vil det være interessant at
undersøge, da TDC, hvis der er tale om forkert deklaration, i givet fald
enten skal trække deres æsker tilbage og "omklistre" dem med nye
klistremærker eller give os der har købt en SonyEricsson simlock koden.

Fra : Claus Frigaard

Dato : 07-07-03 13:19

Da jeg købt en T68i, der stod også at den var låst til TDC Mobils net.
Min søster bruger den i dag med et Telmore simkort.
Telefonen blev købt i maj.

Mvh. Claus Frigaard

Fra : CS

Dato : 07-07-03 17:27

"Claus Frigaard" <cam@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg købt en T68i, der stod også at den var låst til TDC Mobils net.
> Min søster bruger den i dag med et Telmore simkort.
> Telefonen blev købt i maj.

TDC er fornyligt begyndt at låse deres telefoner på anden måde, så de nu er
låst til TDC mobil og ikke TDCs net, som de gjorde tidligere. Kan ikke helt
hvornår det var fra, men det er der nok en anden som kan svare på, ikke?

- CS

> Mvh. Claus Frigaard

> at
> 6

> afviser
> er
> at

---

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 07-07-03 15:21

Jens Sørensen wrote:

> [...]
> fald enten skal trække deres æsker tilbage og "omklistre" dem med nye
> klistremærker eller give os der har købt en SonyEricsson simlock koden.

Jeg vil ikke mene det er flask varebetegnelse... men det kommer jo lidt an
på hvordan man definere hvad der er deres net... det er jo ikke sikkert de
synes at telmore sådan helt bogstaveligt køre på tdc's net, men nok nærmere
bruger deres "linje"... men spørg evt. i jura gruppen...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Brian

Dato : 07-07-03 14:04

Hejsa

Jens Sørensen wrote:
> [...]
> På æsken til telefonen står der at den ".. er låst til TDC Mobils net
> i 6 måneder. Ønsker du at ophæve låsen koster det 500 kr. indenfor

Jeg oplevede noget lign. ved Sonofon.
Jeg købte ligeledes en T68i uden abonnement hos Sonofon.
Dog fik jeg til min store overraskelse at vide, at telefonen stadig var
låst!
Efter lidt overtalelse kunne gutten ved kassen dog godt se at det ikke var
helt rimeligt, så jeg fik den låst op gratis.
Men alligevel... det er lidt stygt at blive bonget for 100,- ekstra når man
nu køber en telefon _uden_ abonnement!

Som et svar på dit spørgsmål, vil jeg ikke mene at TDC handler forkert....
Du vil jo ikke benytte deres SIM kort, og Telmore lejer sig jo kun ind på
TDC's net... men det er vel et spørgsmål om fortolkning.

/Brian

Fra : Karin Hansen

Dato : 07-07-03 14:48

"Jens Sørensen" <kensen@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> måneder. Ønsker du at ophæve låsen koster det 500 kr. indenfor de første

Jeg har lige købt en Sony Ericsson T610 hos TDC med samme besked.
Jeg kan fint bruge et Telmore kort i telefonen undtagen til GPRS, der skal
jeg tilbage til TDC kortet.

--
Mvh. Karin

"fjerndette" fra min mailadresse

Fra : Michael Andersen

Dato : 07-07-03 18:22

TDC har fundet ud af, at forhandlerne begyndte at sælge mobil til Telmore
kunder ved at oprette i MobilBonus til 30 kr. á 6 gange og så havde man én
en billig mobil telefon og billigt abb.
Så TDC er begyndt at låse telefonerne til deres egne net! Spørg i butik! De
er absolut lige glad... Om man bruger Telmore eller TDC, altså bare ikke i
Telebutikken