Ram til cisco 806
Fra : C-3PO

Dato : 07-07-03 12:31

Hej

Jeg står og mangler 16MB RAM til en Cisco 806

Nogle der har et forslag hvor man finder det som OEM billigt

Søren Ravn

Fra : Klaus Mark

Dato : 07-07-03 12:55

Hejsa..

Nu må du ikke hænge mig op på det men, en af mine venner skulle også have
lidt mere ram i en af firmaets cisco routere. Da han åbnede den fandt han ud
af at det var ganske almindeligt 72 pins eller noget i den stil....

vh. Klaus

Fra : Martin Dahlem

Dato : 07-07-03 16:02

> [...]
ud
> af at det var ganske almindeligt 72 pins eller noget i den stil....

Det er det ikke i Cisco 806.

Kingston fremstiller de samme moduler. De burde være nemmere at finde en
distributør af deres. De er sikkert også noget billigere end originalt
Cisco.

http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/partsinfo.asp?ktcpartno=KCS-D17
00/16

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-07-03 22:49

On Mon, 7 Jul 2003 13:55:24 +0200, Klaus Mark wrote:

> [...]
> have lidt mere ram i en af firmaets cisco routere. Da han åbnede den
> fandt han ud af at det var ganske almindeligt 72 pins eller noget i

Der er ca. lige saa mange RAM varianter som modeller.

Udover de rent elektriske specifikationer, saa er der i nogle modeller
ogsaa MEGET lidt plads, jeg har haft daarlige erfaringer med OEM memory
i f.eks. as5300, delvist pga. modulerne var fysisk lidt for store.

Herudover er der den saedvanlige snak om at service aftaler etc. ikke
gaelder hvis der ikke bruges original RAM.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer