Billige Geforce og spil (xpost)
Fra : Lars [2670]

Dato : 07-07-03 02:23

Kan man spille de nye spil med et grafikkort med Geforce-processor til ca.
500 kr., fx et Geforce 4 MX 440? Eller skal man have noget dyrere?

Jeg vil fx gerne spille nyere first person shooters.

Mvh.
Lars

Fra : /Ole

Dato : 07-07-03 07:24

Det er ikke kun grafikkortet, du skal tage hensyn til. Hvad har du af
processor og ram?
Jeg har en kammerat, der har et GF MX440 1.8 P4 og 256Mb ram, og han kan da
køre de nye, men den går nol ikke med en ret sløvere maskine.

/Ole

Fra : Frank Wium

Dato : 07-07-03 08:59

hold dig langt væk fra MX chipsettet. Et Gforce4 kort med mx chipsettet
kører langt ringere end f.eks. Gforce3 TI 200. Dette kort er vist nok også
nede i en overkommelig pris. Chek edbpriser.dk

Fra : Lars [2670]

Dato : 07-07-03 23:49

"Frank Wium" <fwium@nospamstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse

Tak for svarene.

Lars

Fra : Claus Noer Pedersen

Dato : 04-08-03 08:09

Hvad med et Radeon 9100, det skulle være bedre end MX-kortene

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-08-03 20:10

In article <beai76$1kkc$1@news.cybercity.dk>, Lars [2670] wrote:
> Kan man spille de nye spil med et grafikkort med Geforce-processor til ca.
> 500 kr., fx et Geforce 4 MX 440? Eller skal man have noget dyrere?
>
> Jeg vil fx gerne spille nyere first person shooters.

Jeg har et GF 4 MX 440SE. SE versionen er neddroslet i hastighed
og uden blæser. Jeg overclockede mit til ikke-SE hastighed, og
kunne da som regel spille i nogle timer inden jeg begyndte at
få fejl i spillene.

Det overclockede MX 440SE blev næsten lige så hurtigt som mit
gamle GF2ti - GF4 MX serien er reelt kun GF2 med nye labels.

Jeg har så senere købt Radeon 9600 - Og der er himmelvis forskel.
Kan køre det meste i 1024x768 i de 60Hz = 60 fps som spil nu kører i.
Jeg har valgt at slave fps til screen refresh da det giver et lang bedre
billede, ligesom jeg skruer op for anti-aliasing og anisotropisk
filtering for at få pænere billede.

p.t. spiller jeg mest Raven Shield (som er billigt i Merlin i dag,
kun 200 kr).