Skærme
Fijala 3554
Acer AL732 17" og højderegulering
Fra : JSB

Dato : 06-07-03 23:02

Jeg overvejer at købe ovenstående TFT-skærm på mit arbejde.
Da skærmen skal stå på en skranke, hvor flere personer med forskellig højde
skal benytte den, er mit spørgsmål:

Kan skærmen højdeforskydes (altså ikke blot vippe selve skærmen ind og
udad)?

Skærmen er vel optimeret til 1280x1024 dpi, men hvordan er skærmbilledet i
1024x768 dpi?

VH
Jesper

Fra : Jacob Riis

Dato : 07-07-03 00:48

"JSB" <jsbp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udad)?
>
> Skærmen er vel optimeret til 1280x1024 dpi, men hvordan er skærmbilledet i

Den kan ikke højdeforskydes.

Der sker en nedgang i kvaliteten når du går ned til 1024 * 768, men
kvaliteten er sagtens fint nok til at du kan arbejde i opsætningen.
Problemet er at der opstår støjstriber. Der er kun støjstriber i nogle
farver, på hvid baggrund (fx word) kan jeg ikke opdage støjstriber. Jeg kan
også huske at jeg har kørt et gammelt spil i 1024 * 768 uden problemer
overhovedet.

Men selvom jeg skriver at det godt kan lade sig gøre at skrive i 1024 * 768
så vil jeg fraråde det. 1280 * 1024 ser altså bedst ud. Hvis du er bange for
at bogstaverne er for små vil jeg råde dig til at købe en større skærm. Især
på en arbejdsplads mener jeg at man bør yde de ansatte nogle gode
arbejdsvilkår. Jeg tror heller ikke at det rent forretningsmæssigt kan
betale sig at spare på skærmen.

PS: Acer kommer om et par uger med en Acer AL931 som har samme design som
Acer AL732 men som bare er en 19" model. Se mere her
http://www.acer.dk/vi/upload/E0Entity3/Acer_LCD_2.pdf

PPS: Hvis du kan tysk vil jeg anbefale at kigge på http://www.prad.de/board
under Testberichte og Vorbereitung og også andre sektioner. Der er utrolig
mange gode tråde at læse hvis du vil blive klogere i hvilken skærm du skal
købe.

--
Jacob