Førstehjælpskasse
Fra : René Roager

Dato : 06-07-03 21:25

Hej !

Vi står og skal på ferie med CV.

Flere af de lande vi skal igennem kræver en førstehjælpskasse i bilen.

Jeg har opdaget at sådan en ikke lige er til at opdrive hvis man ikke
er medlem af Falck eller FDM hvilket vi ikke er.

Er der noger der ved hvor disse sælges - vi har overvejet at lave
vores egen med plaster, jod, gage elastikbind og saks og det er jo til
en helt anden pris.
Kasse må vel være kasse.

mvh
René

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 06-07-03 22:34

> [...]
> er medlem af Falck eller FDM hvilket vi ikke er.
>
> Er der noger der ved hvor disse sælges - vi har overvejet at lave

Prøv evt. en ophugger, som ofte får biler fra tyskland med
førstehjælpskasser.

Mvh
Kaj E. Olsen

Fra : npw

Dato : 07-07-03 20:17

Mon ikke apoteket kan hjælpe. Jeg fik iøvrigt min førstehjælpe"kasse" gennem
min forsikring (GF). Det er ikke en kasse, men et kraftigt plastiketui med
lynlås. Nemmere at få placeret i handskerummet! Husk at til Tyskland skal
den også indeholde gummihandsker.
God tur
Hilsen npw

Fra : SB

Dato : 09-07-03 07:58

"npw" <npw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lynlås. Nemmere at få placeret i handskerummet! Husk at til Tyskland skal

Det er kun et krav at din førstehjælps kasse indeholder gummihansker hvis du
kører i en tysk indregistreret bil.
Det andet er en skrøne, som selv Falck engang fortalte sine kunder.
Tyskerne kan ikke tvinge turister til at have det i deres biler.
Falck har også fundet ud af det, og fortæller det ikke mere

Søren

Fra : helpan

Dato : 01-10-03 10:27

Hej.
Rejse førstehjælpstasker kan fås i 2 størrelser på www.helpan.dk i
webshoppen - den er unik, fordi den kan hænge overalt i velcrobånd eller
sættes i bælte i bæltestropper - den indeholder det du lige kan få brug
for og har en lille folder der beskriver hvad de enkelte ting kan bruges
til.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jack the Lad

Dato : 08-07-03 06:34

"René Roager" <roager@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har opdaget at sådan en ikke lige er til at opdrive hvis man ikke
> er medlem af Falck eller FDM hvilket vi ikke er.

ALLE kan handle hos FDM.
Medlemmer får rabat, men den er ikke stor.
Og de har de RIGTIGE sager.
mvh. Jack

---

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 08-07-03 08:03

En "hugger" der handler med Mercedes - Har disse liggende i hobetal
Der er i armlænet på alle Mercer en fortrinlig førstehjælpspakke - ganske
vist datomærket

Men ved virkelig førstehjælp - er det vist lige meget om plaster og gaze er
løbet lidt over datoen.

Blot et lille positiv vink - jeg gjorde det og fik en kasse/box - for en
"hund" - og alle er glade.

Carsten

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-07-03 11:45

"Jack the Lad" <jackthelad@modtagerikkepost.com> skrev i en meddelelse

> ALLE kan handle hos FDM.
> Medlemmer får rabat, men den er ikke stor.
> Og de har de RIGTIGE sager.
> mvh. Jack

Det er korrekt prisen er 120,00 kr for medlemmer 170,00 kr hvis man ikke
er medlem her er et link til siden for ikke medlemmer
http://www.fdm.dk/public/fdmshoppen/VarerPrAfdeling.asp?ID=1

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen