Spørgsmål til reservehjul
Fra : Lars Andersen

Dato : 06-07-03 20:57

Jeg står og mangler et reservehjul til min Bürstner (årg. 1998). Den har
(som vel stort set alle andre) ALKO undervogn. De fælge der sidder på er 15"
og 5 huls.
Jeg har set priserne hos diverse campingforhandlere - det nærmer sig jo
landevejsrøveri med de priser.

Nogen der ved hvilket biler der matcher disse ?
Kan evt. en 14" bruges som nød (transport til nærmeste dækcenter) hvis
uheldet skulle være ude?

Lars (som skal til Sydfrankrig på torsdag)

Fra : ferik

Dato : 06-07-03 21:28

"Lars Andersen" skrev d. 06-07-03 20:57 dette indlæg :
> [...]
er 15"
> og 5 huls.
> for nogle år siden havde jeg en nabo med samme problem
han fik et billig reservehjul på nærmeste autoophug
hilsen ferik

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-07-03 21:39

"Lars Andersen" <hothouse@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
15"
> og 5 huls.
> Jeg har set priserne hos diverse campingforhandlere - det nærmer sig jo

Da jeg selv stod og skulle bruge et reservehjul til min cv skruede jeg et
hjul af og kørte ud til den nærmeste ophugger. Han havde en bunke med hjul,
som jeg fik lov til at rode i. 125 kr. måtte jeg give for det.

Kurt

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 06-07-03 22:41

> Jeg har set priserne hos diverse campingforhandlere - det nærmer sig jo
> landevejsrøveri med de priser.

Helt enig !

> Nogen der ved hvilket biler der matcher disse ?
> Kan evt. en 14" bruges som nød (transport til nærmeste dækcenter) hvis
> uheldet skulle være ude?
>
> Lars (som skal til Sydfrankrig på torsdag)

Har selv fundet en til min Adria fra 2002 med Alko undervogn, og på min vogn
passer stort set alle Mercedes fælge, så hvis du falder over 2 stk "alu"
basser til Mercedes skal du ikke være ked af det det pynter jo alt
sammen.

Købte den hos den lokale ophugger, med et godt brugt dæk afballanceret osv.
for kr. 200, efter lidt prutten man er jo jyde !

Mvh
Kaj E. Olsen