Software fejl på T68i
Fra : Brian

Dato : 06-07-03 17:29

Hejsa

Jeg vil en af dagene have opdateret min T68i software til nyeste version. Så
vidt jeg har forstået, skal det kunne lade sig gøre at få gjort på garantien
(gratis), hos Teleservice i Åbyhøj ?!

Da jeg ringede derop, fik jeg at vide at der skulle være en fejl på
telefonen for at garantien ville dække en opdatering.. det er vel fair nok
på sin vis.

Ligenu kører jeg med software version R5C001, hvad kan man finde af "fejl" i
den software som er rettet i de senere versioner ?

At sige at SMS delen er sløv, er vel næppe nok, eller hvad ?

/Brian

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 06-07-03 17:43

"Brian" <brian@mailNOSPAM.tele5.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg ringede derop, fik jeg at vide at der skulle være en fejl på
> telefonen for at garantien ville dække en opdatering.. det er vel fair nok
> på sin vis.

Teleservice har jeg lidt dårlige erfaringer med - dem i Odense dog - de er
meget strikse med hvad de vil lave, i starten ville de fx ikke gemme min
Telefonbog som var gemt i tlf'ens hukommelse (N6610)... De ville have jeg
skulle betale for en backup i forbindelse med software updateringen. Jeg
ringede straks til Nokia DK og hørte om det var normal praksis i forhold til
Nokia Instant Service, og jeg fik et klart nej, og blev bedt om at vente...
Derefter ringede telefonen i Teleservice lige ved siden af mig, og i røret
var Nokia damen jeg havde snakket med... Derefter kom teknikeren hen til mig
og undskyldte meget og lavede min software update gratis (uden jeg havde
givet årsag til den) og tog backup af telefonen også selvfølgelig så jeg
ikke mistede mine data.

Jeg ved ikke hvordan Ericsson har det med deres service, men mon ikke det er
på samme plan... Men faktisk så kan jeg anbefale dig hvis du kan finde et
TDC Erhvervs center, der har de også service center med Nokia Instant
Service, og de updaterer gerne for private også, og uden nogle problemer -
og med et smil i modsætning til Teleservice i Odense

Håber det var lidt hjælp

/ Jonas

Fra : BorreBoy

Dato : 06-07-03 18:18

> [...]

> den software som er rettet i de senere versioner ?
>
> At sige at SMS delen er sløv, er vel næppe nok, eller hvad ?

Jeg har kun gode erfaringer med Teleservice i Åbyhøj.
Sig bare det med SMS delen, eller at du har problemer med BlueTooth...

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Brian

Dato : 07-07-03 11:08

Hejsa

BorreBoy wrote:

> Jeg har kun gode erfaringer med Teleservice i Åbyhøj.
> Sig bare det med SMS delen, eller at du har problemer med BlueTooth...

Var lige derinde omkring, der var ingen spørgsmål overhovedet, de to bare
imod den og opdaterede den

/Brian

Fra : Henrik Schytte

Dato : 07-07-03 12:28

> Var lige derinde omkring, der var ingen spørgsmål overhovedet, de to bare
> imod den og opdaterede den

Opdaterede de mens du ventede ?

Fra : Brian

Dato : 07-07-03 15:39

Hejsa

Henrik Schytte wrote:
> Opdaterede de mens du ventede ?

Njaa... det tog 30 minutter, så jeg fandt på noget andet at lave end at stå
der og blomstre ;)

/Brian

Fra : Claus Nielsen

Dato : 08-07-03 13:24

Hvilken version har du så nu?

For et par måneder siden var jeg inde hos Teleservice (Københavns
Hovedbanegård) for at få opdateret min T68i. Men det nægtede de! De
sagde, at de pt. kørte en undersøgese af T68i'eren for Sony Ericsson,
for at finde ud af, hvilke fejl der er i softwaren. Og så længe denne
undersøgelse kørte, ville/måtte de ikke opdatere telefonen. Nogen der
har hørt noget til denne undersøgelse, og hvordan den forløber?

Jeg kører derfor (stadig) med version R5C001. Jeg har i udenlandske
nyhedsgrupper læst mig til, at den nyeste version som Sony Ericsson
vil have, at folk har kørende er version R6A-noget (ksn ikke huske det
nøjagtige nummer), selvom der faktisk er frigivet en R7-noget. Der er
sågar folk der beretter, at de efter at have indleveret deres telefon
til service har fået nedgraderet deres telefon fra R7-xxx til R6-xxx.

Men det kan være, at "undersøgelsen" nu er afsluttet? Jeg vil nemlig
gerne have opdateret mn T68i. Jeg har problemer med, at den fryser,
når man forsøger at gemme nye kontakter i telefonbogen. Derudover
skulle der være nye funktioner tilgængelig i forbindelse med
CommuniCam, såsom mulighed for at zoome. Det er der ikke i version
R5C001 og tidligere versioner.

Mvh Claus

PS: Husk at fjerne bogus. fra min mail-adresse, hvis du besvarer pr.
mail.

Fra : Brian

Dato : 08-07-03 14:17

Hejsa

Claus Nielsen wrote:
> Hvilken version har du så nu?

R8A015

Ved ikke med CommuniCam, men ihvertfald er der kommet 4 ekstra spil, og den
er blevet en anelse hurtigere i menuerne, og den fryser ikke pludselig hvis
man trykker hurtigt.... så jeg klager ikke :)

/Brian