En skrue løs...?
Fra : Allan Jensen

Dato : 06-07-03 17:23

Hej
Har en sejlbåd med dieselmotor, skrueaksel og foldepropel.
På vej hjem fra weekend turen lyder det som om skrueakslen drejer rundt, når
vi kun sejler for sejl.

Første gang vi hører den lyd. Er det bare rurer på skruen, som gør propellen
ikke lukker helt sammen, eller er det mere alvorligt?
Håber en kan hjælpe, ferieturen skulle gerne begynde om tre dage.

mvh
Allan

Fra : Bent E.

Dato : 06-07-03 19:08

> Har en sejlbåd med dieselmotor, skrueaksel og foldepropel.
> På vej hjem fra weekend turen lyder det som om skrueakslen drejer
rundt, når
> vi kun sejler for sejl.

Hej Allan
Det lille problem har jeg altid haft med min Yanmar.
Når du har stoppet motoren, sætter du den i bakgear et kort
øjeblik, og derefter kan den sættes tilbage i frigear, og er så
klar til næste start.

Min tidligere Volvo havde noget af det samme, men der skulle
jeg sætte den i fremgear for at stoppe skruen.

Med sejlerhilsen og go' ferie.
Bent E.

Fra : Allan Jensen

Dato : 06-07-03 20:13