Hvordan med A:Hover??
Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 01-04-01 10:54

Hej Guruer,

Hvordan er det nu formlen for A:Hover link ser ud??.

Et eller andet med }A:Hover=?????? eller hvordan skal den rigtige formel se
ud??
Og hvordan ser den samlet ud med alink, vlink, osv.

Farverne finder jeg selv ud af.

Thanx

Finn Jensen

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 01-04-01 11:42

> Hvordan er det nu formlen for A:Hover link ser ud??.

<STYLE TYPE="text/css">

a:hover { text-decoration : underline ; }
a { text-decoration:none; }
a:visited, a:link { color : #00FFFF ; }

</STYLE>

Se eksempel på http://www.fredagscafe.com
--

_____________________
Michael Kjeldsen

mail@kjeldsen2000.com
www.kjeldsen2000.com

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 01-04-01 13:45

"Michael Kjeldsen" <mkjeldsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> <STYLE TYPE="text/css">
>
> a:hover { text-decoration : underline ; }
> a { text-decoration:none; }
> a:visited, a:link { color : #00FFFF ; }
>
> </STYLE>

Takker,

Men det var ikke helt det jeg havde i tankerne. Ovenstående script er da
udmærket men hvis jeg ønsker at linkene skal skifte fra f.eks. rød til grøn
når musen kommer der hen på, hvordan skal scriptet så se ud??

Finn Jensen

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 01-04-01 13:53

> jeg ønsker at linkene skal skifte fra f.eks. rød til grøn
> når musen kommer der hen på, hvordan skal scriptet så se ud?

<STYLE TYPE="text/css">

a:hover { color : green ; }
a { color : red ; }
a:visited, a:link { color : red ; }

</STYLE>

Du kan også bruge rgb-koder

sort = #000000
hvid = #ffffff
etc.
--

_____________________
Michael Kjeldsen

mail@kjeldsen2000.com
www.kjeldsen2000.com

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-04-01 13:59

"Michael Kjeldsen" <mkjeldsen@mail1.stofanet.dk> writes:

> a:hover { color : green ; }
> a { color : red ; }
> a:visited, a:link { color : red ; }

rækkefølgen skal være:
a:link { }
a:visited {}
a:hover {}
a:active {}

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 01-04-01 14:05

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> rækkefølgen skal være:
> a:link { }
> a:visited {}
> a:hover {}
> a:active {}

Takker,

Men kan dette skæres ud i pap så jeg kan forstå det også??
Hvad er koden.

Tak på forhånd

Finn Jensen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-04-01 14:22

"Finn Jensen [Shannon Fly Dressing]" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:

> Men kan dette skæres ud i pap så jeg kan forstå det også??
> Hvad er koden.

Ok, linket skal skifte fra rød til grøn:

<!--
a { color: red }
a:hover { color: green }
-->

du kan også se:
http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/style.html#Hover

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 01-04-01 14:44

> <!--
> [...]

Takker

Nu har jeg flere dejlige forslag til hvordan Hover kan benyttes. Både med
farveskift, understregning m.v.

Tak alle sammen for al Jeres hjælp

I kommer med i Aftensbønnen

Finn Jensen

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 01-04-01 14:03

> <STYLE TYPE="text/css">
>
> a:hover { color : green ; }
> a { color : red ; }
> a:visited, a:link { color : red ; }
>
> </STYLE>

Hej,

Jeg copy/Paste koden direkte ind i html dokumentet men der skrte ikke
noget??
Jeg fik et link der var sort og understreget??

Hvorfor det??

Finn Jensen

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 01-04-01 14:10

> Jeg copy/Paste koden direkte ind i html dokumentet men der skrte ikke
> noget??
> Jeg fik et link der var sort og understreget??
>
> Hvorfor det??

A { color : #FFFF00 ; font-weight : bold ; text-decoration : none ; }
A:Visited { }
A:Active { }
A:Hover { background-color : #FFFF00 ; color : #336699 ;}

Dette er taget fra min egen hjemmeside, og det virker!

rækkefølgen er ligegyldig...

Hvis det stadig ikke virker, så send filen eller et link til mig, så skal
jeg kigge på det!
--

_____________________
Michael Kjeldsen

mail@kjeldsen2000.com
www.kjeldsen2000.com

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 01-04-01 14:15

> Dette er taget fra min egen hjemmeside, og det virker!
>
> rækkefølgen er ligegyldig...

Jaaa....nu er det næsten rigtig

Jeg får godt nok et farveskift fra gul til en gul firkant med sort skrift.
Men kan man ikke lave selve teksten så den skifter fra f.eks gul til rød??

Eller er det umuligt og kræver Java??

Finn Jensen

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 01-04-01 14:26

> Jeg får godt nok et farveskift fra gul til en gul firkant med sort skrift.
> Men kan man ikke lave selve teksten så den skifter fra f.eks gul til rød??
>
> Eller er det umuligt og kræver Java??

Nej Det er ikke umuligt:

A { color : #FFFF00 ; font-weight : bold ; text-decoration : none ; } //
color = farven på linket (her : gul) ; font-weight = font-'vægten' (her :
fed) ; text-decoration = pynt på linket (her : ingen understregning)
A:Visited { }
A:Active { }
A:Hover { color : #FF0000 ;} // color = farven på linket (her : rød)
--

_____________________
Michael Kjeldsen

mail@kjeldsen2000.com
www.kjeldsen2000.com

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 01-04-01 14:42

> Nej Det er ikke umuligt:

Ohhh boy....I am a happy man

Lige just hvad jeg søgte

Tak for al din hjælp Michael

Finn Jensen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-04-01 14:23

Som Thomas Jespersen skrev kl. 14.58:

<quote>
rækkefølgen skal være:
a:link { }
a:visited {}
a:hover {}
a:active {}"
</quote>

Det er _ikke_ ligegyldigt hvordan rækkefølgen er.
--
Mvh. / Sincerely
Lars Frandsen, Denmark

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 01-04-01 14:28

> <quote>
> rækkefølgen skal være:
> a:link { }
> a:visited {}
> a:hover {}
> a:active {}"
> </quote>
>
> Det er _ikke_ ligegyldigt hvordan rækkefølgen er.

Hvorfor ikke?
--

_____________________
Michael Kjeldsen

mail@kjeldsen2000.com
www.kjeldsen2000.com

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-04-01 14:31

> Hvorfor ikke?

Jeg har oplevet, at min a:hover ikke virker korrekt, hvis ikke de står i den
nævnte rækkefølge. Jeg ved desværre ikke hvorfor.

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 01-04-01 14:33

> Jeg har oplevet, at min a:hover ikke virker korrekt, hvis ikke de står i
den
> nævnte rækkefølge. Jeg ved desværre ikke hvorfor.

Det har jeg aldrig oplevet før! Var det i NN eller Opera?
--

_____________________
Michael Kjeldsen

mail@kjeldsen2000.com
www.kjeldsen2000.com

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-04-01 16:00

> den
>
> Det har jeg aldrig oplevet før! Var det i NN eller Opera?

Det var MSIE.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-04-01 16:01

"Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael Kjeldsen" <mkjeldsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det var MSIE.

Helt præcis MSIE 5.5 (5.50.4134.0100)

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 01-04-01 16:14

> Helt præcis MSIE 5.5 (5.50.4134.0100)

OK - men jeg har aldrig selv oplevet, at det ikke skulle virke!

Jeg sidder med 5.50.4522.1800, og der virker det altså!, der må have været
en anden fejl.

Prøv på http://www.fredagscafe.com
--

_____________________
Michael Kjeldsen

mail@kjeldsen2000.com
www.kjeldsen2000.com

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-04-01 16:37

"Michael Kjeldsen" <mkjeldsen@mail1.stofanet.dk> writes:

> Prøv på http://www.fredagscafe.com

På den side er rækkefølgen a, a:visited, a:active og a:hover

Altså næsten rigtig (hover og active skal byttes rundt). Din "active" er
tom, men hvis du havde lagt noget ind i den (f.eks. et farveskift),
ville du nok se at den ikke havde nogen effekt når du klikkede et
link idet "hover" ville have højere prioritet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-04-01 16:58

Sun, 1 Apr 2001 15:32:37 +0200, skrev "Michael Kjeldsen"
<mkjeldsen@mail1.stofanet.dk>:

>Det har jeg aldrig oplevet før! Var det i NN eller Opera?

Det er ligegyldigt, hvilken browser (incl. IE) det er.

Jeg har ikke fundet nogen forklaring på hvorfor, men man kan lige så
godt gøre det rigtigt.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-04-01 14:30

> Hvorfor ikke?

Browseren matcher dit stylesheet fra toppen og nedefter. Hvis
f.eks. rækkefølgen var:

a:hover { color: green }
a:link { color: red }

ville browseren først matche :hover og sætte farven til grøn, dernæst
ville den matche :link og sætte farven tilbage til rød.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-04-01 16:58

Sun, 1 Apr 2001 15:09:56 +0200, skrev "Michael Kjeldsen"
<mkjeldsen@mail1.stofanet.dk>:

>rækkefølgen er ligegyldig...

Nej - i de fleste tilfælde betyder det ikke noget, men under uheldige
omstændigheder vil det ikke virke, hvis rækkefølgen ikke er som tildl.
nævnt: link- visited - hover - active.

Det er ikke mere end et par uger siden en havde problemer med, at få
det til at virke fordi rækkefølgen ikke var rigtigt.

med venlig hilsen
Knud