ASUS P4C800 "System failed due to CPU over~
Fra : Hans-Henrik T. Ohlse~

Dato : 06-07-03 13:51

Hej,

Jeg har et besynderligt problem: Jeg har installeret en Intel P4 2,6Ghz
Northwood-C CPU på et Asus P4C800 bundkort, med 2 x 512Mb Crucial DDR-3200
ECC RAM i hhv. dimm_a1 og dimm_b1 (de blå sokler).

Efter at have lukket kabinettet og sat strøm til for at boote, kommer "den
talende BIOS" med beskeden "System failed due to CPU over-clocking". Men jeg
er aldrig endnu nået til at sætte BIOS'en op? Jfr. manualen skal man ved den
besked blot slukke for strømmen og tænde for den igen, og så vil BIOS'en
resette sig selv, så man kan bruge nogle valide parametre. men jeg får
konstant den besked, uanset hvor meget/længe jeg har strømmen af systemet?

Hjælp!!!

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : masterhero

Dato : 07-07-03 15:57

du skal reset din bios. Det gør du med et jumper på bundkortet, du kan nok
se hvor den sidder på bundkortet i din manual.

MSP

Fra : Hans-Henrik T. Ohlse~

Dato : 08-07-03 09:56

"masterhero" <masterhero@ofir.dk> wrote in

> du skal reset din bios. Det g›r du med et jumper p† bundkortet, du kan
> nok se hvor den sidder p† bundkortet i din manual.

Takker - det prøver jeg.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Hans-Henrik T. Ohlse~

Dato : 10-07-03 10:26

"Hans-Henrik T. Ohlsen" <newsgroups@ohlsen.dk> wrote in

> "masterhero" <masterhero@ofir.dk> wrote in

> Takker - det prøver jeg.

Det hjalp nu ikke. Jeg får stadig 3 beeps, og besked på at rette BIOS-
opsætningen. Bundkortet kan godt boote fra en floppy, men ikke uden at jeg
skal igennem talebesked om overclocking, BIOS-besøg og diverse beeps.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik