Telmore og sms til udlandet ?
Fra : ***Frank***

Dato : 06-07-03 12:07

Hej.
Jeg sad og læste lidt på Telmore´s side, og blev lidt i tvivl.
Menes der sms til en dansk mobiltelefon i udlandet, eller til en udenlansk
mobiltelefon ?

SMS til udlandet Døgnet rundt, uanset land 2,70 kr.

--
M.v.h.
Fr@nk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-07-03 12:19

***Frank*** skrev:

>Jeg sad og læste lidt på Telmore´s side, og blev lidt i tvivl.
>Menes der sms til en dansk mobiltelefon i udlandet, eller til en udenlansk
>mobiltelefon ?

Du betaler aldrig som "afsender" mere end alm. takst - du kan jo ikke
vide, at telefonen er i udlandet. Du betaler derfor alm SMS-takst,
hvis en dansk mobiltelefon opholder sig i udlandet - akkurat som du
betaler alm. minuttakst (her betaler modtageren for at modtaget
opkaldet).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-07-03 13:32

Lasse Hedegaard skrev Søndag den 6. juli 2003 13:18 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> hvis en dansk mobiltelefon opholder sig i udlandet - akkurat som du
> betaler alm. minuttakst (her betaler modtageren for at modtaget

Opkaldet kan du undlade at svare på, hvis ikke du vil betale, men
SMS'en kommer jo bare, så man betaler vel ikke for at modtage SMS når
man er i udlandet?

Ivar Madsen

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 06-07-03 12:19

Hej!

***Frank*** wrote:
> Jeg sad og læste lidt på Telmore´s side, og blev lidt i tvivl.
> Menes der sms til en dansk mobiltelefon i udlandet, eller til en
> udenlansk mobiltelefon ?

"til udlandet" mener altid "til et udenlandsk nummer" i mobiltelefonis verden.

Når du sender en besked til én med et dansk nummer der befinder sig i udlandet,
betaler du kun den almindelige pris (Det gælder også samtaler!) ligesom han var
i Danmark.

Når du sender en besked til én med et udenlandsk nummer der befinder sig i
Danmark, betaler du alligevel prisen til udlandet (Det gælder også samtaler!)
ligesom han var i sit hjemmeland.

> SMS til udlandet Døgnet rundt, uanset land 2,70 kr.

Derfor bruger jeg som tysker et gammelt mobilix Mayday-kort til at sende
beskeder hjem når jeg er i Danmark.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using o2 (Germany) GPRS

Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-07-03 13:35

"Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> skrev i en meddelelse

> Derfor bruger jeg som tysker et gammelt mobilix Mayday-kort til at sende
> beskeder hjem når jeg er i Danmark.

Og jeg bruger CoolSMS (Pro) til mine SMS-beskeder til udlandet.

Claus

Fra : ***Frank***

Dato : 06-07-03 13:02

Takker for svarene

--
M.v.h.
Fr@nk

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 06-07-03 14:57

On Sun, 6 Jul 2003 13:07:23 +0200, "***Frank***" <Frank.opel@gmx.net>
wrote:

> [...]
>mobiltelefon ?
>
> SMS til udlandet Døgnet rundt, uanset land 2,70 kr.

Hvad så hvis at man som dansker sender en SMS hjem fra udlandet til en
dansk mobil? og selvfølgelig afsender fra en dansk mobil
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-07-03 16:04

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

> Hvad så hvis at man som dansker sender en SMS hjem fra udlandet
> til en dansk mobil? og selvfølgelig afsender fra en dansk mobil

Så betaler du den takst din roaming operatør tager.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 06-07-03 16:17

On Sun, 6 Jul 2003 15:04:24 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

>Så betaler du den takst din roaming operatør tager.

incl alm dansk SMS pris eller?

Fra : John K

Dato : 06-07-03 20:13

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:ibfggv4h9q12lpf2ncfu0pfufn99ndgrav@4ax.com...

> incl alm dansk SMS pris eller?

Du betaler roamingprisen for en SMS - og ikke andet. Den pris kan dog
variere ret meget afhængig af hvilken udbyder du vælger i det land du
befinder dig i. Tjek derfor prisen på dit teleselskabs hjemmeside.

Mvh

John

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 06-07-03 20:19

On Sun, 6 Jul 2003 21:12:56 +0200, "John K"
<sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote:

> [...]
>variere ret meget afhængig af hvilken udbyder du vælger i det land du
>befinder dig i. Tjek derfor prisen på dit teleselskabs hjemmeside.

Hvis at vi nu siger Telmore

Fra : John K

Dato : 06-07-03 20:27

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:3htggvg4aqj6sh92h8dcrc6t7ng5ckac8n@4ax.com...

> Hvis at vi nu siger Telmore

Du kan se priserne for hele verdenen her:

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/priser/udland/med_abonnement/verdenskor
t/index.jsp

Hvis du for eksempel er i Tyskland, kan det bedst betale sig at vælge
Vodafone - her er prisen pr. afsendt SMS 1,09 kroner.

Mvh

John