Skærme
Fijala 3554
Compaq skærm MV720
Fra : R.O.

Dato : 01-04-01 10:34

Når jeg starter min computer kommer der en fejlmelding,
der fortæller, at der er beskadiget en driver til skærmen.
Jeg har normalt en skærmindstilling på 800 x 600, men
den er ændret af sig selv til 640 x 480 og 16 farver.--
Jeg har prøvet at gå ind i enhåndshåndtering, men der
bliver skrevet, at den bedste driver allerede findes.

Jeg prøvede så at lave en systemgendannelse ved at vælge et
tidspunkt for 3 dage siden. Da jeg havde gjort det, stod
skærmen helt normalt igen. Men efter at have genstartet
kommer fejlmeldingen igen, og skærmen står igen på
640 x 480 og 16 farver.

Jeg har en Compaq restore CD som driveren måske findes på,
men jeg tør ikke bruge den, så formaterer den vel?

Jeg har forgæves ledt efter en driver på Internettet.
Jeg har Windows ME.
--
Hilsen Rita

Fra : mediapro

Dato : 01-04-01 20:15

Hej Rita

Hvilken maskine har du ?
Hviket operativt system er den født med hvis du kører restore cd ?

da det muligvis ksn være grafikkortet som den ikke kan finde, gør følgende:

gå til enhedshåndtering : fjern skærmkort , genstart computeren , den vil da
søge efter en skærm driver sæt restore cd i gennemse hen til drivere (cqdrv)

mvh

BH

P.S vil lige gøre dig opmærksom på at Compaq kører bedst med de orginale
programmer, desuden er ME noget lo.. , en undersøgelse fra US har vist ta ME
er fyldy med fejl, gætter på din maskine er født med win98 , gem dine
dukomenter på en disk eller brænd dem ned og kør restore cd

Fra : R.O.

Dato : 01-04-01 21:21

"mediapro" <mediapro@pc.dk> skrev
> Hvilken maskine har du ?

Jeg har en Compaq 7450

> Hviket operativt system er den født med hvis du kører restore cd ?

Windows 98.

Jeg har nu haft computeren genstartet 3 gange uden problemer.
Jeg har prøvet lidt af hvert, og noget af det har åbenbart hjulpet. Under
enhåndshåndtering kunne jeg se, at skærmen stod opgivet til at være en
standardskærm inden problemet blev løst. Efter at den er begyndt at opføre
sig normalt igen, bliver skærmen genkendt som en Compaq MV720.
Jeg ved ikke, om den før kun har stået som en standardskærm.

Jeg har ingen anelse om, hvad grunden er til at skærmen pludselig begyndte
at opføre sig på denne måde. Jeg har ikke haft problemer med Windows ME.
Da jeg lagde Win ME ind valgte jeg at beholde Windows 98. I tilfælde af, at
jeg ønsker at formatere med restore cd'en, kan jeg gå ind og slettet Win Me,
og derefter bruge restore cd'en.

Windows Me har da et par gange reddet mig ud af problemer. Systemgendannelsen
virker udmærket, hvis der er sket et eller andet 'sjovt' med computeren og det er
jo en noget hurtigere måde at løse problemet på end at skulle til at formatere.

> gem dine dukomenter på en disk eller brænd dem ned og kør restore cd

Mange tak for dit svar. Jeg vil brænde mine dokumenter, så jeg ikke sætter dem til
i tilfælde af, at der sker noget igen.

Med venlig hilsen Rita