MMS beskeder på nettet
Fra : Ukendt

Dato : 06-07-03 11:46

Når jeg sender MMS beskeder til nogen skal de gå ind på nettet og
tjekke den, er det virkeligt ikke muligt at sende en mms så den dukker
op på modtagers telefon ?? Jeg har også selv prøvet at modtage en mms
og den skulle jeg også selv gå på nettet for at se..

Det skal lige siges at jeg har en 7250 med telmore og jeg har forsøgt
at sende til modtagere som alle har haft forskellige operatører, der i
blandt også telmore..

Det kan da ikke passe ??

Fra : Maze

Dato : 06-07-03 12:19

Bill Gates wrote:
> [...]
> op på modtagers telefon ?? Jeg har også selv prøvet at modtage en mms
> og den skulle jeg også selv gå på nettet for at se..

Jo, men det kræver vedkommenes telefon er i stand til at modtage MMS
beskeder og sat op hertil. Derudover kræver det også, at det er afsendt
til samme operatør som afsenderen.

> Det skal lige siges at jeg har en 7250 med telmore og jeg har forsøgt
> at sende til modtagere som alle har haft forskellige operatører, der i
> blandt også telmore..
>
> Det kan da ikke passe ??

Jo, indtil videre i hvert fald. MMS kører stadig i Betastadiet hos de
fleste, hvis ikke alle, operatører. Derfor kan der være problemer en
gang i mellem, også selvom det er samme operatør og begge mobiler er
opsat korrekt, men det burde forsvinde inden for et par måneder
forhåbentligt.

--
/Maze
"Of all the things I've lost, I miss my brain the most" Ozzy Osbourne

P.S.: Hvis du vil sende en mail, så fjern triple-x..

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-07-03 13:38

Maze skrev Søndag den 6. juli 2003 13:19 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Jo, men det kræver vedkommenes telefon er i stand til at modtage MMS
> beskeder og sat op hertil.

Korekt.

> Derudover kræver det også, at det er
> afsendt til samme operatør som afsenderen.

Nej, flere af operatørene har indgået aftaler om at modtage hinandens
kunders MMS'er.

Ivar Madsen

Fra : Maze

Dato : 06-07-03 14:00

Ivar Madsen wrote:
> Nej, flere af operatørene har indgået aftaler om at modtage hinandens
> kunders MMS'er.

Hvilke har gjort det? Det var jeg ikke klar over.

Fra : JK

Dato : 06-07-03 16:02

Med Telmore kan du sende til

Telmore
TDC
Telia
Sonofon

JK

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 06-07-03 17:29

"JK" <packer@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Med Telmore kan du sende til
>
> Telmore
> TDC
> Telia
> Sonofon

Dog modtager Sonofon's kunder stadig en SMS med et link hvor de kan læse
beskeder, selvom deres telefon er sat op til det - det er i hvert fald min
erfaring med en vens tlf. på Sonofon! :)

Hilsen
Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-03 21:34

Dvs. at hvis en af mine kammerater har telmore (samme operatør som
mig) og modtager en sms hvori der står at han skal tjekke mms'en på
nettet er det fordi hans telefon ikke er rigtigt sat op ??

Fra : Maze

Dato : 06-07-03 22:49

Bill Gates wrote:
> Dvs. at hvis en af mine kammerater har telmore (samme operatør som
> mig) og modtager en sms hvori der står at han skal tjekke mms'en på
> nettet er det fordi hans telefon ikke er rigtigt sat op ??

Jeps. Enten det, eller fordi de har problemer hos Telmore med at få det
til at virke.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 08-07-03 03:15

> Jeps. Enten det, eller fordi de har problemer hos Telmore med at få det
> til at virke.

Nej

Det virker fint hos Telmore men hvis ikke den der modtagere MMSen har
tilmeldt sig MMS
så går netværket ud fra at han IKKE kan modtage dem (måske at hans eller
hendes telefon ikke understøtter det)
og så ryger de på nettet.

Den modtagende person skal altså tilmelde sig MMS før at det virker.
Pointen er til gengæld at man kan sende til alle telefoner unden at belymre
sig om vedkommende er tilmeldt eller ej
og dem som er tilmeldt og sat rigtigt op
modtager MMSen direkte mens alle dem som ikke er formodes ikke at kunne
modtage beskeden og
så sender man den istedet til nettet og sender modtageren en link til den
via almindelig sms.
En meget smart måde at undgå fejl efter min mening.

Steven.

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.