hjælp til tydning
Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 06-07-03 09:56

I folketællingen :
http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00005/00167.tif
har Hans Frederiksen hustruen Ane Marie, - men hvad er hendes fødenavn
?

mvh.
Erik

Fra : DyrlundBøg

Dato : 06-07-03 10:29

Mit bud er: Jæspersen.
mvh
Johnny Bøg, Ribe.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 06-07-03 10:29

On 6 Jul 2003 01:55:32 -0700, erik.rahbek.osterg@aab11.dk (Erik Rahbek
Østergaard) wrote:

>I folketællingen :
>http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00005/00167.tif
>har Hans Frederiksen hustruen Ane Marie, - men hvad er hendes fødenavn
>?

Jeg mener, hun hedder Jespersen
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 06-07-03 10:58

Østergaard) wrote:

>I folketællingen :
>http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00005/00167.tif
>har Hans Frederiksen hustruen Ane Marie, - men hvad er hendes fødenavn

Hvad med Fæskersen eller Tæskersen?
Jeg kan godt nok ikke finde belæg for nogen af disse navne andre
steder

Venlig hilsen
Kaj Ahlburg i Ry

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 06-07-03 13:50

Tak for hjælpen.
Der er vist flertal for Jespersen (evt. m. æ).
Er der nogen der kan se om Hans er født i "kokkehuus" el. hvad står der .. ?
(jeg ved han er født i Slaglille sogn, Alsted herred, Sorø amt).

mvh.
Erik

Fra : DyrlundBøg

Dato : 06-07-03 16:57