Div. spørgsmål ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 06-07-03 05:48

Jeg er ny m.h.t. mobiltelefoner og har nu foreløbig anskaffet mig en Nokia
3410 med taletidskort til Orange. Jeg har ikke kunnet finde svar i manualen
på følgende:

1. Hvis jeg tager taletidskortet ud og putter det samme taletidskort ind
igen, vil alle de oplysninger jeg har kodet ind i telefonen (indstillinger,
telefonbog) så forsvinde?

2. Hvis jeg tager taletidskortet ud, og putter et andet taletidskort fra en
anden operatør ind i telefonen, vil alle de indkodede oplysninger så
forsvinde?

3. Hvis jeg tænder telefonen og straks forsøger at gå til telefonbogen, så
fortæller telefonen at "Sim kortet er ikke klar". Betyder det, at de
indlagrede telefonumre ligger på taletidskortet? Eller hos operatøren?

4. Hvad sker der når taletiden er udløbet på det kort jeg har sat i?
Forsvinder lyden så pludselig, evt. midt i en samtale, eller får man en
advarsel først?

5. Jeg ved godt hvad SIM-kortet er, men hvad er SIM en forkortelse for?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 06-07-03 08:14

"Jakob Munck" wrote in message
> 1. Hvis jeg tager taletidskortet ud og putter det samme taletidskort ind
> igen, vil alle de oplysninger jeg har kodet ind i telefonen
(indstillinger,
> telefonbog) så forsvinde?

Nej.

> 2. Hvis jeg tager taletidskortet ud, og putter et andet taletidskort fra
en
> anden operatør ind i telefonen, vil alle de indkodede oplysninger så
> forsvinde?

Nope! Med mindre numrene ikke ligger i telefonens hukommelse, men på
sim-kortet. Så vil de jo logisk nok ikke kunne ses med et andet sim-kort.

> 3. Hvis jeg tænder telefonen og straks forsøger at gå til telefonbogen, så
> fortæller telefonen at "Sim kortet er ikke klar". Betyder det, at de
> indlagrede telefonumre ligger på taletidskortet? Eller hos operatøren?

De i det tilfælde på sim-kortet. Jeg ved ikke om 3410 har hukommelse til
tlf.numre i selve telefonen, ellers vælger man det et sted under
navne->indstillinger->hukommelse i brug.
Numrene kan aldrig ligge hos operatøren, det ville være alt for besværligt,
tage for lang tid at hente dem osv.....

> 4. Hvad sker der når taletiden er udløbet på det kort jeg har sat i?
> Forsvinder lyden så pludselig, evt. midt i en samtale, eller får man en
> advarsel først?

Nu kender jeg ikke lige Orange, men der plejer at komme en advarsel der
siger at om f.eks 30 sekunder bliver samtalen afbrudt!

> 5. Jeg ved godt hvad SIM-kortet er, men hvad er SIM en forkortelse for?

Uha! Det kan jeg ikke huske. Men SIMM står for Single Inline Memory Module -
men har så ikke en skid med det her at gøre (en type RAM hvis nogen
skulle være i tvivl.....)

Hygge...
Daniel

Fra : Maze

Dato : 06-07-03 12:23

Daniel Alstrup wrote:
> De i det tilfælde på sim-kortet. Jeg ved ikke om 3410 har hukommelse til
> tlf.numre i selve telefonen, ellers vælger man det et sted under
> navne->indstillinger->hukommelse i brug.

Det har den ikke. Det er i bund og grund en 3310 med ny software og en
anden skald.

--
/Maze
"Of all the things I've lost, I miss my brain the most" Ozzy Osbourne

P.S.: Hvis du vil sende en mail, så fjern triple-x..

Fra : Jonas Christensen

Dato : 06-07-03 16:16

> Det har den ikke. Det er i bund og grund en 3310 med ny software og en
> anden skald.

Den har da også bl.a. et noget bedre display og en bedre standby-tid...

Fra : Rasmus Beuchert

Dato : 06-07-03 09:29

Hej

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote in message
> 5. Jeg ved godt hvad SIM-kortet er, men hvad er SIM en forkortelse for?

SIM står for "Subscriber Identity Module" :)

> v.h.
> Jakob Munck

MVH

Rasmus Beuchert