Gæstebog/forum
Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-07-03 01:25

Hej derude...

Jeg kender intet til php, men jeg kunne godt tænke mig at lave
min egen gæstebog, da mit webhotel udbyder php.

Hvordan laver jeg en gæstebog/forum, stort set magen til det på
www.demospasser.dk i php?

I kan logge ind ved at skrive.

Bruger: Lasse

Kodeord: lassejensen

I kan finde deres gæstebog inde under ris/ros, der hvor der er en
rød og en grøn hånd, men det kræver i er logget ind, før denne
mulighed kan findes.

Deres gæstebog er vist nok lavet i asp, tror jeg. Kan man bare
skifte asp'en ud med php'en?

Håber det kan lade sig gøre at lave sådan en gæstebog i php.

På forhånd tak

Med venlig hilsen Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 06-07-03 05:08

Lasse Jensen wrote:

> [...]
> skifte asp'en ud med php'en?
>
> Håber det kan lade sig gøre at lave sådan en gæstebog i php.

De fleste herinde tager gerne imod job's (inkl. mig selv)... men de skal
slå's op i dk.opslag.stillinger!

Alternativt, kig på www.hotscripts.com eller begynd selv at lave noget:
http://www.php-faq.dk/index.php?faq=3
og spørg her når du får problemer...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 07-07-03 10:43

"Lasse Jensen" <lassejensen1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min egen gæstebog, da mit webhotel udbyder php.
>
> Hvordan laver jeg en gæstebog/forum, stort set magen til det på

Et rigtigt forum, som jeg pt. overvejer at gå over på (fra håbdkode) er
PostNuke.

Det er et stærkt forum, med masser af moduler, som fx. gæstebog.

Specifikt på PostNuke
www.postnuke.dk
www.postnuke.com

Mere generelt
http://www.cmsinfo.org/
http://www.opensourcecms.com/ - her får du lejlighed til at afprøve en række
forskellige systemer!

Husk også at spørge Google...

Bedst af alt, for en klamphugger som mig (der heller intet kender til php og
linux): der findes en masse hjælpsomme mennesker i div. fora

PostNuke kørte nu første gang for mig (nåja, anden gang så - jeg havde ikke
fået sat rettigheder på et par filer korrekt). Installation ud fra
vejledningen. Max. 15 minutter (heraf skulle jeg arbejde de 2) - Voila!

God jagt!

mvh
Finn, Roskilde