pris på sms til udlandet?
Fra : Poul Johannsen

Dato : 05-07-03 21:07

Hej

Hvad koster det at sende en sms til en mobil, hvis personen er i Frankrig?

Mvh Poul

Fra : Frank

Dato : 05-07-03 22:19

On Sat, 5 Jul 2003 22:06:38 +0200, "Poul Johannsen"
<poul_jo@adslhome.dk> wrote:

>Hvad koster det at sende en sms til en mobil, hvis personen er i Frankrig?

Hvis det er en dansk mobil som finder sig i Frankring og det er en
dansk mobil du bruger koster det normal SMS taskst, typisk 20-50 øre
(ikke taletid inkluderet) men f.eks det er en fransk mobil og du f.eks
bruger et TDC abb slipper du 3kr.

Hilsen
Frank W.

Fra : Poul Johannsen

Dato : 06-07-03 08:32

Hej

Ok. Tak for svaret.

Mvh Poul

Fra : Peter

Dato : 06-07-03 21:32

Hej Poul

Jeg har CBB og når jeg sender beskeder til udlandet (England &
Frankrig) koster det mig kun 24 øre...

Mvh.

Peter

Fra : Jacob Riis

Dato : 07-07-03 00:07

"Poul Johannsen" <poul_jo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad koster det at sende en sms til en mobil, hvis personen er i Frankrig?
>
> Mvh Poul

Jeg har lige et tillægsspørgsmål nu hvor Paul har fået svar.

Hvad koster det at sende en SMS fra en dansk Telmore telefon til en anden
dansk telefon nede i Grækenland?

--
Jacob

Fra : John K

Dato : 07-07-03 13:14

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse

> Hvad koster det at sende en SMS fra en dansk Telmore telefon til en anden
> dansk telefon nede i Grækenland?

20 øre, så længe det er med dansk abonement.

Mvh

John

Fra : Jacob Riis

Dato : 07-07-03 14:46

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse

> 20 øre, så længe det er med dansk abonement.
>

> Mvh
>
> John

Er du helt sikker? Jeg forstår det ikke rigtigt, men nu er jeg også ny
mobilbruger. Skal man ikke roame hos en græsk operatør?

Fra Telmore bliver man henvist til
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/priser/udland/med_abonnement/verdenskort/index.jsp
for priser af mobiltelefon i udlandet.

TDC har aftaler med flere selskaber i Grækenland og jeg kan se AEBE er
billigst på SMS (0,80 kr pr stk.)

Har du en henvisning til at det kun koster 20 øre når man skal SMSe til en
anden dansk telefon i udlandet. Kan TDC gratis benytte de græske operatørers
net siden Telmore er i stand til at tilbyde SMS til 20 øre.

Jeg skal vel også tilmeldes til udlandstefoni hos Telmore. Jeg synes det
hele lyder lidt for kompliceret så det ender nok med at vi ikke får brugt
telefonen når vi er på ferie, men det er telefonselskaberne selv skyld i.

--
Jacob

Fra : John K

Dato : 07-07-03 15:51

> [...]
operatørers
> net siden Telmore er i stand til at tilbyde SMS til 20 øre.

Ja, så længe det er en dansk telefon, koster det 20 øre for dig at sende en
SMS til vedkommende.
Som udgangspunkt koster det ikke noget for vedkommende i udlandet at modtage
SMS'en.

Sender du en SMS til en med et udenlandsk abonnement, koster det 2,70 kroner
pr. SMS.

Sender du en SMS fra udlandet til en dansk mobiltelefon, koster det
roamingprisen, som varierer meget fra roamingpartner til roamingpartner.

> [...]
> telefonen når vi er på ferie, men det er telefonselskaberne selv skyld i.

Ikke for at sende en SMS til en dansk mobiltelefon der befinder sig i
udlandet.

Mvh

John

Fra : Jacob Riis

Dato : 07-07-03 20:46

> [...]
> roamingprisen, som varierer meget fra roamingpartner til roamingpartner.

> Ikke for at sende en SMS til en dansk mobiltelefon der befinder sig i

Jeg er nu stadig ikke sikker. På
https://sec.telmore.dk/telmore/servlet/dk.telmore.web.helpdesk.FaqTextServlet?id=200209211500310166
kan man læse at

Hvad koster det at sende en SMS ?

Send SMS-beskeder fra udlandet

Prisen for at sende SMS-beskeder fra udlandet, afhænger af det lokale
teleselskabs priser, som du kan finde her
--

Jeg tror det bliver for besværligt til jeg gider bøvle med det

--
Jacob

Fra : John K

Dato : 07-07-03 21:18

> Send SMS-beskeder fra udlandet
>
> Prisen for at sende SMS-beskeder fra udlandet, afhænger af det
lokale
> teleselskabs priser, som du kan finde her

Ja, fra udlandet, men ikke hvis _du_ sender en SMS fra Danmark til en med et
dansk mobilabonnement i udlandet, så koster det 20 øre. Det er først hvis
vedkommende har et udenlandsk abonnement det koster 2,70 kroner.

Befinder den person, med et dansk abonnement, der skal sende en SMS til for
eksempel Danmark, betales roamingprisen, som varierer fra selskab til
selskab.

Mvh

John

Fra : Jacob Riis

Dato : 07-07-03 21:29

> [...]
for
> eksempel Danmark, betales roamingprisen, som varierer fra selskab til

Jeg beklager meget det var min skyld at jeg ikke i mit første indlæg gjorde
det klart at jeg var i udlandet og skulle ringe til et dansk mobil nummer.
Jeg nægter at melde mig til udlandstelefoni for at afsende et par SMS'er så
der bliver ikke brug for telefonen i Grækenland..

Men du skal have tak for hjælpen, selvom vi misforstod hinanden lidt.

--
Jacob

Fra : John K

Dato : 08-07-03 12:07

> [...]
> Jeg nægter at melde mig til udlandstelefoni for at afsende et par SMS'er

> der bliver ikke brug for telefonen i Grækenland..

Send SMS'erne fra Internettet eventuelt.
De fleste steder kan man på en eller anden måde tilsnuske sig hurtig adgang
til Nettet

> Men du skal have tak for hjælpen, selvom vi misforstod hinanden lidt.

Helt iorden... emnelinjen burde nok have været ændret...

Mvh

John