Fylde array med bogstaver a - z vha funkti~
Fra : Ronni

Dato : 05-07-03 17:51

Hejsa NG

Jeg mener at have brugt en funktion i PHP som kunne fylde et array med
bogstaver i et interval angivet ved a-z, så man slap for at tilføje dem alle
enkeltvis.

Jeg kan dog ikke finde funktionen nu

Nogen der kender den eller forveksler jeg det med et andet sprog ?

/Ronni

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 05-07-03 17:57

Ronni wrote:
> Jeg mener at have brugt en funktion i PHP som kunne fylde et array med
> bogstaver i et interval angivet ved a-z, så man slap for at tilføje dem
> alle enkeltvis.
>
> Jeg kan dog ikke finde funktionen nu

Jeg er ikke stødt på en sådan funktion i php - men den er nu hurtig at lave.

for ($i=ord("a");$i<=ord("z");$i++)
$charArray[] = chr($i);

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-07-03 02:20

On Sat, 5 Jul 2003 18:50:36 +0200, "Ronni" <ingen@spam.xxx> wrote:

>Jeg kan dog ikke finde funktionen nu

Array-funktionen hedder ganske range():

http://dk.php.net/range

$array = range('a', 'z');

Oprindeligt blev den blot brugt til tal, men kan fra PHP 4.1 også
bruges til tegn. Den er dokumenteret under "array"-kapitlet i
online-dokumentationen... hvilket jeg et eller andet sted finder
spøjst at placere den under, bare fordi den returnerer et array...

--
- Peter Brodersen

Fra : Ronni

Dato : 06-07-03 20:23