Modtage SMS i Prag?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-04-01 09:55

Hejsa..
Da jeg rejser til prag i dag, kunne det var meget dejligt at vide om jeg os
skal betale noget for de SMS'er jeg modtager dernede, eller er det kun hvis
der er nogen der ringer til mig?

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-01 10:19

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
> [...]
os
> skal betale noget for de SMS'er jeg modtager dernede, eller er det kun

det er altid gratis og modtage SMS´ er

Så den klart billigste måde, at MODTAGE beskeder på, er at få tilsendt
SMS´er

Og som du rigtigt nok siger,,, er det ikke gratis at modtage opkald.

Fra : Lasse Laursen

Dato : 01-04-01 10:35

Hvor meget koster det så at sende en sms til prag?

Fra : Manhatten

Dato : 01-04-01 10:47

"Lasse Laursen" <lasse_laursen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor meget koster det så at sende en sms til prag?

Hvis du sender en SMS fra DK til udlandet via et dansk abonnement koster det
stadig kun det samme som hvis tlf. havde været i DK. SÅ for de fleste
teleselskabers side 50 øre.

/Manhatten

Fra : Rasmus Beuchert

Dato : 01-04-01 11:35

Hej

> [...]
det
> stadig kun det samme som hvis tlf. havde været i DK. SÅ for de fleste

Hvem betaler så turen fra den danske grænse og så ned til Prag ?

Det er jo ikke gatis ?

/SpEeDy

Fra : Manhatten

Dato : 01-04-01 11:38

"Rasmus Beuchert" <rasmusm@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem betaler så turen fra den danske grænse og så ned til Prag ?
>
> Det er jo ikke gatis ?

Jo det tror jeg faktisk at det er :) Tror at roamingaftalerne er opbygget
således at det koster når der sendes via roaming men modtagelse via roaming
er gratis teleselskaberne i mellem.

Men jeg er bestemt ikke sikker.

Det er jo også gratis at modtage SMS'er i DK og der koster jo også lidt at
transportere disse. Så de par ører bliver nok hentet via afgiften for at
sende en SMS.

Lyder da i hvert fald logisk i mine øre :)

/Manhatten

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-04-01 15:42

Hej...

"Rasmus Beuchert" <rasmusm@mailme.dk> wrote:
>Hvem betaler så turen fra den danske grænse og så ned til Prag ?
>Det er jo ikke gatis ?

Det fungerer lidt på samme måde som den internationale postaftale om
breve/kort, menlig at afsenderens 'væsen' snupper alle pengene, og
modtagenes 'gør det gratis', og omvendt.

Det kan formentlig ikke betale sig at have en masse mellemregnskaber på
det område.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-04-01 10:49

Lasse> Hvor meget koster det så at sende en sms til prag?

Da du sender en sms til det danske nummer, så koster det ikke mere end
normalt.

Jeg betaler endda samme sms takst for at sende til en gsm telefon til
Grønland (40 øre v. telmore)

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Lasse Laursen

Dato : 01-04-01 11:12

Hvad så hvis modtageren har taletid?
Kan man så stadig sende sms'er til personen??

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-01 11:25

"Lasse Laursen" <lasse_laursen@mail.dk> wrote in message
> Hvad så hvis modtageren har taletid?
> Kan man så stadig sende sms'er til personen??
'
Hvis man har taletid, kan man ikke bruge telefonen i udlandet..

og kan derfor heller ikke sende sms til den!