Lokke e-mail ?
Fra : sv-e

Dato : 05-07-03 15:20

Hej
Jeg har i dag modtaget en mail fra en adresse som i sig selv ser lidt
suspect ud:
accounts@swiftpay24.com

I mailen loves man et indestående på en konto hos www.swiftpay24.com

Jeg har ingen forestillinger om at få noget udbetalt, snaere at blive
franarret noget

www.swiftpay24.com, kan jeg ikke komme i kontakt med.

Er der nogen som kender til dette foretagende, en søgning på google
efter swift24, gav ingen hits.

vh
sv-e

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-07-03 15:38

sv-e skrev:

>Jeg har i dag modtaget en mail fra en adresse som i sig selv ser lidt
>suspect ud:
>accounts@swiftpay24.com

Opslag i whois er ikke spor mere betryggende:

Domain Name: SWIFTPAY24.COM

Administrative Contact, Billing Contact:
"Mr Victoria Green"
Phone: 44 20 7739 6596
Fax: 44 20 7739 6596
Technical Contact, Registrar:
"Mr Easyspace Hostmaster"
Phone: +44 1932 350 097
Fax: +44 1932 350 222

Men du kan jo ringe til dem.

--
Bertel

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-07-03 21:09

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>"Mr Victoria Green"

Det var ikke Victoria Grant?

(Hvis man ikke fanger vittigheden, er et besoeg paa www.imdb.com
anbefalelsesvaerdigt.)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : sv-e

Dato : 05-07-03 23:08

Allan Olesen wrote:

> Det var ikke Victoria Grant?
>
> (Hvis man ikke fanger vittigheden, er et besoeg paa www.imdb.com
> anbefalelsesvaerdigt.)

Hej
Ja, da det var mig som fik mailen, vil jeg tage navnene med et Grant
salt

vh
sv-e

Fra : NuN

Dato : 05-07-03 16:14

sv-e wrote:
> [...]
>
> www.swiftpay24.com, kan jeg ikke komme i kontakt med.
>
> Er der nogen som kender til dette foretagende, en søgning på google

Selve vitsen med spam er at de vil få dig til at ringe eller svare på en
eller anden måde.......ord som "GRATIS" lokker nästen ALLE

Placeres i killfile.

Selve Buisniz tingen er att hvis 0.00001% svarer eller reagerer af
500miljoner, så har de tjent sine penge.....Enl en svensk avis sendes der
800 MILJARDER spams/dag...jordens befolkning har ca 9 Miljarder..........

NuN