Hjælp til lidt filmmusik...
Fra : Morten Nielsen

Dato : 05-07-03 13:07

Hej Allesammen!

Jeg håber der er nogle venlige sjæle, der kan hjælpe mig:)
Jeg kunne godt tænke at kende kunsternes navne bag følgende filmsange:

"I've Had the Time of My Life" - Dirty Dancing

Og de følgende tre 007'ere:

"Tomorrow Never Dies"
"Goldfinger"
og "Diamond Are Forever"

På forhånd tak, Morten Nielsen

(er både postet i dk.kultur.film og dk.kultur.musik)

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-07-03 13:19

"Morten Nielsen" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Allesammen!
>
> Jeg håber der er nogle venlige sjæle, der kan hjælpe mig:)

Ellers kan Google. Men se alligevel resten af mail'en.

> Jeg kunne godt tænke at kende kunsternes navne bag følgende filmsange:
>
> "I've Had the Time of My Life" - Dirty Dancing

Bill Medley & Jennifer Warnes (0.27 sek. på Google!)

> Og de følgende tre 007'ere:
>
> "Tomorrow Never Dies"

Sheryl Crow.

> "Goldfinger"

Shirley Bassey

> og "Diamond Are Forever"

Shiley Bassey.
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 05-07-03 13:27

Morten Nielsen <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> wrote:
> Jeg håber der er nogle venlige sjæle, der kan hjælpe mig:)
> Jeg kunne godt tænke at kende kunsternes navne bag følgende filmsange:

Hej Morten
Til den slags spørgsmål er http://uk.imdb.com/ rigtig god.
De fleste film er opført med soundtracklisting, så der kan man tit finde
oplysninger som:

"(I've Had) The Time of My Life"
Performed by Bill Medley and Jennifer Warnes

"Tomorrow Never Dies"
Performed by Sheryl Crow
Written by Sheryl Crow & Mitchell Froom
Produced by Mitchell Froom

"Goldfinger"
Composed by John Barry
Lyrics by Leslie Bricusse and Anthony Newley
Sung by Shirley Bassey

Diamonds Are Forever (Main Title) - Shirley Bassey

/ Flying Hotdogs

Fra : Michael Westi

Dato : 06-07-03 00:00

> [...]
> Lyrics by Leslie Bricusse and Anthony Newley
> Sung by Shirley Bassey
>

> Diamonds Are Forever (Main Title) - Shirley Bassey

Du glemte at "Diamond are forever" også er skrevet af John Barry. Den mand
er jo synonym med Bond filmene frem til "Licence to kill". Med et par få
undtagelser.

Mvh Michael