? ang. foldehund (kinisk kamphund)
Fra : Carlsen

Dato : 05-07-03 09:59

Hej i Ng.

Jeg søger steder som har (opdrætter) foldehunde (jeg mener at de hedder
kiniske kamp hunde).
Jeg er interasseret i hvor de kan anskaffes og alt om deres adfær samt
"veligeholdelse".

Mange tak

Pierre Roland
pierre-roland@stofanet.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-07-03 10:55

On Sat, 5 Jul 2003 10:59:16 +0200, "Carlsen"
<pierre-roland@stofanet.dk> wrotd:

> [...]
>kiniske kamp hunde).
>Jeg er interasseret i hvor de kan anskaffes og alt om deres adfær samt

Shar-pei , må det være at du tænker på, husk at hvis du får sådan en
så skal du rense folderne med vatpinde hver dag her er et link men
ellers kan du bare søge altavista eller google så får du masser sider
frem.

http://www.cspca.com/

Fra : Eifelvuf

Dato : 05-07-03 11:34

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 05-07-03 10:55 dette indlæg :
> [...]
> så skal du rense folderne med vatpinde hver dag her er et link men
> ellers kan du bare søge altavista eller google så får du masser sider

Hej Punish.

Hertil vil jeg ikke knytte nogen kommentarer, da jeg ikke ved noget om
dette emne.

Derfor holder jeg min mund, vedrørende dit indlæg her. For jeg udtaler
mig ikke og argumenter ikke om noget, jeg ikke ved noget om ( ! ! ! ).

Munter BIDEhilsen fra

Eifel & Co,

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-07-03 12:18

On Sat, 05 Jul 2003 10:33:58 GMT, "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk>
wrotd:

>Hej Punish.
>
>Hertil vil jeg ikke knytte nogen kommentarer, da jeg ikke ved noget om
>dette emne.

,hvorfor kommer du så aligevel med en komentar ? kan du ikke se at det
er spild af tid for alle dem der læser det du har skrevet ? du spilder
jo folks tid !

>Derfor holder jeg min mund, vedrørende dit indlæg her. For jeg udtaler
>mig ikke og argumenter ikke om noget, jeg ikke ved noget om ( ! ! ! ).
>
>Munter BIDEhilsen fra
>
>Eifel & Co,

,,,du har skam udtalt dig om meget du ikke har forstand på! ! nå jeg
tror at jeg vil finde ud af hvordan mit killfilter virker for første
gang nogen sinde, for dine barnagtigheder og forsøg på provokationer
er da udelukkende spild af tid at læse.

Fra : Eifelvuf

Dato : 05-07-03 12:34

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 05-07-03 12:18 dette indlæg :
> [...]
>

> ,hvorfor kommer du så aligevel med en komentar ? kan du ikke se at det
> er spild af tid for alle dem der læser det du har skrevet ? du spilder

).

> ,,,du har skam udtalt dig om meget du ikke har forstand på! !

Hvad ?

>nå jeg tror at jeg vil finde ud af hvordan mit killfilter virker for
første
> gang nogen sinde, for dine barnagtigheder og forsøg på provokationer
> er da udelukkende spild af tid at læse.

PDNB ! - rolig nu - pas på blodtrykket !

Jeg melder jo blot ud, at jeg ikke ved noget om emnet, og desværre ikke
kan deltage i denne debat.

Det er vel ikke "ulovligt" ? - eller er det ?

Prøv at se hvor du sviner - jeg afslutter da mit indlæg pænt.

Munter BIDEhilsen fra

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 05-07-03 12:38

> [...]
> tror at jeg vil finde ud af hvordan mit killfilter virker for første
> gang nogen sinde, for dine barnagtigheder og forsøg på provokationer

Kom lige til at tænke på noget. Dét der kill-filter du omtaler, ja det
hved jeg ikke rigtigt så meget om.

Men hvis det er hvad jeg tror det er - er det så ikke l-i-d-t drastisk
at du vælger ligefrem at begå "selvmord" her i gruppen ?

Men misforstå ikke - jeg kunne aldrig drømme om - hvis kill-filteret er
en måde at begå NG-selvmord på - at bede dig om, ikke at bruge det.

Munter jubi-hilsen fra din nye ven

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 06-07-03 17:32

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 05-07-03 12:18 dette indlæg :

> ,,,du har skam udtalt dig om meget du ikke har forstand på! !

Hvad er det jeg har udtalt mig om, som jeg ikke har forstand på ? ?

Med supervenlig og munter hilsen fra

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ladycatwoman

Dato : 05-07-03 13:25

> [...]
>
> Derfor holder jeg min mund, vedrørende dit indlæg her. For jeg udtaler
> mig ikke og argumenter ikke om noget, jeg ikke ved noget om ( ! ! ! ).

Hej Eifel og co.

Punish kommer med et sagligt indlæg og et svar på et spørgsmål. Hold dine
mavesure kommentarer for dig selv og gå en ekstra tur med din hund, hvis du
har så meget energi.
Det kan godt være, at Punish har sagt nogle ting herinde, der ikke falder i
alles smag, men straffer du stadig din hund for dengang han pissede på
gulvet eller bed i din bedste stol?????? I så fald vil jeg da nødig være
hund hjemme hos dig!

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Carlsen

Dato : 05-07-03 14:35

> [...]
> alles smag, men straffer du stadig din hund for dengang han pissede på
> gulvet eller bed i din bedste stol?????? I så fald vil jeg da nødig være

MANGE TAK

Pierre

Fra : Eifelvuf

Dato : 05-07-03 17:22

"Ladycatwoman" skrev d. 05-07-03 13:25 dette indlæg :

> [...]
> alles smag, men straffer du stadig din hund for dengang han pissede på
> gulvet eller bed i din bedste stol?????? I så fald vil jeg da nødig

Hej Cujo´s mor.

Det er da ikke mavesurt ! - jeg understreger jo netop at det er muntert
ment, i og med jeg afslutter med "Munter hilsen........."

Jeg skriver intet om, at Punish´s indlæg ikke er sagligt. Jeg skriver
bare, at jeg ikke ved noget om emnet, og desværre derfor ikke kan
deltage. Det er da ikke mavesurt ! Er du ikke lidt forudindtaget ?

Jeg kan ikke gå med min hund lige nu desværre, for jeg er på arbejde.

Nej jeg kunne ikkke drømme om at straffe min hund for noget den gjorde
engang.
Nu bruger du udtrykket straffe, så det må jeg så også gøre, selv om jeg
synes ordet er forkert at bruge i denne sammenhæng. Men ja - så absolut
skal Punish "straffes" (igen, forkert ord - synes jeg) hver evig eneste
gang han vrøvler, sludrer, og bilder andre hundeejere noget sludder ind.
Men jeg understeger igen, ordet "straffe" er forkert at bruge i denne
sammenhæng.

Som nævnt er mit formål, at lade Punish udstille sin "viden" om de ting
han ikke ved noget om, så effektivt og grundigt som muligt.

Det kan jeg ikke se noget galt i - tværtom finder jeg det meget gavnligt
for menneskeheden i almindelighed - og om muligt endnu mere gavnligt for
en stor del af de seriøse danske hundeejere, i særdeleshed.

Med munter hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Karina og Christian

Dato : 05-07-03 18:25

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message
[klip]>
> Som nævnt er mit formål, at lade Punish udstille sin "viden" om de ting
> han ikke ved noget om, så effektivt og grundigt som muligt.

Hvorfor er det, at du vil bruge dette forum til dit eget personlige
hævntogt? Er det ikke noget, der kan ordnes pr. mail, eller eventuelt et
eller andet traume, du kan arbejde med at få bearbejdet privat?

Det gør mig så uendelig trist at observere, hvilke længder folk vil gå til
for at få bevist sine pointer og hævde sig over andre. Er der dog ingen
mildhed eller eftergivenhed hos dig?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-07-03 21:38

>"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message
>[klip]>

,,,,,,,,,,Du begynder altså at lyde ret syg, tror du helt seriøst ikke
at du skulle tale med en psykolog ?

Fra : Eifelvuf

Dato : 06-07-03 17:16

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 05-07-03 21:38 dette indlæg :

> ,,,,,,,,,,Du begynder altså at lyde ret syg, tror du helt seriøst ikke
> at du skulle tale med en psykolog ?

HEJSA ! - Punish - rart at høre fra dig igen, min gode ven.

Kunne du ikke få kill-filteret til at virke ?

Nope Punish - jeg ville ikke snakke med en psykolog - jeg ville meget
hellere snakke med dig. Det er sjovt.

Vinker muntert og ikke mindst megavenligt

Med meget venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann K

Dato : 06-07-03 12:54

Hej Eifel.

Klipper og hakker... og citerer også frit fra hukommelsen fra et andet af
dine indlæg, som jeg ikke lige kan finde igen

> [...]

for menneskeheden i almindelighed - og om muligt endnu mere gavnligt for
en stor del af de seriøse danske hundeejere, i særdeleshed.

<> I et andet indlæg skriver du at du finder Punish udtalelser om diverse
emner "farlige" for andre, da de kan påvirke fx uerfarne hundeejere til
"forkerte" meninger og tanker om deres hund (adfærd, træning etc)...

For så vidt er jeg enig med dig... dog mener jeg ikke at man kun kan sige
dette om Punish - eller at man kan hævde at han _altid_ tager fejl!!!
Han ved en bunke om sin race! Og om "kamphunde" i almindelighed!
Han har et indgående kendskab til foder... fordi han _vil_ vide, hvad han
putter i sin hund! Og han er ikke "bange" for at spørge ind til
ernæringsrelaterede emner... se senest tråden om rugbrød! Jeg forstår skam
godt at han spørger om rugbrøds evt skadelige eller uskadelige virkninger -
og også om der er noget brød, som er bedre end andet! Som mange andre tråde
her i denne gruppe udvikler tråden sig så til at handle om noget helt
andet - her solsikkefrø og solsikkeolie... og så spørger han selvfølgelig
(!) ind til dette - jeg ville gøre det samme!

Punish har et omtumlet rygte i denne gruppe Og hans argumentationsform
kan i visse tilfælde lade en del tilbage at ønske... men...
Derfra også til at fortælle manden at han vil blive holdt øje med og modsagt
konstant... tja - der er et stykke vej!

Man kan forøvrigt udmærket være rygende uenig med bemeldte herre _uden_ at
det behøver at komme til mere eller mindre svinske og ironiske kommentarer!
Det mener jeg vist at have bevist nogle gange i mine diskussioner med Punish

Er ret sikker på at vi begge (Punish og jeg) ind i mellem sidder og ryster
på hovedet, mens vi skriger "neeeej" til den stakkels pc-skærm, over en
eller anden udtalelse

Eifel... selv om jeg personligt ææælsker svidende ironi - og bruger det
meget i min omgang med venner og bekendte! - så ville jeg gemme det til
situationer, hvor jeg stod ansigt til ansigt med den person, jeg diskuterede
med!
Det skrevne medie _kan_ ikke gengive din ansigtsmimik og glimt i øjet... og
brugen af smileys retfærdiggør derfor ikke altid de udtalelser, man
fremkommer med - slet ikke når man er ironisk!
At jeg - og andre kan hulke af grin over dit indlæg om den hund som bed dig
ved runderingstræning, betyder jo ikke at andre, der læser indlægget, ikke
vil tage det helt seriøst... og svare ud fra denne betragtning!
Disse mennesker kan komme til at føle sig til grin, hvis/når de opdager at
de helt uforskyldt bliver brugt i _din_ "vendetta" med en enkelt af gruppens
brugere... og der er intet som følelsen af latterliggørelse, der kan "p****"
folk af!

Drop din vendetta... modsig kun Punish, når han efter din mening virkelig
tager fejl... lad være med at føle dig forpligtet til _altid_ at lade en
hvilken som helst udtalelse fra Punish blive fulgt af en fra dig (som det
senest er sket i denne tråd, hvor du umotiveret ironiserer over et sagligt
svar fra Punish).... Du opnår ikke meget andet end at "folk" bliver
irriterede og evt sætter dig i kill-filteret! Og det er vel ikke dér du
ønsker at befinde dig, den dag, der virkelig er brug for at rette og
diskutere en af Punish eller andre skribenters udtalelser - vel???

Mvh Ann

Fra : Eifelvuf

Dato : 06-07-03 17:01

"Ann K" skrev d. 06-07-03 12:54 dette indlæg :
> Hej Eifel.
> Drop din vendetta... modsig kun Punish, når han efter din mening
virkelig
>tager fejl...

Hej Ann K.

>Drop din vendetta...

Det er ikke en vendetta - alene et forsøg på at få andre (helst verden
) til at indse, at Punish´s argumenter - omkring bidearbejde - er
mildest talt idiotiske, uden sammenhæng og grebet ud af den blå luft.
Skulle nogen falde for hans argumenter, - ja så synes jeg det er
sørgeligt - meget sørgeligt. Altså - her tænker jeg alene på bid /
bidearbejde / bideri i ærme / at hunde tænker som mennesker og i den dur

Jeg anerkender, at Punish ved noget om selve r-a-c-e-n (kamphund) - men
det er altså også dét. Her slutter "festen" rent videnmæssigt (omkring
hudne), for Punish´s vedkommende.

>modsig kun Punish, når han efter din mening virkelig tager fejl...

Jamen det gør han jo hele tiden ! Aj - det var ironi (må hellere skrive
det )

Okay - okay - så lad gå da

Jeg bøjer mig i støvet og vil fremover kun give Punish verbal spanking,
når han tager fejl.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann K

Dato : 06-07-03 20:41

Hej Eifel.

>Okay - okay - så lad gå da
>Jeg bøjer mig i støvet og vil fremover kun give Punish verbal spanking,
når han tager fejl.

<> Tak!

Mvh Ann.

Fra : Jytte