Gattaca [Spoiler]
Fra : Peter Risager

Dato : 05-07-03 09:01

I slutningen af "Gattaca", som faktisk var ret god, taler "Jerome" med
lægen, og det lader til at lægen ved at Jerome bare faker.
Kan det passe at lægen er den rigtige Jeromes far? Det hænger lidt i luften
men kommer vist ikke til udtryk, eller gør det?

--
Peter Risager
"Bombing in the name of peace is like

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-07-03 12:11

Peter Risager wrote:

> [...]
> Kan det passe at lægen er den rigtige Jeromes far? Det hænger lidt i luften
> men kommer vist ikke til udtryk, eller gør det?

Jeg så den også og syntes at den var god.

Med hensyn til dit spørgsmål, må jeg sige at jeg slet ikke opfangede den
"vibe" fra ham eller filmen. Grunden til at han lod Jero^WVincent komme
forbi, var jo på grund af hans egen søn, som havde et handicap.

Desuden synes jeg det ville være at smøre lidt for tykt på, at have både
broderen og faderen arbejde det samme sted. Jeg havde i forvejen ret
svært ved at sluge broderens tilstedeværelse.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Jens Thomsen

Dato : 06-07-03 10:22

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
luften
> men kommer vist ikke til udtryk, eller gør det?

Det mener jeg ikke. Lægen spilles tydeligvis af en anden skuespiller end
Jeromes far, og der bliver ikke rigtigt lagt op til nogen form for
genkendelse hos tilskueren. Hans hjælp til Jerome motiverer han fint
selv igennem historien om sin søn, der ikke blev helt som lovet.

MVH
Jens

Fra : Peter G

Dato : 06-07-03 10:21

Peter Risager skrev:

> [...]
> Kan det passe at lægen er den rigtige Jeromes far? Det hænger lidt i
> luften men kommer vist ikke til udtryk, eller gør det?

Ikke som jeg husker det fra dengang jeg så filmen.

Lægen gennemskuer Vincent fordi han bruger den forkerte hånd.
Hans motiv for at ikke at sladre om Vincent kan jeg ikke huske.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Korrigér endelig mit sprog, stavefejl, grammatik, kommatering m.m.