Software til overførsel af data fra PC til~
Fra : Johnny Sørensen

Dato : 04-07-03 22:55

Hej

Er der nogen her ved hvad software og hvor man kan få henne , da jeg gerne
vil have sat en bærbar PC til min GPS en magellan nav 1200.

MVH.
Johnny

Fra : Ole Pagh

Dato : 05-07-03 07:05

Johnny Sørensen wrote:

> Er der nogen her ved hvad software og hvor man kan få henne , da jeg
> gerne vil have sat en bærbar PC til min GPS en magellan nav 1200.

Jeg kan anbefale OziExplorer som jeg har brugt de seneste 3 år i min båd,
sammen med en gammel bærbar.
Godt nok sammen med en Garmin 128, men bare din GPS kan sende NMEA data kan
den bruges.

du kan se det her og downloade en shareware version
http://www.oziexplorer.com/

Programmet er særdeles omfangsrigt og kræver nok nogen tid inden man er helt
fortrolig med det, men det har glimrende hjælp.
Det kan vist anvende de tyske søsportskort man får på CD sammen med
papirkort, men ellers kan du scanne dine søkort selv og kalibrere dem.

Men der findes masser af software på internettet til GPS <-> PC.

Et par sider med information og links er:
http://gpsinformation.net/
http://vancouver-webpages.com/peter/index.html

Disse to er nok de sider der oftest henvises til i nyhedsgrupper etc og der
er også tonsvis af anden GPS information som man kan blive klog af.

Ole Pagh