Emils næse...
Fra : trine

Dato : 01-04-01 09:22

Emil har gennem den seneste tid haft meget tør næse...Dyrlægen mente at det
så ud som om at han har fået en rift, evt under leg med Luna Hun anbefale
mig at smøre det med vaseline for at blødgøre det....men det er lige der i
revnen mellem næseborene, så det siger jo sig selv at lige så snart jeg har
smurt det på, ja så slikker han det jo af igen Nogen gange ser det ud
som om at det er blevet bedre, men så bliver det pludselig værre igen?? Han
nyser også ind imellem meget, er det normalt?? Luna fx nyser aldrig...

Håber at i har nogle gode råd??

- Trine

Fra : trine

Dato : 01-04-01 19:36

ingen med gode råd??

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-04-01 20:00

Hej Trine

Nej desværre

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 01-04-01 20:01

Hej Trine
Begge vores katte nyser også engang imellem...ikke ligefrem ofte, men det sker.
Måske især, når de har vasket hinanden eller de har haft næsen begravet i støv i
et af lejlighedens utalllige hjørner
Ang. riften...uha, den kan jeg ikke greje. Måske må du bare smøre meget, meget
ofte...så er der da en chance for at noget af fedtet når at trænge ind i
huden.Hos mig selv virker den gode gammeldaws patsalve/Helosan generelt bedre på
tør hud, rifter og den slags end vaseline....men om Helosan dur til kat skal jeg
ikke kunne sige. Generelt får jeg altid skumle tanker om overfølsomhed, mangel
på essentielle fedtstoffer ol., når skrammer og den slags ikke vil hele.....men
suk, jeg VED jo intet om den slag. Dog ved jeg, at pindsvinefolket her i landet
bruger noget der kaldes....effektive mikroorganismer (eller var det aktive..?),
som fortyndes i vand. Det bades pindsvin med grimme hudproblemer, sår og
skrammer så i, og det skulle virke helt fantastisk effektivt.
- Gitte

Fra : trine

Dato : 01-04-01 20:30

Hej Gitte....

Den der med Helosan salve bruger jeg meget tit selv....men jeg tvivler på at
jeg bliver særlig populær hvis jeg smører den på hans næse *GG* (den lugter
jo rimeligt stærkt)....
Det er lidt svært at beskrive ....men det er ikke rigtigt et sår, men en
meget tør næse....det ser ikke ud til at genere ham overhovedet..han spiser,
leger, sover og er i det hele taget lige så dejligt fræk som han plejer
Måske er det bare hans mor der er overpylret?? *SS*

- Trine

Fra : N/A

Dato : 03-04-01 01:34

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-04-01 01:34

d. 01/04/01 21:29 skrev trine på musen@kirstein.dk i artiklen
9a7v8d$1lv1$1@news.cybercity.dk:

> Det er lidt svært at beskrive ....men det er ikke rigtigt et sår, men en
> meget tør næse...

Hej Trine

Jeg fik lige en helt vild idé. Jeg ved ikke om den kan bruges Når mine
læber sprækker, kan jeg fylde lige så meget læbepomade på jeg vil - det
fedter bare. Men Cosmea og Vademecum laver begge en læbebalsam (en lille
tube med et klart, fedtet indhold og en påføringsdims på enden), der trænger
ned i huden og tilsyneladende beskytter og læger den. Det er ikke fedtet så
længe som en pomade, det trænger ind. Jeg ved ikke - mon man kunne putte
sådan noget på en kattenæse? Okay, jeg sagde det jo - en vild idé)
Måske kunne man også prøve med ren Aloe Vera gel - det skulle hele
slimhinder og hud overalt, ikke bare i maven og jeg skulle hilse fra Donna
og sige, at det smager slet ikke så tosset
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : DK True Trust

Dato : 03-04-01 12:19

Hejsa
Der er også en creme fra Elisabeth Arden "eight our creme" der heler.
Jeg bruger den næsten til alt, da den har meget stor virkning.
Jeg ved ikke rigtig hvad den indeholder, men i vores familie kalder vi den
for mirakel cremen.
Jeg ville ikke betænke mig et sekunt med at bruge den.
Mange miauuer fra
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : trine

Dato : 04-04-01 06:02

He he det er rent faktisk den jeg er begyndt at bruge...og den virker *SS*

Fra : DK True Trust

Dato : 04-04-01 16:04

Hvor er det skønt at høre. Så er det altså ikke kun os der synes det er en
mikakelcreme.
Knus Birgitte

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 04-04-01 16:21

Hvad koster cremen sådan cirka? Just in case...mirakler er jo altid velkomne

- Gitte

Fra : trine

Dato : 04-04-01 17:58

Hej Gitte

Den er temmelig dyr...den er jo fra Elisabeth Arden. 50 ml koster
165,-....men det skal dertil siges at den kan bruges til ALT....lige fra
røde babynumser, bumser, sår, tørhed, ar...ja og altså også til katte
Den er extremt drøj....så den tube jeg har,vil jeg nok aldrig få brugt...om
jeg så fik 50 katte og 25 børn *GG*
Meget anbefalelsesværdig!!!!

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 04-04-01 18:36

mmm...drøj lyder godt
Måske jeg snart får brug for den, for Laban er ved at slide huden af min
næsetip...han vil hele tiden gnide ansigt og han brummer og spinder og tér sig
i det hele taget helt tosset...utrolig sødt, men i øjeblikket har jeg pels i
ansigtet
- Gitte

Fra : Nina

Dato : 01-04-01 20:34

Han får vel ingen vanddrivende medicin grundet sukkersyge eller sådan noget,
vel?
Bare en tanke, det kan nemlig tørre snuden så meget ud at den revner
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : trine