rise of nations og XP
Fra : Simon Jakobsen

Dato : 04-07-03 14:53

Hej

- Rise of Nations går død lige efter de tre "intro videor",
skærmen låser, musen virker fint men jeg er nødt til at
boute compen.... øv
- Det køre fint på de to andre comps. jeg har med win92se,
ingen probs.

kan i hjælpe mig

Mvh

Simon

Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-07-03 15:10

> [...]
> boute compen.... øv
> - Det køre fint på de to andre comps. jeg har med win92se,

- en mulighed er din opløsning ... hvis den er sat for lavt (f.eks 800*600)
kan der gå ged i den ...

ras

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 04-07-03 16:09

hej
den er sat til 1024x724ca...

Simon

Fra : Rikke

Dato : 04-07-03 18:20

"Simon Jakobsen" <simon-mj@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> boute compen.... øv
> - Det køre fint på de to andre comps. jeg har med win92se,

Er din Windows up to date??? Microsoft har for nyligt udsendt en patch, der
netop hjælper på problemet med, at computeren går død i videosekvenserne i
spil. Den kan hentes på Windows Update. Det var da et forsøg værd.

- Rikke =)

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 05-07-03 00:58

Hej Rikke....

- Det ved jeg ikke, har instaleret servicepack 1,
er der kommert nye siden ?
mvh
Simon

Fra : Rikke

Dato : 05-07-03 12:31

> [...]
> Hej Rikke....
>
> - Det ved jeg ikke, har instaleret servicepack 1,

SP2 er ikke kommet endnu, men du kan løbende hente de opdateringer microsoft
udsender, der så engang vil blive SP2, når de har lavet nok til, at det kan
betale sig at samle dem. Som sagt kan de hentes på Windows Update, hvortil
der ligger en genvej i START-menuen.
Den opdatering jeg snakker om, er rimelig ny, så hvis du ikke har opdateret
Windows siden, så har du den højst sandsynligt ikke.
Skriv bare hvis du har problemer med at finde den.

- Rikke =)

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 06-07-03 14:01

Hej
Nu har jeg været inde på microsoft`s automatiske opdateringsside, og
opdateret
alt hvad der blev foreslået, men stadig med samme negative resultat... øv
det fungere fint på børnenes pcèr med win98se
Vil en udsjrift fra siSoftware Sandra evt. kunne bigringe noget til
løsningen... ?

Fra : Rikke

Dato : 06-07-03 16:45

> [...]
> det fungere fint på børnenes pcèr med win98se
> Vil en udsjrift fra siSoftware Sandra evt. kunne bigringe noget til

Jeg kan nok ikke hjælpe dig så meget mere, da jeg ikke rigtig kender til
spillet, andet end navnet. Du er sikker på du har den DirectX version der
skal til? Ellers plejer de fleste spil at have en rimelig god support, men
da du bedst selv kender din computer, er det næsten lettest at du selv
kigger på supportsiderne:
http://www.microsoft.com/games/riseofnations/support.asp

Skriv igen, hvis du har flere spørgsmål!

- Rikke =)