GPRS og hastighed (Telmore)
Fra : Nic

Dato : 04-07-03 09:47

Hej

Nogen der kan fortælle mig hvilke hastigheder jeg kan/skal forvente med GPRS?

Testede igår med min 6310i og en pocket PC - det virkede da, men det går sløvere end 9600baud...

Hvad skal man forvente?
19200baud?
38400baud?

Hvor mange Kb/s kan man realtisk opnå?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nic

(Remove the x from my email adress to reply)

Fra : Tom

Dato : 04-07-03 10:46

> Testede igår med min 6310i og en pocket PC - det virkede da, men det går
> [...]

Jeg kan ikke få mere end ca. 30 K bit/s så det svarer ca. til et af de alm.
analog modem'er

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Nic

Dato : 04-07-03 11:40

> Jeg kan ikke få mere end ca. 30 K bit/s så det svarer ca. til et af de alm.
> analog modem'er

Skulle gprs ikke være hurtigere end highspeed data

Fra : Tom

Dato : 04-07-03 13:05

> Skulle gprs ikke være hurtigere end highspeed data

Aner det ikke, men hos mig ER det i hvert fald ikke hurtigere.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-07-03 18:15

Nic skrev Fredag den 4. juli 2003 12:39 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Skulle gprs ikke være hurtigere end highspeed data

DEt er hurtiger, hvis vi ser på hvad teknologien siger. MEN det er
droslet ned, så der har samme hastighed.

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-07-03 18:50

Nic skrev Fredag den 4. juli 2003 12:39 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Skulle gprs ikke være hurtigere end highspeed data

Udover som sagt at det er droslet ned, så er der også lige det at GPRS
udnytter overskudskapasiteten på nettet, så hvis der ikke er noget
overskudskapasitet, så er der heller ikke noget GPRS.
Hvor highspeed data lægger beslag på den båndbrede den beder om på mere
eller mindre lige fod med samtaler.

Ivar Madsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-07-03 16:51

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
GPRS?

> Testede igår med min 6310i og en pocket PC - det virkede da, men det går

Da jeg testedet det, var gennemsnit omkring 3KB/s, det højeste omkring
4,2KB/s

Det svarer så til 24-33,6Kbit

Upload kunne jeg ikke få højere end 1,4Kb/s ved ikke om det er noget med det
USB interfasekabel jeg bruger til min T-65

Fra : Palle Preben-Hansen

Dato : 08-07-03 18:24

> [...]
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> Nic
>
> (Remove the x from my email adress to reply)

Jeg har kørt et par speedtests og fik ca. 36 kbit/sek download. Andre har
tidligere rapporteret samme resultat her i gruppen.

Mvh. Palle.