Rund akvarie???
Fra : Stefan

Dato : 03-07-03 21:30

Hej

Jeg er igang med et projekt som ikke involverer fisk, men jeg skal bruge 2
cylindriske akvarier eller lign. på ø18 cm og ø20-22 cm. Er der nogle der
ved om det findes og evt. hvor i Østjylland det kan købes.

På forhånd tak

Stefan

Fra : Stefan

Dato : 03-07-03 21:49

Lige en lille rettelse diameteren skal være 25 og 30 cm.

Mvh

Stefan

Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 03-07-03 22:23

Hej,

> Jeg er igang med et projekt som ikke involverer fisk, men jeg skal bruge 2
> cylindriske akvarier eller lign. på ø18 cm og ø20-22 cm. Er der nogle der
> ved om det findes og evt. hvor i Østjylland det kan købes.

Måske kan du bruge de rør, nogle havedameejere har, som guldfisk kan gå op
i. De hedder vel guldfiskerør eller lignende

De kan købes i større akvarieforretninger og byggemarkeder med
havsdamsafdeling. Det eneste du så skal køre er at skære en passende bund og
lime den med silicone.

--
Mvh. Kim Gam-Jensen
http://www.gam-jensen.dk

Fra : Stefan

Dato : 03-07-03 22:40

> De kan købes i større akvarieforretninger og byggemarkeder med
> havsdamsafdeling. Det eneste du så skal køre er at skære en passende bund
og
> lime den med silicone.

Jeg har snakket med det lokale byggemarked og de vil kun sælge mig det i 2m
stykker hvilket jo er noget mere end jeg skal bruge og derfor ret dyrt! Men
tak for forslaget.

Stef

Fra : thomas schreiber

Dato : 04-07-03 07:50

> [...]
2m
> stykker hvilket jo er noget mere end jeg skal bruge og derfor ret dyrt!

Jeg kan med garanti sige at det koster MEGET mere at købe et rundt akvarie,
uden samlinger. Sådan et rør gulfdiskerør koster typisk omkring 200-400. Et
akvarie ville nok koster dig mindst 1000 - 1500. Bare et akvarie med en buet
forrude, koster typisk det dobbelt, og der snakker vi kun om et meget lille
bøj i ruden.

/gs

Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 04-07-03 22:21

Prøv evt http://www.aquaconstruct.dk/ de bygger alt, men som sagt det
koster! Guldfiskerøret vil jeg også se som det billigste alternativ.

Fra : Stefan

Dato : 04-07-03 17:44

Joo men guldfiske røret koster eks. ø20 cm gods 5 mm 1500,- for 2 meter.

Stef

Fra : thomas schreiber

Dato : 04-07-03 18:55

Hvor i landet bor du? Jeg har du kan få en del billigere end 1500

/ts

Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 05-07-03 03:59

Du kan evt finde en rund genstand med den ønskede diameter. (en stor
spand/tønde eks) Købe noget pleksiglas/akrylgals og så bøje det omkring
"formen" med en varmepistol. Så skal du lime det sammen med silikone i bund
og side. Det er måske en god ide at bruge et spændebånd, som du sætter
akrylpladen i spænd med, sålænge at silikonen hærder.

OBS: Jeg har ingen idé om det virker blot en tanke. Men akrylplader kan i
alle fald bøjes i mange former uden at det falder tilbage i den oprindelige
form.

En varmepistol kan købes i silvan for ca 160 kr.
Pleksiglas/akryl er noget andet... det kommer an på hvor heldig du kan være,
men du skal nok regne med et par 100 kr. Silikone koster 30 kr. 1 tube burde
være nok.

/Jørgen.

Fra : Stefan

Dato : 04-07-03 19:51

> [...]
være,
> men du skal nok regne med et par 100 kr. Silikone koster 30 kr. 1 tube

Det var måske en måde, men problemet er at der skal bla. alkohol (karburator
sprit) i det bagefter og så krakelerer akryl'en hvis det har været opvarmet!

Stef

Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 05-07-03 06:42

Hvis du finder en løsning på problemet skal jeg da vist have en lavet
også... lyder spændende... et rundt akvarie fyldt med alkohol... hmm en stor
punchskål?

Fra : jabbe

Dato : 05-07-03 05:35

> Det var måske en måde, men problemet er at der skal bla. alkohol
(karburator
> sprit) i det bagefter og så krakelerer akryl'en hvis det har været
opvarmet!

Nu ikke for at virke useriøs, men alt plexiglas/acryl for ikke at sige alt
plast har været opvarmet.
Så vil det da også krakelere?!?!?!?!

Der må da være noget legering eller special plast der skal bruges...
Ligesom dem med Acetone/rensebenzin/Ceolosefortynder osv...

--
J@bbe

Remove NOSPAM from mail adress
530L Effectline Akvarie
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-07-03 19:30

Stefan <stefware@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:be4aqk$1ei3$1@news.cybercity.dk...
> Joo men guldfiske røret koster eks. ø20 cm gods 5 mm 1500,- for 2
meter.

Jeg vil som Thomas sige, at det fåes en hel del billigere!!

Prøv at kigge på
http://www.akvarieudstyr.dk/database/vis_produkter.asp?ProduktID=5199

Der koster fiskerøret kun en brøkdel af de kr. 1500,- du nævner.

Carsten

Fra : Stefan

Dato : 04-07-03 19:49

> [...]
> http://www.akvarieudstyr.dk/database/vis_produkter.asp?ProduktID=5199
>
> Der koster fiskerøret kun en brøkdel af de kr. 1500,- du nævner.

De 1500,- er jo for 2 meter! Men ja det er noget billigere men kun i ø20,
jeg skal op i 1 stk på ø25 og 1 stk på ø30.

Stef

Fra : Simon Rasch

Dato : 05-07-03 10:07

Hej Stefan

Nu ved jeg ikke om det skal være gennemsigtigt, men ellers må man kunne
finde noget PVC til fornuftig pris. Hvis det er for dyrt kan man evt. ringe
til en håndværker/entreprenør (stavet forkert) firma og spørge om de kan
undvære en rest. De smider jo store mængder i lokummet når de laver kloakker
til nybyggeri osv.

Mvh
Simon

Stefan <stefware@email.dk> skrev i en