scanner i netværk???
Fra : Jens Fahrendorff

Dato : 03-07-03 22:40

Jeg vil gerne lave et trådløst netværk i min lejlighed, træt af altid sidde
i et lille rum med den stationære. så vil droppe denne, anskaffe en bærbar.
Her ville jeg jo gerne at jeg ikke skal tilslutte alt muligt til den
bærbare, men at printer, scanner, ekstern HD - CD-rom brænder, kortlæser
osv. blot var forbundet til dette netværk. Alle de før nævnte ting er usb
basserede, kan man det?

Med venlig hilsen

Jens Fahrendorff

Fra : jens

Dato : 03-07-03 23:21

"Jens Fahrendorff" <jhf@jhf.dk> skrev i en meddelelse

> bærbare, men at printer, scanner, ekstern HD - CD-rom brænder, kortlæser
> osv. blot var forbundet til dette netværk. Alle de før nævnte ting er usb
> basserede, kan man det?

ja, men den stationære skal være tændt jo......

Mvh jens

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 04-07-03 18:36

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev:
Fri, 4 Jul 2003 00:21:07 +0200 i dk.edb.netvaerk

>ja, men den stationære skal være tændt jo......

Jeg kan ikke finde ud af at få en scanner på een PC til at fungere så
den styres fra en anden PC på samme net.
Vil du godt forklare hvordan, gerne så også nybegyndere kan følge med.

Erik Helmer Nielsen

Fra : jens

Dato : 04-07-03 18:44

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke finde ud af at få en scanner på een PC til at fungere så
> den styres fra en anden PC på samme net.

Man kan ikke styre scanneren fra en anden pc, medmindre....
Man kan have en scanner som gemmer i en delt mappe på en pc, som man kan
tilgå fra en anden pc.

Medmindre man har 2 xp maskiner og styrer den stationære via Remote Desk
Top, fjernskrivebordet.

> Vil du godt forklare hvordan, gerne så også nybegyndere kan følge med.

Håber det hjalp.

Mvh Jens

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-07-03 12:44

> [...]
> kan tilgå fra en anden pc.
>
> Medmindre man har 2 xp maskiner og styrer den stationære via Remote

Eller fjernbetjener den med f.eks VNC - så er et gammelt os godt nok.

Men lige præcis en scanner er nok ikke det store problem da den jo skal
fodres med noget at scanne ... Mange scannere har også en eller flere
knapper der kan konfigureres til at foretage bestemte ting. F.eks at
scanne til et bestemt dir.

Men så slipper spørgeren jo ikke af med den stationære alligevel. Så
"løsningen" er nok en server i det lille rum sammen med alle de eksterne
enheder, og så tilgå dem via denne istedet for direkte.

/A

Fra : jens

Dato : 08-07-03 18:24

> Eller fjernbetjener den med f.eks VNC - så er et gammelt os godt nok.

Også en mulighed, men det bliver nemt bøvlet

> Men så slipper spørgeren jo ikke af med den stationære alligevel. Så
> "løsningen" er nok en server i det lille rum sammen med alle de eksterne
> enheder, og så tilgå dem via denne istedet for direkte.

Var det mig, ville jeg få scanneren med lpt port, så kan den sættes på min
printsrever som er inbygget i routeren, og installeres på de maskiner den
skulle bruges med.

Mvh Jens

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-07-03 19:54

Jens Fahrendorff wrote:
> [...]
> osv. blot var forbundet til dette netværk. Alle de før nævnte ting er usb

Hvis du kører Linux eller lignende er det ret nemt at sætte en scanner
på netværket vha. SANEs netværksdæmon.
Så har man en "rigtig" netværksscanner.

Hvis du kører XP eller andre Windowsversioner må du undvære SANE.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>