Bundkort til SD ram og XP cpu
Fra : Henrichsen

Dato : 03-07-03 18:00

Skal have mig en billig opgradering bestående af XP cpu,
og tilhørende bundkort. Jeg har 512 mb SDram som gerne
skulle genbruges. Hvilket bundkort vil i anbefale?
Soltek er billigt, men holder det også kort tid...?

På forhånd tak,
Martin.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 03-07-03 18:18

In news:3f046160$0$24659$edfadb0f@dread14.news.tele.dk ,
Henrichsen <mkhenrichsen_fake@mail.dk> typed:
> [...]
> skulle genbruges. Hvilket bundkort vil i anbefale?
> Soltek er billigt, men holder det også kort tid...?

ECS har lavet et par kort som kan køre både SD og DDR, hvis du skulle få
lyst til at skifte.. De har intet sjovt, eller extra og er heller ikke de
bedste til at overclocke.
Men mit K7S5A (rev 1 -de er vist nået et stykke op i 3.x)kører klippe
stabilt døgnet rundt med en 1.2 duron.
Og sidst men ikke mindst er de meget billige (omkring 300 kr).

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Leony

Dato : 04-07-03 10:29

"Henrichsen" <mkhenrichsen_fake@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Soltek er billigt, men holder det også kort tid...?

Går ud fra at med "holder det også kort tid", mener du, bliver det også
hurtigt forældet.
Svaret er ja, men det er jo først virkeligt forældet i det øjeblik det
ikke dækker dine behov mere. Man behøver ikke opgradere hver gang der
kommer noget nyt på markedet.

Mit indtryk af Soltek er at det er rimeligt godt håndværk til
overkommelige penge.
Jeg ville ikke have problemer med at købe et Socket A board fra Soltek.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jacob Winther

Dato : 04-07-03 12:08

Jeg kan anbefale et soltek SL75KAV et dejligt stykke hardware med mulighed
for at køre med op til T-bird 2600+.
Jeg anvender selv en T-bird 2000+ det køre som en drøm. Bundkortet er nemt
at sætte op. og vigtigste er at det fåes til en rimelig pris.

Jeg fravalgte ECS fordi jeg læste i flere forumer at folk havde problemer
med bundkort især med SD-ram.

/jacob