Beste Animationsfilm
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-04-01 01:27

Hej Gruppe

Hvilken Animationsfilm vandt en Oscar?

Hilsen Michael
Chicken Run fan!
(kommer på dansk 3.4.01)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-04-01 05:48

http://www.oscar.com/oscarnight/winners/winners.html

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-04-01 12:17

Hej Peter

Takker!

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> skrev i en

Fra : Jens Thomsen

Dato : 01-04-01 12:14

Michael Lund Sørensen <milux@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mFux6.8862$o4.347776@news010.worldonline.dk...

> Hvilken Animationsfilm vandt en Oscar?

Det gjorde hollandske Michael Dudok de Wits "Father and Daughter" i
kategorien "Short Film - Animated". Det findes ikke en kategori for bedste
animationsfilm i fuld længde. Derfor har Disney før været nomineret til
"Best Picture" på linie med alle andre.

MVH
Jens

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-04-01 12:46

Hej Jens

Ja, de var der jeg tog fejl. Jeg troede at der både var en Short og Full
Length Animation.

Jeg så gerne at Nick Park havde banket Disney....
Nick "plejer" at få en Oscar for hans Animationsfilm, men det har jo også
været kortfilm;
Creatures Comfort, Wallace & Gromit; The Wrong Trousers og A Close Shave

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Jens Thomsen <v1707@groenjord.dk> skrev i en