Stratus
Fra : KBJ

Dato : 03-07-03 13:35

Hej Gruppe,

Nogen som kender Stratus campingvogne og evt. dansk forhandler eller
importør?

Iz

--
fjern xx fra email.

Http://www.goodies.dk

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 03-07-03 14:01

Alt jeg finder der kan køre med navnet STRATUS - har intet med CV at gøre
Har aldrig hørt om mærket inden for CV - er det en modelbetegnelse eller et
mærke??
Carsten

Fra : KBJ

Dato : 03-07-03 15:18

> Har aldrig hørt om mærket inden for CV - er det en modelbetegnelse eller
et
> mærke??
> Carsten
Det skulle være et mærke. http://www.antonscamping.dk har en til salg.

Iz

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-07-03 18:46

"KBJ" <iznogood@xxgoodies.dk> wrote in message
> et
> Det skulle være et mærke. http://www.antonscamping.dk har en til salg.
>
> Iz

Yep - jeg syntes nok jeg ku' huske navnet; se nærmere på det billed fra dit
link, hvor man ser vognen skråt forfra. Klik på det og du får et større
billed frem - og det bekræfter min hukommelse: midt på vognen - lige på
tagrundingen sidder der et "Safari" klistermærke - det er altså mærket
Safari og modellen Stratus, du har kig på. Forbløffende at Antons Camping
ikke lige genkender et lokalt mærke. Selv herovre på hovedøen kan vi da
spotte Safari's mæke på lang afstand.
Hvem der så rent faktisk har lavet vognen er straks et åbent spørgsmål;
Safari har jo i mange år været "dækmærke" for en lang række forskellige
fabrikater.
Deres klassiske 280 og 315 vogne laves af polske Niew....jeg slår det lige
efter....Niewiadów. Denne her Stratus ligner jo på mange måder Adria's
A-modeller fra 94-96 - der lavede de enkelte modeller med netop de blå
kanter på låger o.l. Dog er gas-blussene åbenbart nogle andre: regulatorerne
på forkanten af køkkenbordet ligner ikke noget jeg har set i en Adria. Og
toilettet har Adria heller aldrig brugt.
Faktisk tror jeg at jeg har en brochure liggende på den vogn - men jeg har
aldrig set den "live". Safari's tidligere forhandler her ved Kbh mente at
der var noget lidt for indeklemt over den "store" siddegruppe og at vognen
derfor næppe ku' sælges - og tog den vist slet ikke her til sjælland.
Siden er han (forhandleren) vist raget uklar med Safari i Struer - han
brokkede sig noget over et eller andet, da jeg var inde og sparke lidt dæk
hos ham i foråret. Han har i det mindste skiftet navn på butikken her i år.
Men faktisk har - bl.a. - Adria en næsten identisk model. Flere, hvis det
skal være helt rigtigt: B 390 UB, A 390 DB og A 360 DB. Den sidste kan jeg
ikke helt blive klog på - på billeder og tegninger indeholder den nøjagtigt
det samme som 390-modellerne - men det lyder jo lidt underligt.... Der
averteres også enkelte "L"-modeller, men jeg tror det er et "grafisk
bedrag": på de ældre A-modeller er A'et stiliseret så voldsomt at mange vist
tager det for et L.
B 390 UB'eren har vi selv et godt øje til: ret lille og ganske let, men
stadig med samme størrelse siddegruppe som to af Adria's 430-modeller (DD +
DK) og desuden en herlig, aflukkelig, sove- og legeplads til vor 5-årige
datter. Og samme toiletrum som ovennævnte 430'ere. De nye 390'ere har et ret
lille indelukke i hjørnet ved døren Men modellen laves ikke pt til det
danske marked - fåes dog i Jugoslavien i A-serien! Så måske kan den skaffes
hjem.
Også Knauss har en - vistnok - 395'er med samme indretning. Har set den
averteret for nyligt - vistnok på campingferie.dk.

Men god jagt - håber dette ka hjælpe dig lidt på vej.
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : KBJ

Dato : 03-07-03 23:07

> Yep - jeg syntes nok jeg ku' huske navnet; se nærmere på det billed fra
dit
> link, hvor man ser vognen skråt forfra. Klik på det og du får et større
> + en masse masse masse mere.

Tusind tak for dit meget fyldige svar. Det er KANON...
Tak for hjælpen

Iz