Jeg er blevet bidt PDNB ! - hvad gør jeg ?
Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 11:32

Hej alle - og PDNB.

I weekenden var jeg til træning i PH. Jeg medvirkede bl.a. som figurant
på rondering i skoven.

Jeg tager imod flere hunde, med succes - men ved en af hundene går det
galt.

Da hunden har halset af mig et stykke tid, og gjort det flot, vurderer
jeg, at nu skal hunden have sin belønning.

Føreren har forinden udstyret mig med en BIDEpølse, som hunden skal have
som belønning, så hunden og jeg kan lave ruske,- trækkelege m.v.

På et tidspunkt har jeg kun fat i BIDEpølsen med en hånd (hunden trækker
alt hvad den kan) - men den føler på et tidspunkt, at den har for løst
et BID i BIDEpølsen, så for at få bedre fat (for bedre at kunne trække
BIDEpølsen fra mig) løsner hunden sit BID en anelse. Men nok til, at jeg
får revet BIDEpølsen ud af hundens mund.

BIDEpølsen svinger væk fra hunden, og ind imod mig.
Hunden springer efter BIDEpølsen - som nu er tæt på min krop.
Da hunden er fremme i springet mod BIDEpølsen, vender jeg delvis siden
til, fordi jeg faktisk ikke vil have at hunden får BIDEpølsen igen.
Hunden er l-i-g-e ved at få fat i BIDEpølsen som nu er oppe i højde med
min højre albue - men da BIDEpølsen er i bevægelse, får hunden fat i
indersiden af min albue (den bløde hud) - men hunden får også fat i
BIDEpølsen !

Da hunden også har fået fat i BIDEpølsen, trækker den jo bagud igen for
at vinde BIDEpølsen igen. Men eftersom noget af min hud også er i
hundens mund, får jeg faktisk et ret pænt BIDEsår.

Nu er mit spørgsmål : skal hunden aflives ? Jeg har set i andre indlæg,
at flere mener, at når hunden har BIDT een gang, ja så vil den gøre det
igen. Jeg mener : hvad er det næste der sker ?

Skal jeg ikke også politianmelde ejeren ?

Christian, Punish m.fl. - hvad er jeres råd ? Vil hunden ikke også bide
mig igen, næste gang den ser mig ?

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-07-03 11:45

"Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> escribió

> Christian, Punish m.fl. - hvad er jeres råd ? Vil hunden ikke også
bide
> mig igen, næste gang den ser mig ?

Sådan som du beskriver det, ser jeg det som en ulykke. Hundens
intetion er ikke at bide dig, men er uheldig og får fat i din arm
istedet for i pølsen. Da det ikek grunder i en agression fra hundens
side, ser jeg ingen grund til at aflive den.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-07-03 11:47

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> escribió
> intetion
Intention

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 07-07-03 08:01

Hrmm.. At aflive hunden er nok lige drastisk nok eftersom det lyder som
noget enhver hund kunne komme til i sin ivrighed efter at få sin bideting!
Har jeg da oplevet med min hund når jeg har leget med ham. Der kan hurtigt
komme noget i klemme, men der er intet ondt ment med det og det lyder heller
ikke til at det var den anden hunds hensigt.

Hilsen Betina

Fra : Odense

Dato : 03-07-03 11:49

"Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal jeg ikke også politianmelde ejeren ?
>
> Christian, Punish m.fl. - hvad er jeres råd ? Vil hunden ikke også bide

Ja hvad gør du?
Lærer at kende forskel på bid og uheld ved leg???

Per, Odense

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 11:51

"Eifel" skrev d. 03-07-03 11:32 dette indlæg :
> Hej alle - og PDNB.
>
> I weekenden var jeg til træning i PH. Jeg medvirkede bl.a. som
figurant
> på rondering i skoven.

UUUUUUUPPPPSSSS !

Glemte helt

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-07-03 15:31

"Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> mumbled something in news:3f040b32$0$48891
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> figurant
>
> UUUUUUUPPPPSSSS !
>
> Glemte helt
>
> Med venlig hilsen
>
> Eifel & Co.

Er der nogen her der kender en effektiv måde at filtrere kandu.dk indlæg
fra? Jeg har sjældent set noget intelligent komme igennem den portal.!!

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-07-03 15:41

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.*remove*dk> escribió

> Er der nogen her der kender en effektiv måde at filtrere kandu.dk
indlæg
> fra? Jeg har sjældent set noget intelligent komme igennem den
portal.!!

JEg kan se du er så fornuftig at bruge XNews. I xnews sætter du blot
ind i din scorefile
FROM: kandu.dk
SCORE: -9999

Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-07-03 12:07

"Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej alle - og PDNB.
>
> Christian, Punish m.fl. - hvad er jeres råd ? Vil hunden ikke også bide
> mig igen, næste gang den ser mig ?

Situationen kan slet ikke sammenlignes med den situation der skabte den
lange debat omkring bidearbejde.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 12:24

"Christian B. Andresen" skrev d. 03-07-03 12:07 dette indlæg :

> [...]
object
> to tie it to.
> With C you can shoot yourself in the leg. With C++ you can reuse the

ØV ØV og atter ØV

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 12:42

> den

Hej igen !

Kan det ikke sammenlignes bare en lille lille bitte smule ? Bare lidt ?

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 03-07-03 12:23

Hejsa

Som du selv beskriver det der, så har hunden efter min mening ikke bidt ud
efter dig, men dig som bære fejlen i ikke at kunne vurdere en potentiel
farlig situation, hvilket jo ikke er hundens fejl, da man vel altid må
vurdere hvordan de forskellig bid er ådraget, her er det efter min mening
tegn om en ulykke da hunden ikke bevist har bidt dig.

Så kan ikke se nogen grund til pågældende hund skulle aflives, eller ejer
politi anmeldes pga. din fejl

MVH
Gitte

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 12:37

"Gitte S. Eriksen" skrev d. 03-07-03 12:23 dette indlæg :
> [...]
> tegn om en ulykke da hunden ikke bevist har bidt dig.
>
> Så kan ikke se nogen grund til pågældende hund skulle aflives, eller

Jamen altså - Punish og andre har selv tidligere skrevet, at hvis en
hund bider - uanset årsag - så skal den aflives, fordi den med sikekrhed
vil bide igen - og så går det endnu værre 2´den gang den bider !

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-07-03 13:16

> [...]

sikekrhed
> vil bide igen - og så går det endnu værre 2´den gang den bider !

Flueknepperi.
Hunden bed dig jo ikke. Det er da ganske tydeligt at både Punish og
andre mener at hvis hunden forsætteligt bider, bør den aflives.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 13:24

"Lars Hoffmann" skrev d. 03-07-03 13:16 dette indlæg :
> [...]
> Hunden bed dig jo ikke. Det er da ganske tydeligt at både Punish og
> andre mener at hvis hunden forsætteligt bider, bør den aflives.

Jamen det er der jeg er stået lidt af - jeg kan jo ikke rigtigt finde ud
af hvad Punish (og andre) mener, hvornår. Det er lis´som der filmen
knækker for mig.

Nå - nu er man altså også flueknepper. Jeg synes det bliver værre og
værre.............

Man spør Punish om råd, - og så sviner Punish mig til - og du kalder
mig flueknepper. Synes i ikke i går lige over stregen ?

I øvrigt - hvordan kan du være sikker på at vide, hvad det er Punsih og
andre mener ?

Er du tankelæser ?

Mange venlige hilsner

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-07-03 13:38

> [...]

finde ud
> af hvad Punish (og andre) mener, hvornår. Det er lis´som der filmen

Trist, prøv at læse diskussionen igennem en gang til, så tror jeg det
vil fremstå tydeligere for dig.

> Man spør Punish om råd, - og så sviner Punish mig til - og du
kalder
> mig flueknepper. Synes i ikke i går lige over stregen ?

Jeg kalder det flueknepperi fordi du øjensynligt prøver at fodfinte
Punish til at sige "nej det har jeg ikke ret i" når det er tydeligt
at det er en anden situation der omtales. Du prøver på at vinde en
diskution ved at tage et udsagn 110% bogstaveligt, istedet for at
prøve at diskutere baseret på holdninger. Dine indlæg er ikke ude på
at løse en problemstilling eller få et svar. Det er hvad der kaldes
flueknepperi på godt dansk.

> I øvrigt - hvordan kan du være sikker på at vide, hvad det er
Punsih og
> andre mener ?

Fordi jeg læser deres indlæg. Hvis jeg skulle have fejlfortolket dem,
så må de da endeligt råbe op.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 13:40

"Lars Hoffmann" skrev d. 03-07-03 13:38 dette indlæg :
> [...]
> flueknepperi på godt dansk.

> Punsih og
>
> Fordi jeg læser deres indlæg. Hvis jeg skulle have fejlfortolket dem,

Er du så sur nu ?

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-07-03 13:48

"Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> escribió

> Er du så sur nu ?

Du er da træls. Ploink

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 13:50

"Lars Hoffmann" skrev d. 03-07-03 13:48 dette indlæg :

> "Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> escribió

> Du er da træls. Ploink

Hej Lars.

Det hedder ikke ploink - det hedder KLONK

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : BN

Dato : 03-07-03 13:41

> [...]

Hej

Tidligere råd betyder ikke, at de passer på din situation. Prøv at læse
svarene igennem igen og hvis du stadig ikke forstår hvad folk mener, så
spørg dem!

Hilsen BN

Fra : BN

Dato : 03-07-03 13:40

> Jamen altså - Punish og andre har selv tidligere skrevet, at hvis en
> hund bider - uanset årsag - så skal den aflives, fordi den med sikekrhed
> vil bide igen - og så går det endnu værre 2´den gang den bider !

Hunden og ejeren skal vel ikke straffes fordi du begår en fejl? Du har
åbenbart ikke haft kontrol over situationen, siden du lader genstanden
passere din arm så tæt, at hunden fik fat i begge dele.
Det ville være nemt hvis man bare kunne lege lidt vildt med naboens dumme
hund, hvor så man påstår at hunden bed, hvor man herefter var fri forden
Jeg håber, hvis du altså vil gå så vidt (som jeg ikke håber - lidt
selvrespekt har man vel altid), at det ikke lykkedes for dig at få hunden
aflivet.
Tagh oplevelsen som en fejl og lad dig lære af det til næste gang.

Hilsen BN

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 07-07-03 08:15

Er det en joke det her, for nu er jeg bare en lille smule forvirret! Først
er der nærmest død og helvede over dit indlæg og lige pludselig morer du dig
over situationen....! Øøøøøh...men okay!

Hilsen Betina

Fra : Eifelvuf

Dato : 07-07-03 09:18

"Betina von Ahnen Thygesen" skrev d. 07-07-03 08:15 dette indlæg :
> [...]
du dig
> over situationen....! Øøøøøh...men okay!

Hej Betina.

Ja - en joke - som i øvrigt for længst er afsluttet.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 07-07-03 19:16

sørme meget undskylde :0)

Hilsen Betina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-07-03 13:00

> [...]
>
>Skal jeg ikke også politianmelde ejeren ?
>
>Christian, Punish m.fl. - hvad er jeres råd ? Vil hunden ikke også bide

,,,,,Måske du skulle tænke lidt mere over hvor hundens tænder er
henne, istedet for at tænke på dine 25års erfaring og dine
hundepokaler derhjemme !

Desuden syntes jeg at det er ret urimeligt at sammenligne din dårlige
kunnen som figurant, med damen der blev overfaldet og bidt i halsen da
hun ville kæle en hund der lå ned. Hvis det havde været din
kone/kæreste eller datter eller ligende der var blevet bidt i armen og
halsen så tror jeg ikke at du havde lavet grin med det vel.

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 13:06

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 03-07-03 13:00 dette indlæg :

> [...]
> kone/kæreste eller datter eller ligende der var blevet bidt i armen og
> halsen så tror jeg ikke at du havde lavet grin med det vel.

GRIN ? - jamen jeg mener du bestemt tidligere har slået voldsomt på
tromme for, at hunde der bider mennesker skal aflives. Basta. Færdig
slut. Sådan skal det være.

Eller husker jeg helt forkert ?

Du har også tidligere skrevet, at hunde der een gang har bidt - ja de
vil bide igen. Og hvor bider den næste gang ? For bide, det vil den jo
gøre igen. ´Ik ?

Og så var det jo jeg mente, at når nu jeg var blevet bidt (og årsagen er
jo ifølge dig ligegyldig) så ville jeg lige høre, om ikke kræet skulle
aflives. Eller hvad ?

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Anja Bjerke

Dato : 03-07-03 15:44

Eifel wrote:
[..]
> [...]
>
> Og så var det jo jeg mente, at når nu jeg var blevet bidt (og årsagen
> er jo ifølge dig ligegyldig) så ville jeg lige høre, om ikke kræet

Det er forskjell på å bite _for å bite_, og å bite ved en feiltakelse slik
dette tilfellet var. Hunden bommet litt på pølsen (som du viftet med for å
få den til å bite etter, og til slutt holdt du pølsen på feil sted) og kom
til å også sette tennene i deg. Situasjonen hadde vært en helt annen om
hunden hadde kommet bort til deg og bare bitt (uten noen pølselek eller
annen lek eller underlig oppførsel fra din side). Eller om du hadde hatt
pølsen høyt hevet over hodet, og hunden hadde satt tennene i låret ditt.

Jeg tror ikke en gang hunden er klar over at den bet deg i dette tilfellet.
Men en hund som biter for å bite, den vet hva den gjør.

Ikke-avlivningsgrunn sier jeg.

Hilsen Anja

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 13:09

> [...]
> kone/kæreste eller datter eller ligende der var blevet bidt i armen og
> halsen så tror jeg ikke at du havde lavet grin med det vel.

I øvrigt vil jeg gerne f-r-e-m-h-æ-v-e som du også meget ofte selv gør,
at jeg jo spørger for at få råd - og ikke at blive overfaldet og
beskyldt for alskens ting og sager.
Det er ikke mange råd man kan få af dig Punish - åbenbart kun
tilsvininger ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 13:13

> [...]
> kone/kæreste eller datter eller ligende der var blevet bidt i armen og
> halsen så tror jeg ikke at du havde lavet grin med det vel.

Jamen Punish dog ! - jeg sammenligner bestemt ikke min dårlige kunnen
som figurant med en dame der er blevet bidt i halsen. Never !

Jeg sammenligner et bid med et bid.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : jysch

Dato : 03-07-03 18:28

Hej Eifel!

Jeg syntes godt nok at du kører i samme rille og gentager det samme hele
tiden :o

Er det hele ikke bare for at du vil se om du kan få en form for accept
for din dårlige ide om at hunden skal aflives og ejeren politianmeldes?

At du er en klovn i forhold til at give hunden bidepølsen - kan da
hverken hunden eller ejeren gøre for - det er kun din egen fejl, og det
er bestemt et uheld - og det kan man da ikke melde til politiet

http://www.kandu.dk/

Fra : BN

Dato : 03-07-03 13:34

> [...]
>
> Skal jeg ikke også politianmelde ejeren ?
>
> Christian, Punish m.fl. - hvad er jeres råd ? Vil hunden ikke også bide

Hej Eifel

Din beskrivelse er meget detaljeret, og jeg vurderer, at der var tale om et
uheld/ulykke.

jeg synes bestemt ikke at hunden skal aflives. Det er rigtigt som du siger,
at nogle hunde vil bide igen, men så har der også (som regel - må jeg
hellere skrive)været tale om et overfald, som det jo ikke var i din
situation.

At politianmelde ejeren lyder lidt drastigt, tal hellere med personen, og
jeg tror/håber at I finder ud af noget.

Hilsen BN

Fra : René Løweneck

Dato : 03-07-03 15:25

"Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle - og PDNB.
> I weekenden var jeg til træning i PH. Jeg medvirkede bl.a. som figurant
> på rondering i skoven......

Hvis dit indlæg ikke er en joke (eller en ren provokation) og du altså
virkelig er i tvivl,- bør du virkelig ikke beskæftige dig med hunde.

Du virker absolut ikke som den skarpeste kniv i skuffen, så jeg vil gøre mit
svar så tydeligt som muligt :

Hunden har ikke bidt i agression. Hunden har leget med "bidepølsen".
"Bidepølsen" var dens belønning.
Hunden skal derfor ikke aflives.

Hundens ejer skal ikke politianmeldes. Hundeklubben skal ikke
politianmeldes. Ingen skal politianmeldes.

Fra : Ragna

Dato : 03-07-03 15:32

Undskyld, men for mig lyder det som om Eifel gør tykt grin med jer alle
sammen!
Min fornemmelse siger mig, at "situationen" er frit opfundet til
lejligheden.
Læg mærke til fremhævelsen af ordet BIDE.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-07-03 16:01

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Undskyld, men for mig lyder det som om Eifel gør tykt grin med jer alle
> sammen!
> Min fornemmelse siger mig, at "situationen" er frit opfundet til
> lejligheden.

Jeg er helt enig. Min fornemmelse siger mig det samme.

Det er bare trist, at denne rigtig gode gruppe skal bruges til den slags
"morsomheder" over for folk, man gerne vil hævde sig overfor.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Verner

Dato : 03-07-03 17:45

On Thu, 3 Jul 2003 17:00:48 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

>Det er bare trist, at denne rigtig gode gruppe skal bruges til den slags
>"morsomheder" over for folk, man gerne vil hævde sig overfor.

Når man ser hvad der ellers bliver skrevet om her i gruppen:

Hvad slags hund har I ?
Hvor gammel er jeres hund?
Hvornår har jeres hund fødselsdag ?
Hvad hedder jeres hund ?

....så er denne da noget sjovere, selv om det er noget bavlende vrøvl

Verner

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-07-03 17:45

"Verner" <vv@mail.tele.dk> wrote in message
[klip]>
> [...]
> Hvornår har jeres hund fødselsdag ?
> Hvad hedder jeres hund ?
>
> ...så er denne da noget sjovere, selv om det er noget bavlende vrøvl

Jeg har mere end svært ved at se, hvilken sammenhæng der er mellem de nævnte
emner og så det at oprette en tråd øjensynligt alene med det formål at hænge
en anden person ud.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Eifel

Dato : 04-07-03 11:30

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message news:<3f045d82$0$22640$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> "Verner" <vv@mail.tele.dk> wrote in message
> [klip]>

Først og fremmest - Hej Verner.

Tak - det trængte jeg virkeligt til ! Nu skrev du det, så blev jeg
selv fri.

Karina skriver så, at jeg hænger nogen ud med mit indlæg.

Øøøøhhh - hvem er det jeg hænger ud ? ?

Jeg har forsøgt at stille Punish og andre med lignende meninger om
bid, etc., et spørgsmål der efter min vurdering, altså matcher de råd
der er givet andre, tidligere. Hænger jeg så nogen ud ? - det har jeg
svært ved at se.

Ved at forsøge at lade bl.a. Punish svare på mit spørgsmål, giver jeg
jo også Punish m.fl., mulighed for at stille deres viden til rådighed
for verden.
Dét er da ikke at hænge nogen ud !

Nogle mener så jeg drager sammenligning mellem en dame der er bidt i
halsen - og denne bideepisode. Jamen - tag lige og læs mit indlæg
igen. Jeg sammenligner på ingen som helst måde de 2 episoder - det er
andre der gør det. Skal jeg hænges op på, hordan andre sammenligner
forskellige episoder ? Det synes jeg ikke jeg skal.

Hvad er det der er så galt ved det indlæg ? - jeg spørger jo blot hvad
Punish (og andre med samme holdning som Punish´s) vil gøre i sådan en
situation udfra følgende:

jeg har set indlæg fra Punish (og andre) hvor der bliver givet udtryk
for, at : "uanset hvorfor hunden bider, så skal den aflives". Færdig
slut. Har jeg ikke ret til at udfordre sådanne indlæg, med mit indlæg
- når jeg nu mener at det er noget ævl, at : "uanset hvorfor hunden
bider, skal den aflives" ?.

Jeg vil gerne lige tilføje til de af jer der udtrykker tvivl om
episodens rigtighed eller mangel på samme : episoden er i-k-k-e
opfundet, - den fandt rent faktisk sted i søndags på en rondering i
skoven.

Det jeg i-k-k-e beskrev i mit indlæg (med vilje og fuldt overlæg) var,
at da hundeføreren kommer frem til mig (jeg leger stadig med hunden
trods "biddet") ser han forskrækket på mig og udbryder : "shit - bed
han ? ? ?" (tydeligt foruroliget over at se blodet på min
arm/albueled) hvorefter jeg griner til ham og siger : "jeps - og det
koster altså" - han bliver omtrent askegrå i ansigtet over at hunden
tilsyneladende har bidt mig på en rondering, så jeg forbarmer mig ret
hurtigt over ham og fortæller ham som det er, nemlig at : "aaaajjj,
det var min egen skyld, - jeg kunne bare have holdt pølserne for mig
selv".

Føreren lysner op i et stort smil ..... "PYHA - jeg troede sgu
lige".......

Da jeg kommer tilbage (hundefører med hunden sjokker et minuts tid
efter mig) til de andre førere der står og venter på at lave
ronderinger o.s.v. og de ser min arm, kører jeg joken lidt videre
(alvorligt ansigt og : "den satan bed mig mig vilje" og i den dur). I
vores klub har vi det altså sådan, at vi ofte (meget ofte) tager lidt
pis på hinanden......... Normalt er der ingen der øffer af
det...........

Nå - men normalt koster det at blive bidt - en vand eller so - så de
andre førere så selvfølgelig frem til, at hundeføreren med den
"bidende" hund, nu skulle hoste op med penge til en vand, indtil jeg -
da hundeføreren med den bidende hund endelig kommer tilbage til os
andre - må krybe til korset og fortælle dem som det var, nemlig at det
var min egen fejl. Dette medførte lidt "øv" fra de andre - men det var
jo også meningen.

Alt i alt endte det op med, at jeg fik lavet lidt grin med det hele,
overfor alle.

Og det er jo det der er ved denne situation. Den er faktisk kun til at
grine af, fordi hele - h-e-l-e - skylden for dette "bid" jo ligger hos
mig, og mig alene.

Men som nævnt kom jeg i tanke om epsioden forleden dag - tænkte
herefter på Punish (og andres holdning til bid) og synes jeg ville se,
hvilke råd jeg kunne få af Punish (og andre ligestillede). Om Punish
måske endda kunne finde på at give det ellers altid gyldne råd fra
Punish : aflivning.

Provokation - njae jeg ved ikke rigtig - jeg stillede spørgsmålene for
at få et "råd" fra Punish (og andre med aflivning som holdning til et
bid, uanset hvorfor hunden har bidt) - men fik det desværre ikke.

For lige også at banke een ting helt fast : som figurant på nok
specielt rondering, skal (læg mærke til ordvalget : s-k-a-l) du
påregne at blive bidt.
100 %.

Hvorfor ? - fordi der er tale om hunde der skal indlæres - og
selvfølgelig går det indimellem galt i en indlæringssituation (selvom
det jo helst ikke må gå galt - hunden skal aldrig have lov til at lave
fejl).

Kan man ikke tåle at blive bidt som figurant, skal man melde det klart
ud - så bliver man selvfølgelig ikke brugt som figurant.
Kan man derimod tåle at blive bidt som figurant - (og indvilger man
derfor i at tage den lille risiko der nu engang er), ja - så må man jo
også forvente at det k-a-n ske. Alt andet ville være (er) jo dybt
idiotisk, ´ik ?

I øvrigt dækker den udvidede hundeforsikring (obligatorisk) jo de evt.
skader der måtte ske.

Det med politianmeldelse er naturligvis noget forvrøvlet nonsens -
hvilket heldigvis flere af jer finder ud af.

Det var såmænd bare det jeg ville fortælle idag.

Mange venlige muntre bidehilsner fra

Eifel & Co.

Fra : Mic

Dato : 04-07-03 11:47

"Eifel" <nutz@oncable.dk> wrote in message
> "Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message

[klip]> En masse <[klip]

> Mange venlige muntre bidehilsner fra
>
> Eifel & Co.

Ta den lol

Michael

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-07-03 16:45

"Eifel" <nutz@oncable.dk> wrote in message
[klip]>
> Det var såmænd bare det jeg ville fortælle idag.

Uanset, hvordan man pakker gaven ind, er indholdet stadig det samme.

Jeg fornemmer, at dette bunder i noget personligt mellem dig og Punish; og
jeg synes måske man bør bruge de dertil indrettede grupper til den slags.
Men det er blot min mening - andre synes, det er fint nok, at indlægget
bliver vist her.

Jeg kan blot konstatere, at jeg sagtens kan forstå, at der er krig i verden.
Trist.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Eifelvuf

Dato : 04-07-03 17:18

"Karina og Christian" skrev d. 04-07-03 16:45 dette indlæg :
> [...]
indlægget
> bliver vist her.
>
> Jeg kan blot konstatere, at jeg sagtens kan forstå, at der er krig i

Hej Karina.

Jeg bad om råd - og fik det ikke. Jeg bad om råd fordi andre - herunder
Punish - tidligere har slået til lyd for at aflive alle hunde der bider.

Har snippet det her fra et Punish indlæg i en anden tråd:

,næe der tager du fejl jeg har skam hund , og elsker hunde ! jeg mener
bare at hunde der bidder mennesker skal aflives ! længere er den ikke
!

Er det ikke et klokkeklart budskab fra Punish ? Jeg mener : findes der
et mere krystalklart svar på bideri / aflivning ? ? ?

Det mener jeg ikke.

Når Punish nu mener sådan (hvad han er i sin fulde ret til) - har jeg så
ikke lov at spørge ham, om han (og andre med samme indstilling til
bideri / aflivning) mener det i dette tilfælde ? Immervæk har hunden jo
bidt ?

Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke er tilladt at spørge - og har svært
ved at forstå, at dette ligefrem skulle medføre en slags krig ?

Med venlig hilsen

Eifelvuf

http://www.kandu.dk/

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-07-03 17:43

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message
[klip]
> Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke er tilladt at spørge - og har svært
> ved at forstå, at dette ligefrem skulle medføre en slags krig ?

Du må da spørge alt det, du vil. Jeg kan ikke bestemme, hvad du skal og ikke
skal - det kunne jeg heller aldrig drømme om at forsøge på

For mig ser det bare ud til, at det slet ikke drejer sig om et spørgsmål -
mere at "spørgsmålet" er et dække for et personligt angreb over for en
person, du vist allerede følte dig kaldet til at omtale - sågar i dit
aller-første indlæg her.

Men som sagt - er den den måde, du vil gribe tingene an - og den måde, du
føler, du har det godt med, jamen så fred være med det. Jeg kan kun gentage,
at jeg synes, det er trist; men at jeg ser ud til at stå (forholdsvis) alene
med det synspunkt - men det går nok endda.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 04-07-03 19:05

Jeg har tidligere skrevet, at jeg undrer mig over ordlyden i Eifels første
indlæg i denne tråd.

Dette skyldes ikke hans påståede intention om at skabe en debat om evt.
aflivning af bidende hunde, eller hans intention om at forsøge at nuancere
debatten.

Men... Da han navngiver visse personer i sit første indlæg er hans
motivation tvivlsom... Jeg opfatter det ihvertfald snare som en ny omgang
mudderkast, hvilket er ærgeligt, hvis formålet er at skabe en
velargumenteret og informativ debat.

Så Karina står bestemt ikke alene med sin opfattelse af denne tråd.

Jeg vil som altid afslutte med, at jeg ser frem til at se saglige,
informative og gode indlæg fremover fra både folk for og folk imod
bidearbejde... Men kan det dog ikke snart lade sig gøre at slippe denne
diskussionsform og istedet anvende en mere NGvenlig kommunikationsform.

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Karina og Christian

Dato : 05-07-03 19:14

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> wrote in
message news:3f05c24c$0$24653$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
[klip]>
> Så Karina står bestemt ikke alene med sin opfattelse af denne tråd.

Hejsa Zemma

Tusind tak for din respons.

Jeg har klippet det meste af dit indlæg væk, men jeg er i øvrigt enig med
dig i dine betragtninger.

Jeg håber, gruppen her stadig kan blive ved med at være det fantastisk gode
sted, den er, hvor folk kan dele råd og erfaringer med hinanden - og tale om
hver vores verdens sødeste hund

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Lisbeth og Mulle**ss~

Dato : 28-07-03 16:54

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message news:<3f071573$0$901$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
> sted, den er, hvor folk kan dele råd og erfaringer med hinanden - og tale om

Hej Karina
jeg forsøger at fange dig endnu engang og på en ny måde**ss**

jeg kunne ikke svare på det andet indlæg og heller ikke maile dig

Hvad mener i når i siger lille hund?? Vi har en japansk spids. en smuk
=
hvid
hun-hund med dejlige varme brune øjne**ss**
Hun er 10 år gammel men frisk, rask og rørig.
Vi skal af med hende, med blødende hjerte, fordi... vi begynder med
begyndelsen**ss** I januar døde min svigermor og alle mente at Mulle
sk
ulle
aflives men det kunne vi ikke nænne da hun som sagt er sund og rask.
Vi
har
haft hende på ferier før og der er hun gået fint sammen med vores h
unde.
Ja for vi har nemlig to tæver selv. en på 9 og en på 3 år.Det der er
sket nu er at da Mulle faldt til ville hun jo osse bestemme li
dt
og det vil vores gamle tæve ikke lade hende så de små-snerrer ad hi
nanden og
er begge to lidt urolige.Har talt med eksperter der siger at det er
fordi
Mulle er ældst og Molly(vores) har været her længst og at det ikke
vil gå
over.Jeg blev anbefalet at finde Mulle et godt nyt hjem,
Men det SKAL ogs´å være et godt hjem ellers..ja ellers ved jeg ikke hv
ad vi
gør**ss**men jeg slipper hende kun hvis jeg er sikker

hvis i er interesserede så send en mail så sender jeg et billede af M
ulle

MVH Lisbeth og Mulle

Fra : Eifel

Dato : 05-07-03 19:15

> [...]
> bidearbejde... Men kan det dog ikke snart lade sig gøre at slippe denne
> diskussionsform og istedet anvende en mere NGvenlig kommunikationsform.

Hej Zemma.

Beklager - jeg har ikke set denne besked før nu, derfor først svar nu.
Tak for de pæne ord. MEN - fordi jeg navngiver den / de personer jeg
er inderligt og vildt uenige med, - gør det så min argumentataion
tvivlsom ?
Seriøst Zemma, det må du forklare mig hvordan det hænger sammen. For
det forstår jeg ikke.

Ved 99,95 % af de indlæg jeg til dato har skrevet, sidder jeg og
ironiserer vildt og inderligt. Folk der kender mig, ved jeg ironiserer
voldsomt, og at jeg faktisk er ret god til det. Jeg har ikke tænkt
over (og det beklager jeg) at du / i jo ikke kender mig, og derfor
ikke nemt kan finde ud af om jeg ironiserer eller ej.

Du skriver endvidere :

> Jeg vil som altid afslutte med, at jeg ser frem til at se saglige,
> informative og gode indlæg fremover fra både folk for og folk imod
> bidearbejde...

Tro mig - jeg er fuldstændigt vildt og inderligt enig med dig. Det jeg
finder dybt dybt underligt er, at NG´ere som Punish (og et par stykker
med ham) overhovedet ikke vil lytte til folk der sidder inde med en
stor (nogle med endda meget stor) viden om hunde, hundepsykologi m.v.

For mig er det fuldstændigt u-f-a-t-t-e-l-i-g-t, forstår du hvad jeg
mener ?

Jeg har prøvet på, at tænke mig til et eksempel, som jeg håber du /
alle forstår.

Prøv at forestille dig en situation, hvor du er regnelærer i en
børnehaveklasse.

På bænkene sidder en masse børn, herunder Peter. Du fortæller pænt, at
2+2 = 4.

De fleste børn forstår det - men ikke lille Peter, for som han siger :
"min far siger, at hans erfaring er, at man ikke altid skal lade 2 og
2 være lige - og Frøken Zemma, er 4 ikke et lige tal ?"

Jo svarer du, lille Peter "4 er bestemt et lige tal"

Så svarer Peter : "Jamen Frøken Zemma, så kan 2+2 jo heller ikke være
4 vel ? - for 4 er jo et lige tal Frøken Zemma. Så 2+2 må være enten 3
eller 5 Frøken Zemma. Det siger min viden mig Frøken Zemma - fordi min
far selv har sagt som han har".

Du forsøger forgæves i den time, at fortælle Peter, at det altså ER
rigtigt det du siger. Du hidkalder endda andre lærere der fortæller
Peter, at det altså ER rigtigt hvad du har sagt. Intet hjælper. Peter
går stolt hjem - han holdt på sit !

Du forsøger igen næste dag - men med fuldstændigt det samme resultat.

Du snakker med dine bedste venner om lille Peter og i snakker bl.a.
om, hvordan i alverden du skal få lille Peter til at forstå dit
budskab.

Du prøver i flere uger, men absolut intet vil lykkes. Du er vel ved at
være på randen af nervesammenbrud - så du giver knægten en
eftersidning, så du kan have en time med ham, hvor du så vil prøve at
bearbejde ham. Til din store overraskelse hjælper det ikke. Peter
bliver ved med at hævde, at 2+2 ikke kan være et lige tal.

Er du ved at være fortvivlet som lærer nu - måske endda desperat ? Ja
- ikke ?

Hvad gør du når du har forsøgt i ½ år ? uden resultat ?

Pludselig hører du, at lille Peter er ved at lære alle sine
kammerater, at 2+2 ikke kan være 4. Du hører til din rædsel, at flere
af elverne tror på lille Peter. Du brænder for din lærergerning. Hvad
gør du nu ?
Giver du op og lader lille Peter blive ved med at sprede sin "viden"
på hele skolen ? - eller siger du til dig selv : "det her skal fanden
dansemig være løgn. Lille Peter er ved at ødelægge alt hvad der hedder
regnelærdom her på skolen. Det må jeg få stoppet - for enhver pris. Om
ikke andet ved at gå bagefter lille Peter hver eneste dag han er i
skole, og så fortælle de andre elver, hvordan virkeligheden hænger
sammen ..........

Okay - jeg skal nok slutte børnehavekalssehistorien her, for du ved
sikkert godt hvad jeg mener.

DET er fremover min vigtigste "opgave" - at få stoppet at Punish og
andre med samme viden som Punish om bidearbejden i, at få spredt så
meget nonsens om bidearbejdet som overhovedet muligt. Jeg har absolut
ingen andre intentioner Zemma. INGEN what so ever !

Tak i øvrigt for din måde at skrive på - den er rolig og
velafbalanceret. En ren nydelse....

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

PS : der er INGEN ironi i denne besked fra min side.

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 06-07-03 18:11

Hej Eifel.

Du behøver bestemt ikke undskylde, at du først svarer mig nu. Jeg har ikke
været ved computeren i denne weekende før nu, så jeg er ikke spor skuffet...
*ggg*

Min opfattelse er, at npr du navngiver bestemte personer i dit første
indlæg, i en tråd som du selv starter, så får jeg (og tydeligvis også andre)
en opfattelse af, at det drejer sig mere om en personlig diskussion mellem
dig og de navngivede, end det drejer sig om, hvorvidt hunde som bider ved en
fejl, også bør aflives... Dette er ærgeligt, for det er da en relevant og
kontroversiel debat, så den vil jeg se frem til...

Men desværre kommer tråden jo til at omhandle alt andet...

Så det er ikke din argumentation, som er tvivlsom... Jeg mener snare, at
problemet ligger i din præsentation. At benytte sig af ironi er meget
"farligt" i en NG, hvor vi jo ikke har hinandens mimik, tonefald eller
kropssprog at forholde sig til. Jeg kan KUN se, hvad du taster... Intet
andet... Så jeg har jo ikke meget at gå efter, vel? Prøv engang at tænke
over, hvor meget det visuelle betyder ved en samtale...

Som jeg har nævnt tidligere, så har jeg ikke nok viden til at kunne støtte
hverken dig eller Punish 110%... Derfor kan jeg desværre ikke skrive noget
om, hvor vidt den ene eller den anden af jer, ifølge min opfattelse, tager
fejl... Men jeg kan da godt følge dig i dit udsagn om, hvor frustrerende det
må være, hvis det du brænder for, ifølge din opfattelse, bliver udsat for
hetz og usande påstande flyver igennem luften.

Men vi vælger jo selv, hvad vil vil bruge denne NG til!!! Nogle folk mener
så ikke, at de kan bruge dine råd/holdninger til noget, andre mener at mine
indlæg er ren luft... Sådan er vores opfattelse af hinanden så forskellig og
fuldstændigt farvet af den subjektive verden, som vi lever i.

Dit eksempel med lille Peter, kan jeg ikke lade være med at trække lidt på
smilebåndet af... For mig siger den historie mere om forældres ansvar, end
den siger om den pågældende situation, som er til debat her, da jeg jo til
daglig beskæftiger mig med børn...

Men kære Eifel... Jeg syntes jo, at det er et plus for gruppen, at vi har
fået en dedikeret kender af PH med i nyhedsgruppen, og jeg ser frem til at
bruge din viden som en ekstra ressource, men jeg vil hellere informeres, end
jeg vil indoktrineres... Og desværre kan dine indlæg engang virke som en
prædkien snare end oplysning, og det er synd.

Ville det for øvrigt være muligt at overvære en træning i din forening? Og
kunne vi evt. tage Sisse med på en kigger, selvom hun jo desværre ikke kan
træne PH?

Med venlig hilsen,

Zemma Luise Zimling Westh
(som i øvigt er gammel roskildenser...)

Fra : Eifel

Dato : 07-07-03 12:57

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> wrote in message news:<3f085885$0$24644$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Hej Eifel.

*klip*klip*klip*

> [...]
> kunne vi evt. tage Sisse med på en kigger, selvom hun jo desværre ikke kan

I en anden tråd har jeg "overgivet mig" og lovet - sådan mere eller
mindre - at være sød Og dog ! - jeg har også lovet, at hvis hvis
"nogen" (tør ikke nævne navne herinde mere - det får jeg en del slag
for skriver noget forvrøvlet nonsens om bidearbejde, så vil jeg
være der som en høg. Men dog også forsøge ikke at koge over.
Dét er da fremskridt, syn´s du ikke ?

Jo Zemma - det er altid muligt at overvære en PH træning - også hos
os. Jeg er sikker på, at alle klubber i hele landet står med vidt åbne
døre og arme og byder enhver velkommen der har lyst til at kigge.

Spørgsmålet er så, hvilken træning du vil overvære. Hvalpene ?
Kåringshundende ? De hunde der er kårede ? - eller måske de højere
klasser som patrulje- og kriminalhunde ?

Jeg spørger sådan, fordi der er forskel på hvordan vi træner, for det
meste.
Holdene plejer at træne sådan lidt hver for sig.

F.eks. hvalpene : de er for det meste på selve træningspladsen, under
hele træningen (lidt firkantet udtrykt - men for det meste er de på
pladsen hele tiden). Hvalpe træner normalt ikke længe - de er vel på
pladsen et par timer, hvor hver hund dog ikke træner så længe,
effektiv træning af hver hvalp andrager vel ikke mere end 30 min., vil
jeg tro.

F.eks. Patrulje/Kriminalhundene : vi kører normalt først i skoven i
2-3-4 timer (afhængig af hvor mange der er til træning denne dag, og
om vi har lagt et spor et andet sted end i skoven - f.eks. på en mark
et andet sted) - så kører vi ud til vores spor (hvis ikke sporet er
lagt i skoven) - og så kører vi normalt tilbage til klubhuset
(træningspladsen) og laver lidt lydighed - eller ingenting - bare
snakker om alt mellem himmel og jord, altså hunde

Alt i alt en lang dag som normalt strækker sig fra 08:00 til cirka
13:00 / 14:00, hvor den samlede effektive træning af hver hund
andrager 1-1½ time cirka (resten af tiden går med at hjælpe de andre
med div. øvelser, figurant o.s.v.).
Og så oven i købet på en SØNDAG !

Det jeg egentlig ville forklare er, at det er lidt svært at "overvære"
en træning, medmindre man vil se hvalpene (der jo for det meste (men
ikke altid dog) bliver på pladsen under hele træningen) - eller
medmindre man vil køre med / efter et hold hunde i de højere klasser
på en lang træningsdag (vi kører jo en del for at få de mest optimale
træningssteder for vore hunde).

Derimod tror jeg det er lettere at overvære en træning i DcH eller
lignende, hvor det er mit i-n-d-t-r-y-k, at 95 % af træningen foregår
på selve træningspladsen.

Som sådan er PH ikke så tilskuervenlig - ærgeligt nok - netop fordi vi
(ihvertfald hos os) bruger ekstra meget plads at boltre os på (kører
måske til et sted for at gå spor - til et andet sted for at rondere -
et helt tredje sted for at lave noget helt fjerde, o.s.v.)

Det er min overbevisning, at det også fungerer sådan i alle andre
PH-foreninger.

Når man vil overvære en PH-træning (eller konkurrence for den sags
skyld) er det smarteste nok, at hæfte sig på en af deltagerne og så
køre med ham / hende. Så skulle man få set det hele.

Egentlig ville det smarteste for dig nok være, at du så på i DcH eller
anden lignende klub, for der kan du også komme til at træne, hvis du
fik lyst til det, efter at have overværet træningen.

Hvis du tager til en PH afdeling og bliver helt "bidt" af det
(undskyld udtrykket ) så er det jo lidt noget skidt - og synd for
både dig og din vuffer - at du så står der med en vuffer, som ikke kan
komme til at træne i PH (undtagen kreds 2). Forstår du hvad jeg mener
?

S.U.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 07-07-03 16:09

Hej Eifel.

Jeg har set, med et smil på læben, at du lover at være lidt mere tænksom med
dine indlæg. Det glæder mig oprigtigt...

I øvrigt er det rigtigt det, du skriver til mig ang. overværing af træning
hos PH. Men jeg ville bare så gerne se, hvad al balladen egentlig
omhandler... Forstår du, hvad jeg mener?

Som tidligere nævnt i en anden tråd, så har jeg desværre ikke så megen lyst
til at træne i DCH herinde, da jeg har stiftet bekendtskab med nogle af dem
i en temmelig negativ sammenhæng...

Så nu er det endnu mere værdifuldt, at du er kommet til denne NG...;0)

Med venlig hilsen
Zemma Luise Zimling Westh

Eifel <nutz@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:53c5464a.0307070356.2a8ccbc@posting.google.com...

Fra : Eifelvuf

Dato : 07-07-03 16:28

"Zemma Luise Zimling Westh" skrev d. 07-07-03 16:09 dette indlæg :
> [...]
af dem
> i en temmelig negativ sammenhæng...
>
> Så nu er det endnu mere værdifuldt, at du er kommet til denne NG...;0)

Hej Zemma.

Jeps og jeg h-a-r faktisk kun været sød indtil videre - endda stillet et
nyt seriøst spørgsmål her i NG - men blev desværre fra start 180 %
misforstået af Rinnie og en Søren.........*STØN*.............
De valgte at læse mine få ord negativt - og det ærgrer mig en del, når
jeg nu v-i-r-k-e-l-i-g forsøgte

¤Smider lige en fugtig Kleenex i papirkurven¤

Nå, så er jeg tilbage igen

For at komme til sagen. Ja okay så misforstod jeg dig altså lidt da du
skrev det med træning og overværelse af det.

Ja selvfølgelig kan du overvære hvad det er "balladen" drejer sig om.
Det er jeg ikke det mindste i tvivl om.

Nu ved jeg ikke hvordan du arbejder - hvilke dage/tider - for vi har jo
vores faste træningsdage, og det skulle jo gerne passe sammen. Det er
heller ikke a-l-l-e træningsdage vi har bidefigurant på. Så hvis du vil
oplyse lidt om hvornår du kan (gerne hvordan du arbejder i et par uger
ad gangen), så skal jeg se om jeg kan få det afpasset så alt er klappet
og klart.

Det ville glæde mig overordentligt meget.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-07-03 17:57

>Hej Karina.
>
>Jeg bad om råd - og fik det ikke. Jeg bad om råd fordi andre - herunder
>Punish - tidligere har slået til lyd for at aflive alle hunde der bider.

jeg har skrevet at hunde der bidder folk fordi de er agresive skal
aflives ! ! du har taget den sætning ud af en sammenhæng, du er kun
ude på at provokere !

og det er synd at nogle har misforstået dine indlæg og taget dem
alvorligt og har brugt tid på at svare dig, du skriver jo udelukkende
for at provokere fordi du ikke syntes at der ikke var sjovt nok
herinde som du selv har skrevet ! du spilder folks tid. Og hvis du
endelig skulle have ment dit indlæg alvorligt,hmm med dine 25års
erfaring ? så er du jo slet ikke egnet som figurant !eller egnet til
at have med hundetræning at gøre, og er helt klart selv ude om at
hunden bed dig. Så ligemeget om du har skrevet det for sjov eller i
alvor, så spilder du folks tid.

Spild af tid er hvad det er ! men fortsæt du bare hvis det morer dig.

Fra : Eifelvuf

Dato : 05-07-03 08:14

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 04-07-03 17:57 dette indlæg :

> jeg har skrevet at hunde der bidder folk fordi de er agresive skal
> aflives ! ! du har taget den sætning ud af en sammenhæng, du er kun
> ude på at provokere !

Hej Punish ! - jeg er ked af dine overfald, for de fremmer jo ikke
ligefrem det sprudlende gode humør i denne NG vel ?

Nå - okay - jeg prøver igen. Nedenstående sætning har jeg kopieret
d-i-r-e-k-t-e fra et af dine andre indlæg omkring bideri :

CITAT START

,næe der tager du fejl jeg har skam hund , og elsker hunde ! jeg mener
bare at hunde der bidder mennesker skal aflives ! længere er den ikke !

CITAT SLUT

Så er det jeg siger : er det ikke et ret klart budskab ?

Selvom man tager teksten ud af kontext (som du i øvrigt er langt bedre
til end alle andre jeg nogensinde har læst indlæg fra) - ja så er
budskabet da stadig forholdsvist klart, hvis jeg anvender din
kommunikationsform.

I forbindelse med at tage tekst ud af kontext, vende og vride det 180
grader - så prøv at læse nogle af dine indlæg omkring eksempelvis
bidearbejde igennem. Please. Gør dig selv den ulejlighed. Og det gælder
for den sags skyld også i andre.

Når nogle af de folk du ironiserer stærkt over - og overfalder - har en
hel del erfaring med bl.a. bidearbejde, forsøger at forklare dig
et-eller-andet omkring bidearbejde, ja så splitter du jo indlæggene ad i
adskellige stumper - og anvender de enkelte sætninger som det passer ind
i din "bideverden".

Her har jeg tilladt mig at tage lidt mere tekst end selve det at hunden
skal aflives, for netop at påvise, at det rent faktisk ser ud som om du
mener, at hunde der bider, skal aflives.

Indrømmet - når vi andre "ynkelige med 25 års erfaring, der er i øvrigt
er dårlige figuranter med en masse værdiløse pokaler derhjemme" forsøger
at forklare dig noget, om eksempelvis hvordan bidearbejde udføres, samt
ikke mindst hvordan bidearbejdet påvirker hunden generelt (samt det
uomtvistelige faktum, at hunden i-k-k-e lærer at bide i et menneske, men
i et b-y-t-t-e - akkurat som det kosteskaft du selv bruger - eller den
klud andre bruger - eller den bold andre bruger, o.s.v., o.s.v.) - så
går du i sort og nægter ganske enkelt at lytte efter de mange gode og
velmenende råd du får - ligesom du efterfølgende et godt råd, lige
splitter rådgiverens indlæg i mange stumper - vender rådgiverens tekster
180 grader - bukker og drejer dem, - for at ende ud med, at du
konkluderer, at rådgiveren intet ved om bidearbejde (er ynkelig, dum,
etc.) - ja det er lige før du kan få en erfaren rådgivers råd til at se
ud som om, rådiveren nu faktisk går ind for dine argumenter og også
synes at det at bide i et ærme, nu er det samme som at bide i et
menneske, etc., etc. etc.

Med andre ord : du får - ved at vende, bukke, dreje og vride rådgiverens
gode råd - til at fremstå som en dum, ynkelig, patetisk nar, der absolut
intet ved om det, den pågældende rådgiver har beskæftiget sig med i
mange år. I øvrigt - hvor seriøst er det ?

Til de af jer der siger noget i retning af, at min argumentation skulle
være et frontalangreb / personligt angreb på Punish.

Hallo ! - jeg kender faktisk ikke manden (og det kan da meget vel vise
sig, at Punish er det sødeste menneske der findes) - men hans
argumentation er ikke i orden, ihvertfald ikke for så vidt angår
bidearbejde.
Og når argumentationen ikke er i orden, ja så mener jeg godt at jeg kan
tillade mig at angribe argumentationen - også med fuld damp på hvis det
skal være (Punish må selvfølgelig gerne have en m-e-n-i-n-g, men det gør
sågu da ikke noget han lytter og lærer til god velunderbygget
argumentation fra erfarne rådgivere der har beskæftiget sig med hunde
hele livet, istedet for at angribe med 180 graders vendinger og "nar",
"uduelig", "pokalidiot", o.s.v., o.s.v. - vel ?)

Og det b-l-i-v-e-r med fuld damp på, fordi det for en erfaren - men
stadig ynkelig, uduelig figurant og træner - er så tindrende klart, at
Punish i-k-k-e under nogen omstændigheder og på noget plan overhovedet
(selv ikke det absolutte nybegynderplan) har sat sig ind i hvad
bidearbejde i de forskellige klubber (jeg tør jo næsten ikke bruge
forkortelser som PH, DcH, DKK - så er man jo bare en ynkelig smart-ass
ifølge Punish) er for noget og hvilke virkninger bidearbejdet har på
hundens opførsel og lydighed generelt.

Når man i en "ærme/menneske-bide tråd) beder Punish argumentere
fornuftigt for, hvorfor Punish mener at det at bide i et ærme er det
samme som at bide i et menneske, - ja så viser Punish a-l sin viden om
emnet ved, at bede den anden part (eller de andre parter der er lodret
uenige med Punish) - om bare at fise ud af NG eller simpelthen bare at
lukke kajen "for jeg har sgu ikke bedt om råd fra dig din ynkelige
......)

Jeg mener : hvor fedt er det at en-eller-anden stiller sig op her i NG
og beder om råd - og når så rådgiveren forsøger at dele sin viden med
pågældende - ja så får rådgiveren at vide, at rådgiveren bare skal lukke
kæften, for "jeg har sgu ikke bedt dig om råd, så klap du bare kaje".
Dét er da ikke en særlig venlig NG-udtryksform, er det ? Det er min
mening, at dét er det ikke.

Nå - så må Punish jo være en af flere meningsdannere omkring bidearbejde
her i NG, ´ik ? Jo det er han selvfølgelig, når han har en mening om
emnet.

Her føler jeg kaldet ! virkeligt stærkt. Det er akkurat her, hele
min krop ryster, min hjerne kører på højtryk (selvom dette højtryk
jævnfør Punish er latterligt lavt). Hvorfor ?

Jo det skal jeg sige jer alle !

Når man som meningsdanner med en viden på omkring minus 5 omkring
bidearbejde (og her tænker jeg stort set kun (næsten) på Punish og
Christian), forsøger at pådutte andre nogle meninger der i allerbedste
fald er tordnende forkerte - eller direkte skadelige for hundesporten i
Danmark) - ja så må jeg altså bare reagere - og helst med fuld damp.

Ikke for at gå efter manden, men for om ikke andet at forsøge at få
manden til at indse, at han ikke ved noget om bidearbejdet i klubberne,
hvordan det påvirker hunden, etc. - og at der er andre der ved en
helvedes del mere om netop dette emne (samt hundepsykologi) - hvorfor
han bør lytte / lære af disse mennesker (her tænker jeg ikke alene på
mine egne uduelige råd - men bestemt også på andres her i NG - bl.a. "gå
til træning", o.s.v.)

Men det eneste man får ud af det, - ja det er beskrevet adskellige gange
ovenfor.

> [...]
> at have med hundetræning at gøre, og er helt klart selv ude om at
> hunden bed dig. Så ligemeget om du har skrevet det for sjov eller i

Her må jeg vel have lov at have den mening, at ingen herinde udover
Punish himself, er verdensmester i at spilde folks tid med - for det
meste - nogle forvrøvlede - 180 grader vendte - i bedste fald skadelige
(hvis de bliver fulgt af andre) - indlæg.

> Spild af tid er hvad det er ! men fortsæt du bare hvis det morer dig.

Jeg synes ikke - og har aldrig syntes - at ironi og latter, skader
nogen. Endnu har jeg ikke læst om nogen der er døde af det - så ja, jeg
skriver somme tider dybt ironisk, andre gange helt seriøst.

I ved jo nok : den der kun tager alvor for alvor, og skæg for skæg -
har misforstået begge dele lige dårligt.

Som eksempel på dyb ironi vil jeg da gerne vise hvad jeg blandt andet
mener.

I en anden tråd omhandlende kastrering, ironiserer jeg som nedenfor
beskrevet. Hvorfor ?

Fordi jeg mener, at det i bedste fald er dybt dybt tragisk, at man
seriøst - altså sådan helt seriøst overvejer, at kastrere sin hund fordi
den har nogle drifter (og vel også delvis fordi man ikke selv noget om
hunde/psykologi - og derfor vælger den nemmeste løsning, istedet for at
give hunden et aktivt trænings / liv).
Jeg mener - så er man i mine øjne meget meget meget langt ude når man
vil kastrere, og bør slet ikke holde hund overhovedet.

Faktisk burde man spærres inde i en gummicelle (ironi - må jeg jo
hellere skrive fremover......)

CITAT START :

Hej Ockendon (og andre her i denne NG) !

Hvis han ikke skal bruge dem til noget, så siger jeg : ............. af
med bollerne !

Det samme med halen ............. hvis han ikke bruger den til noget
nyttigt ................. af med den !

Ørespidserne - helt ærligt ! - hvad bruger de ørespidserne til ? Nej vel
! Så kan du efter nøje overvågning af din hund se, at ørespidserne ikke
bevæges, ja så siger jeg .............. af med dem !

Hvad med blindtarmen ? - ud med den !

Hvis han er for livlig ? Begræns den mængde luft han kan indtage ! Han
har vel 2 lunger, ´ik ? Jamen hvad er mere indlysende end at tage den
ene fra ham ? Jeg siger bare ............. afsted til doktoren i en ruf
!

Sørgelige hilsner fra eifelvuf

CITAT SLUT.

1). Jeg synes både min ironi er skæg og

2). Jeg håber jo inderst inde, at det rammer i solar plexus - og får
Ockendon til at tænke sig om en ekstra gang - indlede en dialog om hvad
han så evt. ellers kunne gøre, etc.

Nå - det var vist dagens ynkelige ord fra mig (undskyld Punish, nu tog
jeg ordet ud af munden på dig

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-07-03 10:52

On Sat, 05 Jul 2003 07:13:43 GMT, "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk>
wrotd:

>Hej Punish ! - jeg er ked af dine overfald, for de fremmer jo ikke
>ligefrem det sprudlende gode humør i denne NG vel ?

,,,,,,,sikke en masse galde du har væltet ud over dit tastatur endnu
en gang, flot klaret Eifel tror du virkelig at jeg gidder at læse
det ?

Fra : Eifelvuf

Dato : 05-07-03 11:26

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 05-07-03 10:52 dette indlæg :
> [...]
>

> ,,,,,,,sikke en masse galde du har væltet ud over dit tastatur endnu
> en gang, flot klaret Eifel tror du virkelig at jeg gidder at læse

Øøhhh - hvordan kan du vide det er galle, hvis ikke du har læst det ?

I øvrigt er det ikke ment som galle - men jeg forventede heller ikke du
forstod mit indlæg overhovedet.

"Snippede" lige det her fra et andet indlæg :

CITAT START:

Ja men Punish har et så fattigt liv at han absolut skal være på nakken
af
mig konstant... Heldigvis rør' det mig ikke det mindste mere... Havde
manden
nu været en jeg virkelig synes var knald dygtig til det der med hunde
havde
jeg måske nok ærget mig lidt, men Punish's inputs er ikke noget jeg
klapper
i hænderne af, så kan det gøre ham glad at hakke på ham, så lad ham
endelig
det! Selv folk jeg ikke brydder mig om ønsker jeg jo kun det bedste
for.

Jeg kan da i det midste stå ved mine holdninger og det jeg siger ved at
fremstå ved mit rigtige navn! *G* En person der som Punish fremstår som
anonym kan jeg UAO ikke ta' spor seriøs! En anden ting er at punish
sjældent ser' hvad der står og derfor svarer lidt "Goddaw mand
økseskaft"
til feks. det med skønhedsoperationen! *LOL* -Så alt-i-alt er det rart
med
en at grine lidt af! (Dem der har læst hvad jeg har skrevet har også
læst
at jeg formegentlig ikke vil udsætte Jenna for narkose og operation når
det
ikke er en sundhedsfarlig defekt hun har)

CITAT SLUT.

Det var selvfølgelig temmelig opmuntrende læsning (for nu at være uhyre
diplomatisk), - jeg må således ikke være den eneste der før har forsøgt
at "banke" lidt fornuft ind i hovedet på dig - uden held - og alene med
tilsvininger som følge af forsøget.

Men Punish (og evt. andre der måtte være i tvivl) - kom a-l-d-r-i-g i
tvivl om, at jeg vil "være efter dig" resten af mit liv her i denne NG,
h-v-e-r e-v-i-g e-n-e-s-t-e g-a-n-g d-u y-t-r-e-r d-i-g om noget
du påviseligt ikke ved noget som helst om - herunder s-p-e-c-i-e-l-t
bidearbejde - men i øvrigt om hunde generelt (een skal vel gøre det ?).

Jeg vil "være efter dig" på den måde, at jeg hver eneste gang du vrøvler
(okay - så hved jeg godt jeg får meget travlt ved tastaturet) - ja så
vil jeg udfordre din kunnen ( ! ) og dine argumenter

Jeg vil hænge fast på dig, som halen på en hund.

Hvorfor ?

A-l-e-n-e fordi du kan gøre SÅ megen skade - (specielt indenfor
hundesport) - og generelt så uendeligt lidt gavn. Jeg føler mig
overbevist om, at jeg vil gøre menneskeheden i almindelighed - og
hundefolket i særdeles - en kæmpetjeneste, fordi dine argumenter
a-l-d-r-i-g må stå uimodsagte (når de handler om det du intet ved om,
d.v.s. om hunde, psyke, bideri, o.s.v.)

Det er da en fair udmelding, er det ikke.........

I øvrigt har jeg nærmest ufattelig megen tid, da mit arbejde p.t. alene
indebærer lange vagter, hvor jeg stort set ikke har andet at give mig
til, end at ............ yes du gættede rigtigt - end at læse om det
vrøvl du skriver - og herefter bede dig argumentere for den "viden" du
måtte sprede i de enkelte tråde.
Og vil du ikke argumentere for den "viden" du har overfor mig, ja så må
jeg på jagt og "snippe" fra alle dine mange indlæg, så jeg på den måde
kan sprede budskabet om din "viden" om et specifikt emne.

Det må du da glæde dig til PDNB - eller ?

Fra : Winther

Dato : 05-07-03 23:48

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil hænge fast på dig, som halen på en hund.
>
> Hvorfor ?
>
> A-l-e-n-e fordi du kan gøre SÅ megen skade -

Hør her Eifel, nu må du altså ikke undervurdere brugerne af denne NG.
Hovedparten her er faktisk tænkende mennesker som udmærket er i stand til at
sortere. Indlæg ang. bidearbejde som er helt ude på overdrevet, får da ikke
lov til at stå uimodsagt.

Du/vi kan være uenige med andre, men ingen behøver at blive chikaneret. Hetz
mod enkeltpersoner er barnlig og useriøs, men kan du ikke lade være, er der
en gruppe også for sådan noget, nemlig dk.mudderkastning.

Om du har ret eller ikke, er egentlig ikke så vigtig i denne sammenhæng.

Brug dig selv konstruktiv her i NG, når du har så meget tid og øs af din
erfaring til gavn for andre.

Vh. Winther som ved du er bedre til at træne hund, end til at quote

Fra : Eifelvuf

Dato : 06-07-03 20:48

"Winther" skrev d. 05-07-03 23:48 dette indlæg :

> [...]
din
> erfaring til gavn for andre.
>
> Vh. Winther som ved du er bedre til at træne hund, end til at quote

Tak Winther ........

Har faktisk overgivet mig i en anden tråd. Eifel har lovet at følge trop

I den anden tråd bider jeg i græsset, kaster mig i støvet - og overgiver
mig.

Men jeg har samtidig i den den anden tråd lovet, at jeg vil være der som
en høg, når en NG´er "formaster" sig (nævner med vilje ikke navne)
til at ævle, om nok specielt bidearbejde. Jeg har dog også forbeholdt
mig retten til at ironisere over f.eks. "hunde tænker som mennesker" -
type indlæg. Jeg vil dog - når jeg ironiserer - gøre opmærksom på det.

Men som nævnt - alt i alt - vil Eifel & Co. køre "lidt ned i gear" - og
undgå de nogen gange, for overophedede svar.

Håber, at det vil gøre de fleste glade - inklusive Punish (aajj - sorry
- kunne ikke lade være) *ironi*

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : René Løweneck

Dato : 07-07-03 06:43

> Jeg har dog også forbeholdt
> mig retten til at ironisere over f.eks. "hunde tænker som mennesker" -
> type indlæg.

Så forbered dig på, at komome til kort _hvergang_ KLAPHAT

Fra : Eifelvuf

Dato : 07-07-03 07:26

"René Løweneck" skrev d. 07-07-03 06:43 dette indlæg :

> "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så forbered dig på, at komome til kort _hvergang_ KLAPHAT

Hej René Løweneck.

Kunne jeg evt. få dig til at uddybe dit indlæg ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : René Løweneck

Dato : 07-07-03 08:11

> Kunne jeg evt. få dig til at uddybe dit indlæg ?

Ganske kort. Din fremfærd er under lavmålet. Og skulle vi krydse klinger i
en fremtidig diskussion i denne NG, må du svinge din argumentations- og
formuleringsteknik adskillige niveauer i vejret.

René Løweneck
www.loweneck.dk
Indvånere af transparante domiciler bør ikke udføre ballistiske
eksperimenter med objekter af geologisk oprindelse.

Fra : Eifelvuf

Dato : 07-07-03 09:14

"René Løweneck" skrev d. 07-07-03 08:11 dette indlæg :

> [...]
> Indvånere af transparante domiciler bør ikke udføre ballistiske
> eksperimenter med objekter af geologisk oprindelse.

Hej René .

Jamen det vil jeg så gøre, - og glæde mig umådeligt til duellen.

Men jeg har en eller anden fornemmelse af, at vi to så skal begive os
til et andet forum, eksempelvis dk.mudderkastning ?

Jeg er nemlig temmelig sikker på, at andre her i denne NG, ikke vil være
meget begejstrede for vores duel hér.

Sååee - slip klingen og join me over there !

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

*IRONI*

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-07-03 09:36

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> Skrev.....

Vil du ikke godt lade vñre med at skifte kaldenavn hele tiden, det er
jo umuligt at filtrere dine indlæg.
På forhånd tak.
Lars Hoffmann

FUT: dk.admin.netikette

Fra : Eifelvuf

Dato : 07-07-03 09:53

"Lars Hoffmann" skrev d. 07-07-03 09:36 dette indlæg :
> "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> Skrev.....
>
> Vil du ikke godt lade vñre med at skifte kaldenavn hele tiden, det er
> [...]

Hej Lars Hoffmann.

Jeg har ikke skiftet navn hele tiden, men det gamle brug-id "Eifel" kan
jeg ikke logge ind på.

For netop at vise at jeg stadig var tilstede, valgte jeg et omtrent
identisk brugernavn, - Eifelvuf - og underskriver stadig alle indlæg med
"Eifel & Co., ganske som jeg har gjort hele tiden.

Så du vil fortsat have mulighed for, at filtrere på livet løs.

Synes i øvrigt godt om din : FUT: dk.admin.netikette

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifel

Dato : 07-07-03 14:06

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message news:<bebb7o$35jvc$1@ID-163022.news.dfncis.de>...
> "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> Skrev.....
>
> Vil du ikke godt lade vñre med at skifte kaldenavn hele tiden, det er
> [...]

Lars min gamle ven......

Kom også til at tænke på, at jeg synes det er synd hvis du vil
filtrere mine indlæg. Du tager jo nok ikke nogen skade af, også at
læse de andres indlæg

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 07-07-03 08:05

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> Så forbered dig på, at komome til kort _hvergang_ KLAPHAT

Jammen René dog... Hunde tænker altså ikke som mennesker... Det er faktisk
der de indledende øvelser til fejl-træning starter... Når folk tror hunde
tænker som mennesker...!

Rinnie

--
Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 05-07-03 11:38

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message

> Nå - det var vist dagens ynkelige ord fra mig (undskyld Punish, nu tog
> [...]

PLONK!

Fra : Eifelvuf

Dato : 05-07-03 12:04

"Lise-Lotte Gerding" skrev d. 05-07-03 11:38 dette indlæg :

> "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message

> PLONK!

Hej Lise-Lotte !

Dig har jeg da vist ikke haft fornøjelsen af før, hvar jeg det ?

Fortæl lidt om dig selv og din søde hund

I øvrigt er jeg blevet "opdraget" her i NG om, at det hedder "KLONK" -
og ikke "PLONK". Hvaf ´ for een er egentlig den rigtigste ?

Munter hilsen fra

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Verner

Dato : 05-07-03 15:04

On Sat, 05 Jul 2003 11:03:57 GMT, "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk>
wrote:

>I øvrigt er jeg blevet "opdraget" her i NG om, at det hedder "KLONK" -
>og ikke "PLONK". Hvaf ´ for een er egentlig den rigtigste ?

De rigtig sejge killere de skriver PLOINK !

Verner

Fra : Eifelvuf

Dato : 05-07-03 15:31

"Verner" skrev d. 05-07-03 15:04 dette indlæg :

> De rigtig sejge killere de skriver PLOINK !
>
> Verner

OH NO - så er jeg altså blevet "killed" for alvor denne gang.

Ak og ve. Snøft. Sådan en møgdag !

Munter hilsen fra

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifel

Dato : 04-07-03 10:40

vv@mail.tele.dk (Verner) wrote in message news:<3f045c98.3458713@dtext.news.tele.dk>...

> Når man ser hvad der ellers bliver skrevet om her i gruppen:
>
> Hvad slags hund har I ?
> Hvor gammel er jeres hund?
> Hvornår har jeres hund fødselsdag ?
> Hvad hedder jeres hund ?
>
> ... 1). så er denne da noget sjovere, 2). selv om det er noget bavlende vrøvl
>

> Verner

1). Tak
2). Jeps

M.v.h.
Eifel & Co.

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 16:19

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifel

Dato : 03-07-03 15:43

"René Løweneck" skrev d. 03-07-03 15:25 dette indlæg :

> "Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis dit indlæg ikke er en joke (eller en ren provokation) og du altså
> virkelig er i tvivl,- bør du virkelig ikke beskæftige dig med hunde.

Gæt selv

http://www.kandu.dk/

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 03-07-03 16:55

Endnu én gang må jeg undres...

Jeg mener bestemt, at jeg har set en tråd fra Eifel, der hed, "Frisk luft
til alle"...
Jeg erindrer også at have læst et særdeles velformuleret indlæg fra
selvsamme Eifel, som skriver, at han bestemt ikke ønsker at medvirke til
mudderkastning eller lign. ubehageligheder og, at han beklager, hvis hans
indlæg er blevet opfattet som sådan. Dog vil han meget gerne medvirke til en
debat, information etc. om PH-arbejde...

Derfor vil jeg blot gentage efter at have læst denne tråd... Jeg undres...

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-03 07:05

Hej Eifel

Du er vel ikke BIDENDE ironisk vel

M.V.H.....Benny..

Fra : Eifel

Dato : 04-07-03 11:36

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3f05196b$0$32508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Hej Eifel
>
> Du er vel ikke BIDENDE ironisk vel
>
> M.V.H.....Benny..

Hej Benny.

Vi har jo kun det skæg vi selv sidder på, ´ik ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

Fra : Eifel

Dato : 04-07-03 11:39

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3f05196b$0$32508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Hej Eifel
>
> Du er vel ikke BIDENDE ironisk vel
>
> M.V.H.....Benny..

Hej igen Benny.

I øvrigt synes jeg faktisk der er seriøst vildt komisk efterhånden at
se, hvilken reaktion Eifel & Co´s indlæg medfører.

For det meste ramaskrig, vrede - måske andda angstanfald - og i den
dur.

Og så bare fordi mange her i denne NG, læser Eifel & Co.´s indlæg, som
fanden læser biblen.

Mange venlige BIDEhilsner

Eifel & Co.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-03 11:59

"Eifel" <nutz@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dur.
>
> Og så bare fordi mange her i denne NG, læser Eifel & Co.´s indlæg, som

Hej Eifel

Ja det er noget underligt noget. Man observerer mange ganske fornøjelige
ting herinde. Men der er dog nogle enkelte som er storleverandører .

M.V.H.....Benny..

Fra : Odense

Dato : 04-07-03 23:30

> [...]
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> Og så bare fordi mange her i denne NG, læser Eifel & Co.´s indlæg, som

Syn's fanden biblen er dum?

Per, Odense

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-03 19:03

"Odense" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Eifel" <nutz@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Syn's fanden biblen er dum?
>
> Per, Odense

Hej Per

Aner det ikke, skal spørge hende når hun kommer hjem ).

M.V.H.....Benny..
Ups, kunne ikke lade være

Fra : Winther

Dato : 05-07-03 23:51

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Per
>
> Aner det ikke, skal spørge hende når hun kommer hjem ).
>
> M.V.H.....Benny..
> Ups, kunne ikke lade være

Fyy Benny, så får du nok smæk igen.

Vh Winther

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-07-03 04:05

"Winther" <falk-petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Fyy Benny, så får du nok smæk igen.
>
> Vh Winther

Hej Winther

Ja for S.... Min R.. lyder bedre end måneskin nu

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 03-07-03 19:41

Jeg synes Eifels indlæg er en fin til respons på de
konsekvente svar der gives fra diverse eksperter når der
spørges om noget herinde...

Ang. at bide:
"har en hund bidt én gang vil den bide igen!
Og Eifels bid var vel et bid eller?

Ang. løse hunde:
"det må ALDRIG ske at din hund kan rende løs" ??
men det kan faktisk ske, og sker for selv den mest
garvede hundeejer.
(når naboens unger åbner havelågen, eller....)

Ang kastration:
"Hvis ikke hanhunden skal bruges til avl....af med kuglerne"
Men man er ikke helt enig om en kastereret hanhund,
stadig er at betragte som en hanhund,
pr. kønnenes definition er den det ikke.

osv. osv.
Meget sort og hvidt, ind i mellem.

Men jeg synes at mange er svarende er mægtig fine
tak for det....

Jensen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-07-03 09:16

On Thu, 3 Jul 2003 20:41:21 +0200, "Jensen" <jen_sen_@email.dk> wrotd:

> [...]
>spørges om noget herinde...
>
>Ang. at bide:
>"har en hund bidt én gang vil den bide igen!

,,nej det var en dumhed fra hans side !som man ikke helt fatter når
han har sine fine 25års erfaring og mange fine pokaler. Der er stor
forskel på at ikke at kunne styre en leg med en hund så man bliver
bidt, og så at blive overfaldet af en hund der bidder fordi den er
eller bliver agresiv.

og hvad der foregår i Eifels hovede er der ingen der ved, nogle tager
indlæget alvorligt andre ser det som en joke, andre ser det som en
provokation, for at få gang i den, og når alt kommer til alt er det
nok ikke råd Eifel søger, det er mere en provokation, for Eifel er
vist ikke lige typen der søger råd fra nogen, han har jo 25års
erfaring og mange hundepokaler, og griner af os andre samtidig

Fra : Peter

Dato : 03-07-03 21:04

> [...]
>
> Skal jeg ikke også politianmelde ejeren ?
>
> Christian, Punish m.fl. - hvad er jeres råd ? Vil hunden ikke også bide

Somme tider kunne man ønske, at det var lovligt at aflive uduelige
figuranter.

Peter

Fra : Eifel

Dato : 04-07-03 11:42

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message news:<3f048c4a$0$48892$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Somme tider kunne man ønske, at det var lovligt at aflive uduelige
> figuranter.
>
> Peter

Hej Peter !

Ja bestemt - 100 % enig

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 03-07-03 22:03

Generelt der er mange her i nyhedsgruppen som er lige lovlig hurtige
på aftrækkeren til at udstede domme om at den eller hin hund skal
aflives.
Selvom formen er lidt pudsig synes jeg det er fint at der er nogen som
sætter det spørgsmål lidt i relief.

Mvh
Søren

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-07-03 07:44

"Søren Lausten-Hansen" <slh@DELETEcity.dk> escribió en el mensaje
> [...]
> aflives.
> Selvom formen er lidt pudsig synes jeg det er fint at der er nogen

Jeg havde foretrukket en anstñndig argumentation i den debat som før
har kørt i gruppen.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Eifel

Dato : 04-07-03 12:20

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message news:<be37i5$o1iv$1@ID-163022.news.dfncis.de>...
> [...]
> hurtige
> som
>
> Jeg havde foretrukket en anstñndig argumentation i den debat som før

Ja - helt enig Lars !

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

Fra : Jernladyen

Dato : 04-07-03 10:33

> [...]
>
> M.v.h.
>
> Eifel & Co.
>
> -- Jeg synes, det mest fornuftige ville være helt at holde dig væk fra
hunde. Hvis du ikke kan se forskel på et uheld og et overfald/bid med
vilje, så er du vist ikke egnet til at have med hunde at gøre. Afliver
du også din egen hund, hvis den kommer til at bide dig i fingrene, når
du giver den godbidder??
Du skriver, hunden skal have pølsen som belønning, men du giver den ikke
pølsen, du hiver i den. Trække- og kamplege gør som bekendt en hund
stresset, og da du tilsyneladende har ladet den gø et stykke tid, er den
stresset i forvejen. Og så forventer du, at den skal begynde at flyve
baglæns eller noget i den retning, fordi DU vender dig, så hunden får
fat i din arm. Prøv dog at tænke dig om.

http://www.kandu.dk/

Fra : dog2dog

Dato : 04-07-03 13:14

Hej alle,

Jeg synes der er forbavsene mange der ikke kan se, at Eifel er 100% ironisk
i sit indlæg.

Han kunne (uden dog at kende ham) da aldrig finde på at aflive hunden der
bed ham.

Fra : Liv Wallentinsen

Dato : 04-07-03 13:55

Jeg foretrekker å tolke ditt innlegg som en spøk, du kan ikke mene alvorlig
at du vurderer å få hunden som ikke bet etter deg, men bitepølsa avlivet?
Hvis det derimot er ment alvor fra din side, bør du holde deg unna denne
form for aktivitet med hunder, og kanskje sørge for større innsikt i hunders
reaksjoner?

-liv

Fra : Bufas

Dato : 04-07-03 16:52

Hey Eifel !

> [...]
> min højre albue - men da BIDEpølsen er i bevægelse, får hunden fat i
> indersiden af min albue (den bløde hud) - men hunden får også fat i

Tja nu er jeg jo ikke uddannet fig.......

Men det der er hva jeg vil kalde en fig. fejl.

og har du nogen erstatningskrav, så har HF vel en hundeforsikring MED
fig. dækning

Men uanset om det er til træning eller til en konkurrence, så er hunde jo
ikke fejlfrie (ej heller fig. og HF), så tag det som en oplevelse, og lær
af det

/Bufas