underlig border..!!
Fra : Rune Thougaard

Dato : 03-07-03 11:43

www-hh-indretning.dk > Galleri > Akavareller

hvorfor bliver min border ikke 1px #000000

mvh. Rune Thougaard
--
http://www.vinperlen.dk
http://www.hh-indretning.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 11:53

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> wrote in message
> www-hh-indretning.dk > Galleri > Akavareller
>
> hvorfor bliver min border ikke 1px #000000

Du er ikke ligefrem mester i at forklarer dig.
Hvilke border? Hvis det er på billederne så har jeg en sort border på 1px.
Hvis det er den grå inderborder på billederne du vil have væk så skal du
skrive border="0" og kun styrer det fra din css fil.

Ellers kom med lidt flere oplysninger.

Mvh
FB
--
Er du ny på usenet? Så læs lidt på www.usenet.dk
--> www.DontDoIt.dk <-- Gratis SMS, Jokes og Unlock

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-07-03 12:06

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> writes:

> www-hh-indretning.dk > Galleri > Akavareller

> hvorfor bliver min border ikke 1px #000000

Det er svært at se for mig, da din side overhovedet ikke virker i
Opera 7. Jeg kiggede lidt på koden, og jeg tror heller ikke den virker
i Opera 6. Det er browser-detektionen det er galt med, den mangler en
"default" at falde tilbage på hvis den ikke genkender browseren
(hvilket er meget sandsynligt). Generelt er browser-genkenderen ikke
særlig godt lavet (den skriver fx noget i stilen:
this.foo = (...)?1:0
hvor den lige så godt, eller bedre, kunne skrive
this.foo = ...
og gemme "true" i stedet for "1").

Problemet opstår så der hvor højden bliver fundet, i
this.h = ...
Hvis jeg tilføjer et test for Opera 7 til den første betingelse,
så virker det.

fejlen skyldes nok også linjen:
var px = bw.ns4||window.opera?"":"px";
Opera 7 skal have px på, det var Opera 6 der ikke skulle, så den linje
er også forkert.

Anyway: Dit spørgsmål gælder siden
<URL:http://www.hh-indretning.dk/links/galleri/akavareller/side1.htm>
(du må gerne give det direkte link, det er noget nemmere)
Du siger ikke hvilken border du taler om. Dit stylesheet er:
<URL:http://www.hh-indretning.dk/style.css>

Har du prøvet at validere det med w3c's CSS-validatopr?

Jeg kan se du har en border: og en border-color: regel, begge placeret
efter den afsluttende slut-tuborg ("}") for den foregående regel. De
skal være inden for tuborg-blokken for at tælle med. Retter jeg det
for border:-egenskaben, så kommer der en sort kant omkring
..next-elementet (hvilket ikke er vanvittigt kønt, men den er heller
ikke placeret særligt hensigtsmæssigt endnu).

Held og lykke, og ret den browser-detection, som jeg for øvrigt mener
at have set og rettet før i en gruppe ... bingo (Google er for sej!)
<URL:news:bs1iz2ii.fsf@hotpop.com> (eller Googles arkiv, hvis den er
for gammel:
<URL:http://groups.google.com/groups?selm=bs1iz2ii.fsf%40hotpop.com&output=gplain>)

Held og lykke.