SE T68i + telmore + email
Fra : Bo Dudek

Dato : 03-07-03 11:13

Hejsa

Jeg har netop købt en SonyEricsson T68i, som jeg er meget glad for.
Jeg vil naturligvis gerne udnytte funktionaliteterne fuldt ud, og har
derfor pillet en del ved emails.

Jeg har min egen IMAP server kørende og har en ipadrese til denne. Jeg
kan sagtens lokke mobilen til at modtage mails fra min IMAP server,
men den vil ikke sende. Jeg får bare beskeden 'Afsendelse mislykket'
og intet andet.

Det skal naturligvis nævnes, at jeg benytter Telmore og har tilmeldt
mig deres GPRS (som er gratis for tiden). Efter en snak med Telmore
har jeg kopieret en datakonto og sat APN-adressen i denne til
'internet' istedet for 'wap'. Og det virker jo fint nok, for ellers
ville jeg jo ikke kunne modtage mails.

Det skal i øvrigt også nævnes, at jeg har internet adgang hos CC vha.
en Cisco 677 router, og i denne har jeg forwardet port 25 og 143.

Summa summarum er, at jeg kan modtage mails (og markere dem til
sletning på serveren) men at jeg ikke kan sende mails.

Anyone?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Dennis Enøe

Dato : 03-07-03 12:03

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message

Sidder og leger med det samme, men jeg kan ikke lige
komme forbi min firewall endnu hehe, den driller lidt.

Nå men lidt hjælp har jeg til dig, du skal bruge smtp.mail.dk
sim smtp server.

Dennis

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-07-03 12:04

[...]

> smtp.mail.dk

og hvilken port?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-07-03 12:07

[...]

har nu prøvet med smtp.mail.dk med både port 143 og port 25, men får
stadig 'Afsendelse mislykket'

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-07-03 12:08

[...]

det var faktisk løgn.. var lidt utålmodig.. med port 25 kan jeg sende
mails via smtp.mail.dk og jeg modtager nu også fint mails fra min
IMAP.. fint fint, og takker..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Dennis Enøe

Dato : 03-07-03 14:14

> [...]
>
> det var faktisk løgn.. var lidt utålmodig.. med port 25 kan jeg sende
> mails via smtp.mail.dk og jeg modtager nu også fint mails fra min
> IMAP.. fint fint, og takker..

Yep port 25 det er standard port til smtp

Nu vil jeg se om jeg lige kan fikse mit lille firewall drilleri på
min server

Dennis