Telmore SMS'er lander i udlandet???
Fra : KJ

Dato : 03-07-03 10:28

Hej,

Lige et godt råd til andre, som vil sende SMS via Telmore fra sin Palm
eller lignende...

Jeg er ved at udvikle et modul til mit GPS program, der kan sende
SMS'ere fra en Palm via mobilen. Jeg testede først under et Orange
abonnement, og fik det her til at virke fint.

Da jeg fik oprettet et Telmore abonnement, ville jeg også teste under
dette. Med samme opsætning (blot med ændret nummer på service centeret)
lykkedes det mig ikke at sende en SMS til mig selv. Effter lidt
forvirring prøvede jeg med Palm's eget SMS program, og her var problemet
det samme.

Først da jeg skrev "+45" før modtager telefonnummeret, landede SMS'erne
hos mig selv igen.

Da jeg så senere checkede min Telmore regning, var alle forsøgs SMS'ere
til mit eget nummer uden "+45" blevet takseret som udlands SMS'ere (som
unægtelig er noget dyrere).

Efter henvendelse til Telmore's kundesupport fik jeg delvist en
forklaring. Der var på underligste vis landet to nuller foran mit
telefonnummer i de tilfælde, hvor jeg ikke skrev "+45" foran, og da mit
telefonnumme starter med "61", mente Telmores SMS håndtering, at den
skulle sende min SMS til landet med områdekode 0061, hvilket er
Australien!!!

Detaljen er, at sådan virker det altså ikke for i hvert fald Orange
abonnenter, her kan SMS håndteringen sagtens klare både med og uden
"+45". Så vær meget opmærksom på at få "+45" med, hvis du benytter
Telmore og vil sende SMS fra din Palm (og sikkert også din PC eller
andet). Jeg lever nok med de 50 kr. det kostede mig at lære det, men det
er lidt spildte penge, som kunne været brugt på nogle flere taleminutter
i stedet...

KJ

http://www.CetusGPS.dk