disable grafikkort onboard
Fra : Andropov

Dato : 03-07-03 09:31

Man kan købe computere flere forskellige steder med grafikkort
onboard.

Er det generelt nemt at disable sådan et onboard grafikkort hvis man
vil installere et andet grafikkort ? Kan det altid lade sig gøre ?

Hos www.shg.dk kan man købe en 2100 mhz computer til 2500 kr med
onboard grafikkort. Er der nogen som ved om grafikortet på den kan
disables ?

Fra : Madsen

Dato : 03-07-03 09:51

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Er det generelt nemt at disable sådan et onboard grafikkort hvis man
> vil installere et andet grafikkort ? Kan det altid lade sig gøre ?

Normalt er det en enkelt instilling i BIOS. Jeg har endnu ikke set et
bundkort hvor man ikke kunne disble onboard grafik, men jeg skal
da ikke udelukke at det kan forekomme på billige skod-bundkort.

mvh MM

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 03-07-03 11:02

Madsen wrote:

> Normalt er det en enkelt instilling i BIOS. Jeg har endnu ikke set et
> bundkort hvor man ikke kunne disble onboard grafik, men jeg skal
> da ikke udelukke at det kan forekomme på billige skod-bundkort.

Det forekommer også på dyre skod-bundkort, eks. Intel NightLite Serverboard.

--
Morten Dybdal

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-07-03 09:56

In article <df29e838.0307030030.493f4b56@posting.google.com>, Andropov wrote:
> Er det generelt nemt at disable sådan et onboard grafikkort hvis man
> vil installere et andet grafikkort ? Kan det altid lade sig gøre ?

Ja det er nemt nok. Du skal bare lige sikre dig, at den
computer du køber har AGP port. Ikke alle billig pc'ere med onboard
gfx har AGP port og så står du med håret i postkassen.

Thomas, Vanløse

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 03-07-03 10:26

Thomas S. Iversen <zensonic@zensonic.dk> skrev:

>Ja det er nemt nok. Du skal bare lige
> [...]

Jeg kan se at der står følgende:

UDVIDELSES SLOTS:
- 2x PCI
- 1x AMR

Hvad er AMR ? Det har vel ikkke noget med AGP at gøre eller hvad.

Fra : Søren

Dato : 03-07-03 15:59

<andropov@ofir.dk> wrote in message
> Thomas S. Iversen <zensonic@zensonic.dk> skrev:

> Hvad er AMR ? Det har vel ikkke noget med AGP at gøre eller hvad.

Intet. Det er en eller anden skodport som skulle have været standard engang.

Mvh
Søren

Fra : Brian K Hansen

Dato : 04-07-03 12:41

"Søren" <soere442ie@privat.dk> skrev i en meddelelse
> <andropov@ofir.dk> wrote in message

> Intet. Det er en eller anden skodport som skulle have været standard
engang.

Tror at det er til modem

/Brian Hansen

Fra : Jonny Jensen

Dato : 05-07-03 01:37

> Hvad er AMR ? Det har vel ikkke noget med AGP at gøre eller hvad.

Nope, det er en standard, som aldrig rigtigt blev til noget, til lavbudgets
modems/lydkort...

Jonny.

Fra : st.pol

Dato : 13-11-03 20:05

"andropov@ofir.dk" skrev d. 03-07-03 10:26 dette indlæg :

> Jeg kan se at der står følgende:
>
> UDVIDELSES SLOTS:
> - 2x PCI
> - 1x AMR
>
> Hvad er AMR ? Det har vel ikkke noget med AGP at gøre eller hvad.

Hej Thomas.

Mit bundkort er med onboard grafik. Der er AGP port i men jeg kan ikke
disaple det onboarde. Der skulle efter instruktionsbogen være en menu i
bios hvor man kan vælge AGP/VGA selection. Men menuen er der ikke. jeg
har os prøvet at opdatere bios, men menuen blev ikke tilføjet.

http://www.kandu.dk/

Fra : torben hansen

Dato : 14-11-03 02:13

"st.pol" <st.pol.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bios hvor man kan vælge AGP/VGA selection. Men menuen er der ikke. jeg
> har os prøvet at opdatere bios, men menuen blev ikke tilføjet.

kan du ikke bare højre klikke på det i enhedshåndtering og så deaktiver det
th

Fra : Jonny Jensen

Dato : 05-07-03 01:39

De to seneste, med indbygget grafik, jeg har rodet med disablede automatisk,
når man smed et grafikkort i AGP porten...

Et nForce220 baseret og et billigt Sis730 baseret.

Jonny.

Fra : Holger

Dato : 05-07-03 10:10

Gælder også for visse ECS-kort.