får søges til hyrdehunde
Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 03-07-03 08:19

Hej ng

Jeg er den lykkelige ejer af 2 PON´er. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at
bruge dem til at hyrde får, men eftersom jeg ikke lige har plads til en
fåreflok i min have er det jo lidt problematisk. Ved I om der er et sted
man kan komme og lære det? Og som evt. vil stille sin flok til rådighed et
par gange om måneden?

Det skal lige siges at jeg bor i Jylland, men kører gerne efter det.

Har I nogle erfaringer med ovenstående?

Mange hilsner fra Carina

Fra : Mari

Dato : 03-07-03 10:04

"Carina Bach Hansen" <carina.bach(fjern dette )@hansen.mail.dk> skrev i
en meddelelse news:be0l0j$d0j$1@sunsite.dk...
> [...]
prøve at
> bruge dem til at hyrde får, men eftersom jeg ikke lige har plads til

Prøv at tage kontakt til
http://www.bordercollieklubben.dk/omklubben.htm
måske kender de træningssteder.

/Mari

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 06-07-03 20:24

Hej Carina,

> "Carina Bach Hansen" skrev
> prøve at
> en

Anita Fauerholt på Fyn har selv PON og BC - og ikke mindst får, hvor vi er
mange, som har prøvet at hyrde på får for første gang.

Du kan finde hende på www.krauholt.dk

MVH

Iben
Kennel Born To Work - Australske Kelpier i Danmark
www.kelpie.dk