Parabol
Fra : Peter Christiansen

Dato : 03-07-03 05:52

Hejsa

Nogen som har lidt erfaringer omkring parabol? Hvad skal man vælge en
der sidder fast mont. på taget el. en der sidder på trækket el. skal
det være noget helt andet????

Fra : Jørgen L

Dato : 03-07-03 11:04

> Hejsa
>
> Nogen som har lidt erfaringer omkring parabol? Hvad skal man vælge en
> der sidder fast mont. på taget el. en der sidder på trækket el. skal
> det være noget helt andet????

Vi har en semitronic parabol på taget, man kan justere højde vinklen
elektrisk men man skal selv finde sateliten.
Jeg har på den sat et dobbelt hoved til at tage 2 positioner ad gangen.
Jeg har set TV3 (5g øst) i ungarn, det var lidt svært at justere ind pga.
det svage signal. mens canaldigital (1g west) kunne jeg slet ikke se.
Jeg har også købt en billig satfinder med lyd i for at hjælpe under
søgningen

Jeg har ikke fortrudt at have købt en tagmonteret parabol. Jeg har kun 1
gang slet ikke kunnet modtage noget, der stod et birketræ i vejen. og 2
gange haft problemer med canaldigital den ene gang som sagt i ungarn og den
anden stod der et grantræ.
du kan se den her.
http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='902008'&page=&p_cat_id=&menuguid=2

Ulempe ved tag montage
står der et træ i vejen er det bad luck da man jo ikke lige flytter træet
eller vognen.
høj montering (vægt på taget) mindre stabilt at kører med selvom det ikke er
ret mange kilo så er de med i regnskabet.
som regel lille parabol 60-85 cm

fordel ved tagmontage.
høj montering giver større chance for at skyde over evt. små træer og buske
er ikke i vejen, hverken når den bruges eller ikke bruges.
justering af den foregår indendørs, man kan se billede på skærmen.
en del CVpladser forlanger at evt antenner sider fast på vognen da man ikke
ønsker at folk stiller alt muligt op.

Ulempe ved løs parabol på eks. trefod
den skal ligge et eller andet sted under vejs eller når den ikke bruges
den kan blive skubbet ud af indstilling.

Fordel ved løs parabol på eks. trefod.
man kan finde et hul op gennem evt. træer.
man kan få den størelse man vil have

Hilsen Jørgen