Autohof ?
Fra : Søren B. Andersen

Dato : 02-07-03 22:39

Jeg er ved at planlægge vores ferietur med campings-vognen på krogen. Vi
skulle gerne besøge både Tjek-
kiet og Østrig. I den forbindelse kunne vi tænke os en
enkelt overnatning i Tyskland, både på udrejsen og hjem-
rejsen. Jeg er stødt på de tyske Autohof, er det steder
som ligger lidt fra autobanen, er det steder som er over-
vågede el.l.?? Vi har tidligere overnattet på Hütne-
Berge og tilsvarende steder uden problemer, men ville nok føle os bare en
lille smule mere tryg andre steder.

M.v.h.
Søren.

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 03-07-03 06:05

AUTOHOF - er store rastepladser for den professionelle trafik.
Men der er som regel plads til et rimeligt stort antal campingvogne - MEN
MEN
Vi har ved flere lejligheder overnattet på disse "AUTOHOF" - Men har et par
gange også fået at føle at det var dumt placeret.
Er man træt af lastbiler med køleanlæg i gang på en rasteplads - så kan man
risikere at der i løbet af natten -
kommer køleanlæg på tre sider af en campingvogn - og når så tålmodigheden
slipper op og man vil væk -
Så er man "låst" - på grund af chaufførernes sove tid / Køre hviletids
regler.

Så det var bare fire timer i en irriterende situation - ingen søvn - ingen
kørsel -
(men jeg var jo på de proffessionelles område - så ingen ond tale i den
anledning -)

Vi gør det at når aftenen stunder til - kører af motorvejen -
Og som regel er der 5 - 7 km til nærmeste campingplads.

Og det koster så lidt penge - men er under trygge forhold - morgen-bad
Morgen-mad -
Strøm til vognen - Og udhvilet begiver vi os ud på næste dags træk i
trafikken helt friske.

Jeg er godt nok også "gammel" 52 år - og mener ferien begynder i
indkørslen - og slutter i indkørslen.

(Da jeg var ung - med hustru og 3 børn - var det et ræs - UHA UHA - sovetid
er spildtid)

Men vi møder nu rigtig mange feriegæster der blot kommer for en
overnatning -

Og 3 - 4 timer eller 7 - 8 timer senere til bestemmelsesstedet - udhvilet -
det er for os uden betydning.

og ELLERS GOD FERIE OG GOD TUR.

wwwCABOLA.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 12-07-03 08:34

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trafikken helt friske.
>
> Jeg er godt nok også "gammel" 52 år - og mener ferien begynder i

Man behøves ikke at være gammel for at sætte pris på en god nats søvn vi
er selv midt i 30erne og har kun to gange overnattet på en resteplads
begge gange med det resultat at jeg kun har sovet meget lidt, med deraf
dårligt udvilet dagen efter.

Vi har flere gange benytet denne plads som liger ca. 5 km fra A7 ca.
halvvejs fra Østrig til grænsen.

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Steen Larsen

Dato : 12-07-03 08:44

"Steen Larsen" <steen-larsen@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
deraf
> dårligt udvilet dagen efter.
>
> Vi har flere gange benytet denne plads som liger ca. 5 km fra A7 ca.

Ups. gemte linket var der for to dage siden der var adskelige andre
dansker der brugte den til en overnatning eller to på vejen ud eller
hjem http://www.campseepark.de/index.htm

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : JuNi

Dato : 03-07-03 10:15

Her er en link til campingpladser langs motorvejene:
http://users.pandora.be/leo.huybrechts/d-frame.htm

Har dog ikke selv haft problemer med overnatning på Autohof, foretrækker dem
nærmere istedet for direkt på rastepladserne, netop ud fra at de ligger lidt
fra selve motorvejen.
Vi har flere gange dog også anvendt rastepladsen "Pfefferhöhle" lige syd for
bakkerne i Kassel det er en passende strækning fra Danmark. Dette ser ud til
at være en kendt rast for flere Danskere idet vi hver gang støder på flere
af dem der.
M.v.h.
Ole

Fra : phk

Dato : 06-08-03 08:28

"JuNi" <ole.juel@bluewin.ch> skrev i en meddelelse

> Vi har flere gange dog også anvendt rastepladsen "Pfefferhöhle" lige syd
for
> bakkerne i Kassel det er en passende strækning fra Danmark.

Kører I kun til middag da? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : EJE

Dato : 23-07-03 08:07

Søren B. Andersen <hyllebjergfjern@detteimage.dk> wrote in article
> [...]
> vågede el.l.?? Vi har tidligere overnattet på Hütne-
> Berge og tilsvarende steder uden problemer, men ville nok føle os bare en

Du vil ikke føle dig mere tryg på en Autohof. De ligger ofte øde og uden
overvågning.
Altså rent guf for tyvagtige sjæle!
De fleste af dem modtager gerne campingvogne for overnatning, så man
behøver ikke
have dårlig samvittighed overfor lastbilchaufførerne, som en anden ellers
skriver.