Afsendelse af e-mail mislykkes
Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-07-03 20:17

Jeg kan godt modtage e-mail via Telmore GPRS og egen mailserver, men
afsendelse milykkes, men hvorfor?

Jeg Har lige gennemgået opsætningen, og kan ikke finde nogen fejl.
Bruger smtp.mail.dk som udgående server.

Men stadig kviteres der med "afsendelse mislykkes"

Ivar Madsen

Fra : Oros

Dato : 02-07-03 20:25

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> Bruger smtp.mail.dk som udgående server.
>
> Men stadig kviteres der med "afsendelse mislykkes"

Er det en mail som er tilknyttet tdc? Hvis det er cybershitty, telia eller
andet snask så skal du være på en af deres respektive forbindelsesmetoder
for at få lov til at sende.
Hvis det er en tdc-mail skal jeg være dig svar skyldig! ;)

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Min hotmail er "orosaraba"

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-07-03 20:58

Det er @milli.dk jeg primært prøver med, men har også prøvet med
@tdcadsl.dk og det mislykkes også

> Hvis det er cybershitty, telia
> eller andet snask så skal du være på en af deres respektive
> forbindelsesmetoder for at få lov til at sende.

Vel skal jeg da ej, jeg kobler op med GPRS på TDCMobil's net (gennem
Telmore) og skal så bruge TDCMobil's SMTP til afsendelse af mail,
uanset hvem modtageren er.

> Hvis det er en tdc-mail skal jeg være dig svar skyldig! ;)

Det er både og.

Ivar Madsen

Fra : Oros

Dato : 02-07-03 22:53

Ivar Madsen wrote:
> Det er @milli.dk jeg primært prøver med, men har også prøvet med

ja det bliver jeg jo ikke klog på...

> @tdcadsl.dk og det mislykkes også

ok, "den" lugter ihvertfald af tdc! :D

> Vel skal jeg da ej, jeg kobler op med GPRS på TDCMobil's net (gennem
> Telmore) og skal så bruge TDCMobil's SMTP til afsendelse af mail,
> uanset hvem modtageren er.

Jeg snakker ikke om modtager!? Det jeg siger er bare at du ikke kan sende en
mail fra eks. en cybershitty-tilknyttet konto over andre selskabers
opkobling. Der skal man være koblet op hos det selskab som har mail-aliaset
for at det virker. Hvis du nu havde en ivar@cybershitty.dk mail og prøvede
at sende "fra" denne adresse på en tdc-linie kan du stille nok så meget i
indstillingerne, så vil det bare ikke kunne lade sig gøre.

> Det er både og.

ok, så kan du ihvertfald godt koncentrere dig om at forsøge at få det til at
virke med tdc-mailen. (hvad den anden så end er?)

Fra : H3nrik V!

Dato : 02-07-03 23:12

In news:bdvk88$4q7$1@sunsite.dk,
Oros <dkaduglemme@idinedroemme.sut> typed:

> [...]
> ivar@cybershitty.dk mail og prøvede at sende "fra" denne adresse på
> en tdc-linie kan du stille nok så meget i indstillingerne, så vil det

Jo! smtp-serveren skal være for det firma, forbindelsen er koblet op til -
jeg henter mail fra mit eget domæne via GPRS og sender via smtp.mail.dk -
fordi jeg er koblet op via Telmore og derved TDC's smtp server...!

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling...
About dual channel DDR: http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Oros

Dato : 03-07-03 00:12

H3nrik V! wrote:
> [...]
> til - jeg henter mail fra mit eget domæne via GPRS og sender via
> smtp.mail.dk - fordi jeg er koblet op via Telmore og derved TDC's

Argh.. eget domæne ja, det har du jo vel kontrol over. Er der et eksempel
der kan modbevise min påstand. Sende "fra" en tdc mail via en telia,
cybercity, get2net eller whatever opkobling, så hører jeg gerne om det...
eller omvendt.

Fra : H3nrik V!

Dato : 03-07-03 00:27

In news:bdvor6$9eg$1@sunsite.dk,
> [...]

> eksempel der kan modbevise min påstand. Sende "fra" en tdc mail via
> en telia, cybercity, get2net eller whatever opkobling, så hører jeg

Hmmm... Jeg kan sende fra min get2net konto herhjemme fra med smtp.mail.dk,
da ADSL'en er fra TDC... Da jeg brugte HSCSD på mobilos brugte jeg mit
get2net dial up og brugte derved smtp.get2net.dk til at sende mail med, på
trods af at "fra" adressen var mitnavnsnabelamitdomænepunktumdk - dén
adresse, der stadig står som afsender nu, når jeg via GPRS sender via
smtp.mail.dk.

Så altså stadig - smtp serveren følger opkoblingen, ikke pop-kontoen...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-03 17:41

Oros skrev Onsdag den 2. juli 2003 23:53 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> ja det bliver jeg jo ikke klog på...

milli.dk er mit domæne, ligesom cybercity.dk er cybercity's og
tdcadsl.dk er TDC's jp.dk er Jylandsposten's domæne.

> ok, "den" lugter ihvertfald af tdc! :D

Det er en fejlopsætning hos TDCMobil, eller hos mig, og jeg udelukker
bestemt ikke en fejl 40, omend opsætningsvejledningen ikke er
tydeliger end at det ikke kun er mig der ikke har fået det til at
virke,,,

> Jeg snakker ikke om modtager!? Det jeg siger er bare at du ikke kan
> sende en mail fra eks. en cybershitty-tilknyttet konto over andre
> selskabers opkobling.

Det er ikke noget besvær at gøre det. Det er ganske simpelt og fuldt
legalt at gøre det, og mange gør det dagligt.

> Der skal man være koblet op hos det selskab som
> har mail-aliaset for at det virker.

Nej. Du skal bruge den SMTP server der høre til opkoblingen, hvad du
sender af afsende adr i from: <mailadr> er den bedøvende ligeglad med.

> Hvis du nu havde en
> ivar @ cybershitty.dk mail og prøvede at sende "fra" denne adresse på
> en tdc-linie kan du stille nok så meget i indstillingerne, så vil det
> bare ikke kunne lade sig gøre.

Det vil ikke være nogen problem at sende den gennem smtp.mail.dk der er
TDC's smtp server, bare du har en IP der tilhøre TDC, hvilket du har
hvis du kobler op gennem GPRS hos Telmore (og dermed TDC Mobil)

Ivar Madsen

Fra : Fischer

Dato : 02-07-03 20:39

> Jeg Har lige gennemgået opsætningen, og kan ikke finde nogen fejl.
> Bruger smtp.mail.dk som udgående server.

Den er ellers god nok.
Den fungerer i al fald på min bærbare PC når jeg er koblet op med GPRS fra
Telmore.

Måske skal du prøve med IP-adressen i stedet: 193.162.153.2

*Fischer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-07-03 21:01

Fischer skrev Onsdag den 2. juli 2003 21:39 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Den er ellers god nok.
> Den fungerer i al fald på min bærbare PC når jeg er koblet op med
> GPRS fra Telmore.
> Måske skal du prøve med IP-adressen i stedet: 193.162.153.2

Den er også prøvet tiderliger. Men er prøvet nu igen, hvis nu jeg havde
tastet forkert tiderliger,,,

Ivar Madsen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-07-03 23:15

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> wrote in message

> Den er også prøvet tiderliger. Men er prøvet nu igen, hvis nu jeg havde
> tastet forkert tiderliger,,,
>

> --
> Med venlig hilsen
>
> Ivar Madsen

Har selv brokket lidt med samme ballade i dag med min T68'er - og den skal
have IP-adresse for at virke !
Men via Telmore/TDC kan jeg nu let hente OG sende via vores fælles
mail-server hos DHT.
Jeg bruger dog den IP-adresse, som jeg hentede via tracert på smtp.tele.dk:
195.041.046.148.
Men vi har osse en TDC-linis her på vort lille beboer-net - og en
Tiscali.....og det blir' det ikke lettere af !
Men det kan altså lade sig gøre. Det sjove er at jeg via mobilen kan sende
til andre adresser her hos os gennem smtp.tele.dk.
Det kan jeg ikke via pc/Outlook ! Der skal jeg sætte smtp til vor
mail-udbyder - der ikke sender stabilt via mobilen !?!

Håber det varer et godt stykke tid før der blir' lavet om på tingene igen -
det er et værre mas hver gang !
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-03 17:51

Jesper Hedegaard skrev Torsdag den 3. juli 2003 00:14 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> mail-server hos DHT.
> Jeg bruger dog den IP-adresse, som jeg hentede via tracert på

Hmm, jeg får

| [root@arbejdsmaskine ivar]# ping smtp.mail.dk
| PING smtp.mail.dk (193.162.153.3) 56(84) bytes of data.

Jeg har nu prøvet at sende med den IP du nævner, og så lykkes det.
Undre mig bare overhvorfor jeg får en anden IP når jeg vil pinge
serveren,,,

Ivar Madsen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-07-03 20:48

> [...]
>
> Jeg har nu prøvet at sende med den IP du nævner, og så lykkes det.
> Undre mig bare overhvorfor jeg får en anden IP når jeg vil pinge

?! - så prøv at pinge 193.162.153.3 - så får du blot time-out !!
Brugte hele formiddagen på arbejdet med at vente på vor IT-afdeling. I går
skiftede de firmaets switch, der forbinder os med moderselskabet i
tyskland - og resten af europa. Tyskerne forlangte den gamle udskiftet da
den sendte støj ud over det meste af nettet !
I dag måtte de så skifte den nye switch - den var fejlbehæftet. I morges
kunne over 50% af medarbejderne ikke lave noget som helst !

Og så sagde de kloge engang at datamater ville gøre de fleste
arbejdsløse......

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-07-03 17:26

Jesper Hedegaard skrev Torsdag den 3. juli 2003 21:48 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> ?! - så prøv at pinge 193.162.153.3 - så får du blot time-out !!

Ja, og hvad så, om du får svar på en ping, eller ikke, det betyder ikke
noget, se selv,,,

|[root@server server]# telnet smtp.mail.dk 25
|Trying 193.162.153.2...
|Connected to pfepa.post.tele.dk (193.162.153.2).
|Escape character is '^]'.
|220 pfepa.post.tele.dk ESMTP
|quit
|221 Bye
|Connection closed by foreign host.
|[root@server server]# ping smtp.mail.dk
|PING smtp.mail.dk (193.162.153.2) 56(84) bytes of data.
|--- smtp.mail.dk ping statistics ---
|4 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 3016ms

|[root@server server]#

Se den svare godtnok på connect på port 25, men det svare ikke på ping,
og det er fordi TDC har slået ping-svar fra. At jeg pingede den det
var for at få IP'en.

> [...]
> I dag måtte de så skifte den nye switch - den var fejlbehæftet. I
> morges kunne over 50% af medarbejderne ikke lave noget som helst !

Det er både surt og dyrt.

> Og så sagde de kloge engang at datamater ville gøre de fleste
> arbejdsløse......

Ligesom man engang sagde at vi når computerne blev indført slap
for papiret, men den holdt heller ikke,,,

Ivar Madsen