Erstatning for frames ???
Fra : BB

Dato : 02-07-03 19:17

Hey

Jeg er så godt som ny til hjemmeside programmering, så er det på plads, men
jeg læser lidt her i denne samt en anden nyhedsgruppe, og ser nogle steder,
hvor man ikke mener at man bør bruge frames, til opbygning af en hjemmeside,
findes der andre alternativer for frames, hvis man ønsker at opdele sin side
i 4 sektioner. I så fald hvad ?

Med Venlig Hilsen
Brian Elkjær

Fra : Christian Estrup

Dato : 02-07-03 19:37

BB wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> findes der andre alternativer for frames, hvis man ønsker at opdele sin
>side
> i 4 sektioner. I så fald hvad ?

Startede, tror jeg, samme sted som dig for en halvanden måneds tid siden, og
ja ... der er andre og bedre alternativer. Selv om jeg p.t. på fjerde time
sidder og bander over IE, så er det "rigtige" jo en opbygning med fikserede
elementer, eventuelt med overflow, bygget op med CSS ...

Et af de bedre links jeg længe har set, blev bragt tidligere i dag i
nærværende forum:
http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html

Og ellers, ja, når problemerne kommer må du trøste dig med du ikke er den
eneste i dén situation. /c

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 03-07-03 10:09

On Wed, 2 Jul 2003 20:16:48 +0200, BB wrote:

> findes der andre alternativer for frames, hvis man ønsker at opdele sin side
> i 4 sektioner. I så fald hvad ?

Brug tabeller. Giver ikke helt det samme rent programmeringsmessigt, men
designet ser ens ud for brugeren.

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk