Sikkerhed, HW/SW køb (router/pix dsl) ??
Fra : Leon Hulstroem, Denm~

Dato : 31-03-01 23:40

Hej NG,

Denne har sikker være oppe før !!!

Jeg skal have kontoret hjem :( nå ja firmaet betaler for linien (512 ADSL)
og så er det jo at den forbandet computer står tændt altid med snablen nede
i firmaet's NOTES server altid.

Hvis jeg ikke har misset noget, så leverer TDC en Speedstream router til mit
netværk.
Jeg har 3 computere (1x 2k Server, 2x 2k prof.) i 100mbit switchet (HP) net.
Men nu skal jeg jo til at tænke lidt på sikkerhed :( når man kun har ISDN så
gider man jo ikke at hænge på nettet altid, det koster jo... men med adsl er
det jo en anden snak !

Jeg har gået og tænkt på en Flowpoint DSL xxxx med firewall (pix) den koster
ca 6k, men der er også flere CISCO produkter men dem kender jeg ikke :(,
ligeledes er det jo pisse billigt bare at købe noget software proxy/pix like
!

Jeg er nu mere til en router med hele lortet i !! men hvad skal jeg eje ???
og til hvilken pris ??? er den nogle proffer der kan hjælpe lidt på vej ???

Mvh
Leon

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-04-01 12:15

In article <9a5m4j$knq$1@news.inet.tele.dk>,
"Leon Hulstroem, Denmark" <Leon@mail.dk> wrote:

> Jeg er nu mere til en router med hele lortet i !! men hvad skal jeg eje ???
> og til hvilken pris ??? er den nogle proffer der kan hjælpe lidt på vej ???

Hvorfor sørger du ikke bare for at få lukket alle de porte du ikke skal
bruge?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Leon Hulstroem, Denm~

Dato : 01-04-01 22:13

> Hvorfor sørger du ikke bare for at få lukket alle de porte du ikke skal
> bruge?

Jo, det er jo også det jeg ville gøre, men der skal jo noget SW el. HW til
!!!!

-L

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-01 00:00

In article <9a85ed$k6d$1@news.inet.tele.dk>,
"Leon Hulstroem, Denmark" <Leon@mail.dk> wrote:

> Jo, det er jo også det jeg ville gøre, men der skal jo noget SW el. HW til

Øeh ja, men det kan gøres direkte i den Speedstream router du får
udleveret, der er faktisk kun 6 (4 TCP + 2 UDP SVJH) åbne porte fra
standard. Du kan jo bede TDC om det modsatte af alle andre - at få en
helt lukket router.

--
MVH
Martin Edlich