renlighedstræning, må man afbryde h
Fra : Robert Eriksen

Dato : 02-07-03 17:22

En ven har anskaffet sig en Chinese Crest vovse (jaja.. barberet rotte,
sig det bare som hun nu kæmper en brav kamp for at få gjort renlig.

Jeg har læst og vidergivet den tidligere tråd "Renlighed..." hvor er
stod mange beroligende ting i.
En ting vi dog er lidt i tvivl om er hvorvidt man må afbryde hunden når
nu den er igang med at lægge en lille gave midt på gulvet.

I dag skynder hun sig at få fat i hunden og få ham ud i haven, men så
tror den lille fyr bare at hun vil lege og så har han glemt alt om hvad
han egentlig var igang med.... indtil han kommer ind igen.

Er det den rigtige måde eller skal man bare bide i det sure æble og lade
ham blive færdig og håbe man får ham ud i tide inden næste gang?

/Robert

Fra : Pia J

Dato : 02-07-03 17:43

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message news:bdv0t2$2pq6

> Er det den rigtige måde eller skal man bare bide i det sure æble og lade
> ham blive færdig og håbe man får ham ud i tide inden næste gang?

Afbryd ham endelig. Når I så kommer ud, så ignorer ham totalt indtil han har
afleveret noget - om du så skal stå og kede dig i 20 minutter. Så kan du
belønne ham med at lege lidt bagefter. Det forhindrer også, at han beder om
at komme ud 40 gange om dagen for at lege.

:Pia

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 03-07-03 08:05

Hej

Når hvalpen skal gøres renlig, er der nogle tydelige tegne du kan kigge på,
hvalpen begynder at snuse i gulvet, måske går den i cirkler eller går og
piver lidt. Når det sker er det bare med at komme ud. Når hvalpen laver det
den skal udenfor, så ros den, mens den gør det. Men lad være med at være alt
for overstrømmende, så stopper den bare sit foretagende.

Hvis I kan fange den i det indenfor, så skynd jer at afbryde det og bær
hvalpen udenfor, hvorefter man bare venter og ja...se ovenstående.

Husk at når hvalpen kommer til at gøre det indenfor, så er det fordi I ikke
har været gode nok til at aflæse dens signaler og sætte den udenfor i tide.
Hvalpen ved jo ikke at man ikke må besørge indenfor. Og det hjælper ikke at
skælde ud, det eneste den får ud af det er forvirring.

Mange hilsner fra Carina ( der havde fornøjelsen af to hvalpe på 8 og 12
uger samtidig )