VIGTIGT - PAS PÅ - ADVARSEL
Fra : niss45

Dato : 02-07-03 16:22

Nu er den gal igen .........
Modtager du en opringning fra et firma som hedder noget ligende Ericell
Esat og som beder dig taste **9990* så læg på, det er snyd og bedrag,
for de bruger dit nr. til at ringe på, nøjagteig som det skete tidl. via
SMS med en besked på en hemmelig beundre, og for at finde ud af hvem det
var skulle man ringe på et opgivet nr. .
Så nu er det op til jer om I tør tage chancen...
MVH
Niss45

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-07-03 16:28

"niss45" <niss45.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> var skulle man ringe på et opgivet nr. .
> Så nu er det op til jer om I tør tage chancen...

Øhh tror nu dette er baseret på noget spam en person prøver at køre rundt på
internettet... Nu er man sku da heller ikke så dum at trykke et bestemt
kode, bare fordi der ringer en person, vel? Man har vel lov at tænkte sig
om...

Dette ser jeg udelukkedet som SPAM... Jeg er også blevet spam´et fra flere
via ICQ her idag....

Fra : niss45

Dato : 02-07-03 17:22

"Bjarke Hansen" skrev d. 02-07-03 16:28 dette indlæg :
> [...]
flere
> via ICQ her idag....
>
> SV: ja du har forhåbentligt ret, og håber da også at de fleste voksne
tænker sig om, men som det er idag har mange unge mobil, og er nysgerig
så.... mon ikke det kunne blive en dyr bekendtskab...
MVH
Niss45

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-07-03 18:50

> [...]

> Ericell Esat og som beder dig taste **9990* så læg på, det er
> snyd og bedrag, for de bruger dit nr. til at ringe på

Øh, hvordan kan det lade sig gøre ??

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-07-03 19:11

Henrik Stidsen skrev:

>Øh, hvordan kan det lade sig gøre ?

Det kan det heller ikke.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : niss45

Dato : 03-07-03 00:07

"Lasse Hedegaard" skrev d. 02-07-03 19:11 dette indlæg :

> Det kan det heller ikke.
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

> --
> http://www.simlock.dk/
> - låsesmeden til din mobiltelefon!

Hvis du mener det ikke kan lade sig gør, vil jeg gerne vide hvorfor TDC
sidste år advarede mod en sms , hvor der stor at man havde en hemmelig
beundre, og skulle ringe til et bestemt telefon nummer..det forventer
dog at et telefon selskab ved hvad de snakker om ..og deres advarsel
blev der skrevet om flere steder..hvorfor mon ?????

MVH
Niss45

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-03 01:38

> [...]
> telefon nummer..det forventer dog at et telefon selskab ved hvad
> de snakker om ..og deres advarsel blev der skrevet om flere

Der skulle du ringe - nummeret var til langtbortistan.

**9990* er ikke et nummer du kan ringe på og det Lasse skriver ikke
kan lade sig gøre er at koden skulle lade den der har ringet op
overtage dit nummer.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-07-03 10:23

Henrik Stidsen skrev:

>Der skulle du ringe - nummeret var til langtbortistan.

Yes.

>**9990* er ikke et nummer du kan ringe på og det Lasse skriver ikke
>kan lade sig gøre er at koden skulle lade den der har ringet op
>overtage dit nummer.

Yes.

Venligst,
Lasse Hedegaard